نسخه چاپی

وام ازدواج ۵ میلیونی دیگر نداریم!

اگر چه اظهارات مدیران عامل بانك‌ها همچنین رجوع به شعب، ارائه تسهیلات ازدواج در روال قانونی خود را تا حدودی تایید می كند اما این را نیز نشان می دهد كه در این مرحله وام پنج میلیونی تقریبا پرداخت نمی شود.

به گزارش نما به نقل از فرهنگ نیوز ، بعد از توافق انجام شده بین بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و مدیران عامل بانکها، در یک روز مانده به عید فطر یعنی در حدود یک ماه پیش اعلام شد که تعدادی از بانک ها آماده پرداخت وام ازدواج هستند.

براین اساس با توجه به سهمیه بندی که در بین بانکها با توجه به منابع در اختیارشان برای میزان پرداخت وام ازدواج انجام شد هر یک چند هزار تایی را تقبل کردند تا فشارهای پرداخت این تسهیلات کمی از سیستم بانکی برداشته شود.

گزارش های اعلام شده بانک ها در رابطه با آمادگی برای ارائه وام ازدواج بیانگراین بود که حدود ۶۰۰ هزارفقره ای وام ازدواج تا پایان شهریور ماه بین متقاضیان پرداخت خواهد شد که البته با وجود اینکه در حال حاضر بانک مرکزی آمار پرداخت تسهیلات خود را به روز نکرده و آخرین آمار مربوط به حدود ۱۵ روز پیش و ارائه نزدیک به ۱۲ هزار فقره وام است؛ اما شواهد بیانگر پرداخت تسهیلات تقبل شده است.

اما یکی از موارد مورد توجه در پرداخت تسهیلات ازدواج در این دوره تعداد وام های پنج میلیونی است وام‌هایی که افراد متقاضی تنها در صورت برخوردای از شرایطی مانند دانشجویی، مهریه ای کمتر از ۱۰۰ سکه و یا نداشتن پدر شانس دریافت آن را داشتند در غیر این صورت مشمول وام سه میلیون تومانی خواهند شد.

این در حالی است که برخی گزارشات اعلام شده از سوی داوطلبانی که حتی سال گذشته در سامانه ازدواج ثبت نام کرده‌اند نشان می‌دهد که با وجود برخورداری از شرایط لازم برای دریافت وام پنج میلیونی و قولی که قبلا در این مورد به آنها داده شده بود در دور جدید پرداختی‌های وام ازدواج مشمول این رقم نشده و به آنها اعلام شده که تنها می‌توانند وام سه میلیون تومانی دریافت کنند. که البته بانکهای خاطی در زمره بانک هایی قرار دارند که مقامات آنها احتمال پرداخت وام پنج میلیون تومانی را نیز مورد تاکید قرار داده بودند.

همچنین گفت‌وگو با برخی از مدیران عامل بانکهای پرداخت کننده وام ازدواج نیز بیانگر آن بود که تمامی وام‌های متقبل شده را سه میلون تومانی پرداخت خواهند کرد و به دلیل محدودیت منابع حتی اگر افرادی پیش از این نیز درخواست وام پنچ میلیونی داشته اند اکنون این امکان وجود نخواهد داشت.

در عین حال سرکشی به شعب بانک‌ها نیز این موضوع را تایید کرده و به غیر از یکی دو بانک دولتی که احتمال اندکی را برای امکان پرداخت وام ازدواج پنج میلیونی می دهند سایر بانکها تنها امکان پرداخت وام سه میلیون تومانی را داراهستند.

درحال حاضر بانکهایی نظیر ملی، سپه، مسکن، رفاه کارگران، تجارت، قرض الحسنه مهر ایرانیان و صادرات آماده پرداخت وام ازدواج بوده و زوجین می توانند برای دریافت این تسهیلات با مراجعه به سامانه ازدواج بانک مرکزی در این مورد اقدام کنند.

۱۳۹۳/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...