نسخه چاپی

قبر گران نمی‌شود

عکس خبري -قبر گران نمي‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: در كنار محدودیت تبلیغات كالاهای صد در صد خارجی خواستار تخفیف 50 درصدی تبلیغات كالاهای داخلی در عرشه‌های پل‌های شهری هستیم.

به گزارش نما به نقل از مهر، مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری ظهر روز چهارشنبه 10 خردادماه با اشاره به برنامه های مدیریت شهری در مراسم بیست و سومین سالگرد درگذشت بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: در بخش حمل و نقل 30 تاکسی ون در محور شهید کاظمی، سه راه باقرآباد و 150 تاکسی ون در ستاد گمشدگان مستقر شده و زائران حرم حضرت امام خمینی (ره) را جا به جا می کنند.

وی با اشاره به آماده باش ناوگان اتوبوسرانی برای خدمات‌رسانی در این روز گفت: 4 هزار و 200 دستگاه اتوبوس آماده جابجای مسافران هستند که هزار و 500 دستگاه در هفتاد پایانه و میدان اصلی، هزار 700 در پایگاه‌های بسیج و مساجد و هزار دستگاه در سطح شهر مسافران را منتقل می‌کنند.

کاهش سرفاصله‌های خطوط مترو منتهی به حرم / خدمات‌رسانی رایگان مترو

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو تهران در روزهای دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم خرداد به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کند، توضیح داد: در این روزها مترو به صورت 24 ساعته سرویس‌دهی کرده و سرفاصله‌های قطارها به چهار دقیقه کاهش می‌یابد.

عبداللهی از کنترل دستفروشان برخورد با افرادی که سد معبر می‌کنند خبر داد و گفت: 16 ایستگاه فرهنگی - هنری و 40 کادر پزشکی مستقر در سوله بهداشتی شهر سالم، هزار و 350 سرویس بهداشتی پرتال، 700 چشمه سرویس بهداشتی ثابت، 800 چادر برای اسکان زائران و 71 خودرو سنگین و 52 خودرو آتش‌نشانی و 400 نیروی آتش‌نشان در این مراسم به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

توزیع یک میلیون آب‌معدنی و 110 هزار پرس غذا

وی ادامه داد: 500 هزار بسته پذیرایی، یک میلیون آب معدنی و بیش از 110 هزار پرس غذا ویژه این مراسم بین زائران توزیع خواهد شد.

معاون شهردار تهران از ایجاد پارکینگ موقت در ضلع غربی حرم برای اتوبوس‌های زائران و خودروهایی که مجوز تردد داردند خبر داد و گفت: تلاش کرده‌ایم زائران با مشکل پارکینگ رو به رو نباشند.

ایجاد بوستان سیدمصطفی و سید احمد خمینی در حاشیه حرم

وی از کاشت 30 هزار درخت در اطراف حرم خبر داد و گفت: 60 هزار درخت دیگر نیز به مرور در این منطقه کاشته می‌شود و همچنین دو بوستان سید مصطفی و سید احمد خمینی نیز در حاشیه حرم ایجاد شده است.

عبداالهی در ادامه به پرسش خبرنگاران پاسخ داد و درباره آخرین وضعیت لایحه حمایت از تولیدات داخلی و ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی گفت: این لایحه چند هفته گذشته به شورای شهر تهران ارائه شده و ما برای حمایت از تولید داخلی مصمم هستیم در بحث تبلیغات از تولیدات و صنایع داخلی حمایت کنیم در نتیجه در کنار محدودیت تبلیغات کالاهای صد در صد خارجی خواستار تخفیف پنجاه درصدی تبلیغات کالاهای داخلی در عرشه‌های پل‌های شهری هستیم. حتی در برخی کالاهای خاص ما خواستار تبلیغات رایگان بوده‌ایم.

وی افزود: در بحث محتوایی تصمیم‌گیرنده سازمان زیباسازی نیست بلکه وزارت ارشاد است.

معاون شهردار با بیان اینکه در حال جمع‌آوری تبلیغات خارجی هستیم تاکید کرد: به مرور به طور کامل تبلیغ این کالاها از شهر حذف می‌شود.

عبداللهی در پاسخ به پرسشی درباره کم‌کاری سازمان زیباسازی در بحث اغتشاشات بصری گفت: فعالیت‌های خوبی انجام شده ولی وسعت کاری زیاد است و به مرور وضعیت بهتر می‌شود.

نگرانی درباره تب کنگو نداریم

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره رسیدن تب کنگو به پایتخت و افزایش حساسیت‌ها درباره توزیع گوشت گرم در فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره‌بار گفت: این بیماری در مشهد شیوع داشته اما ما عرضه گوشت و مواد پروتئینی خود را در همه مواقع با حساسیت دنبال می‌کنیم و تا گوشتی مورد تایید وزارت بهداشت نباشد و کنترل‌های لازم در این زمینه صورت نگرفته باشد، اقدام به توزیع گوشت نمی‌کنیم و نگرانی در این زمینه نداریم.

این مقام مسئول در شهرداری در پاسخ به پرسش دیگری درباره پیگیری لایحه بهای خدمات ارائه شده در بهشت زهرا گفت: افزایش قیمت قبور در دستور کار نیست و ما روال گذشته را دنبال می‌کنیم.

وی درباره احتمال پس‌گیری این لایحه از شورا توضیح داد: ما به دنبال افزایش نرخ‌ها نیستیم.

عبداللهی درباره زمان بهره‌برداری غسالخانه عروجیان گفت: پس از مراسم سالگرد رحلت امام، این غسالخانه به صورت آزمایشی راه‌اندازی می‌شود تا مشکلات احتمالی برطرف شود و در زمان مناسب‌تری به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

وی درباره قبرهای پنج تا 10 طبقه در بهشت‌ زهرا گفت: قبرهای ما یک تا دو طبقه است و تعدادی هم سه طبقه داریم که این قبرها به بستگان خود متوفیان فروخته می‌شود.

به گفته معاون شهردار در حال حاضر بهشت زهرای تهران تا مدت ها ظرفیت دفن دارد و نگرانی از بابت گسترش گورستان پایتخت نداریم.

۱۳۹۱/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...