نسخه چاپی

ثبت‌نام نشدن یك میلیون دانش‌آموز

معاون وزیر و رئیس ستاد مركزی ثبت نام دانش‌آموزان گفت: با وجود نزدیك شدن به روزهای پایانی ثبت‌نام هنوز یك میلیون دانش آموز ثبت‌نام نشده‌اند.

به گزارش نما علی زرافشان در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: تاکنون 11 میلیون و 527 هزار دانش‌آموز ثبت نام شده‌اند اما تعداد دانش آموزان واجد ثبت نام 12 میلیون و 500 هزار نفر است.

وی گفت: اگر خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندان خود تعلل کنند ممکن است در مدرسه دلخواه و نزدیک به محل سکونت خود به دلیل تکمیل شدن ظرفیت موفق به ثبت نام فرزند خود نشوند و این موضوع مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد کند.

زرافشان تاکید کرد: به دلیل پراکنش نامناسب مدارس بیش از 15 درصد از دانش‌آموزان دوره اول متوسطه (250 هزار نفر) به مدارس آموزش و پرورش دسترسی ندارند و بنابراین تحت آموزش تحصیلی قرار نمی‌گیرند.

وی افزود: طرحی را در حال اجرا داریم تا با تشکیل کلاس‌های چندپایه و معلمان چند مهارتی بتوانیم دانش‌آموزان جامانده از تحصیل را تحت پوشش آموزشی قرار دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش به تاثیر نمرات امتحانات نهایی در آزمون سراسری دانشگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: این تاثیر نمرات که 25 درصد است سال گذشته به صورت تاثیر مثبت انجام شد، اما امسال به صورت تاثیر قطعی یعنی تاثیر مثبت و منفی انجام شد.

زرافشان تاکید کرد: این تاثیر قطعی باعث شد که رتبه برخی دانش‌آموزان در آزمون سراسری بسیار کاهش و یا افزایش یابد.

وی گفت: برای آزمون سراسری سال آینده نیز تاثیر 25 درصد نمرات امتحانات نهایی به صورت مثبت و یا منفی خواهد بود.

معاون وزیر و رئیس ستاد مرکزی ثبت نام دانش‌آموزان افزود: دانش‌آموزان فنی‌حرفه‌ای و کاردانش نیز امسال در 16 رشته تحصیلی بدون آزمون سراسری و با توجه به سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها پذیرفته خواهند شد.

۱۳۹۳/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...