نسخه چاپی

سیستم شما كند شده است؟ با این ترفند تندش كنید!

شاید برای شما پیش آمده است كه اخیرا هنگام كار با برخی برنامه ها متوجه كندی عملكرد سیستم میشوید. شاید برخی اوقات پیش آمده است كه برای اجرای یك برنامه، ویندوز به شما پیغام میدهد كه تم و شمای سیستم عامل به حالت ابتدایی تغییر میكند.

به گزارش نما به نقل از دریچه خبر ،این موضوع به ویژه هنگام اجرای برنامه های گرافیکی و سنگین همچون بازی ها رخ میدهد. در این حالت سیستم عامل مجبور است به دلیل عدم توان اختصاص منابع لازم به برنامه مورد نظر خود منابع کمتری مصرف کند و به همین خاطر از ویژگیهای گرافیکی خود میکاهد.

البته مشکل کندی سیستم یک مشکل اساسی است و اگر مربوط به پیر بودن سیستم نشود، قطعا علت اساسی دیگری همچون وجود یک بد افزار دارد. پس به دنبال چاره اساسی باشید! اما تا زمانی که چاره اساسی را پیدا کنید به شما روشی برای بهبود عملکرد سیستم در ویندوز آموزش میدهیم:
سیستم شما کند شده است؟ با این ترفند تندش کنید!

تغییر Scheme ویندوز به حالت ابتدایی یا Basic

فضای ویندوز 7 در نسخه های بالاتر از Home در حالت عادی با شمای گرافیکی با نام Aurora پوشیده شده است. این شما یا Scheme جلوه شیشه ای که در ویندوز با آن آشنا هستیم را نمایش میدهد و در نتیجه بخشی از منابع سیستم به این موضوع اختصاص میابد.
سیستم شما کند شده است؟ با این ترفند تندش کنید!

زمانی که منابع سیستم برای اختصاص به سایر برنامه ها و امور محدود باشد، سیستم عامل به شکل خودکار Scheme را از Aurora به حالت Basic تغییر میدهد تا خود منابع کمتری مصرف کند. پس یکی از راه های بهبود عملکرد در یک سیستم کند میتواند همین ترفند باشد که ویندوز به ما یاد میدهد!

روش اول:

برای تغییر Scheme ویندوز به حالت ابتدایی یا Basic ابتدا بر روی آیکون Computer بر روی دسکتاپ کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب نمایید. سپس از پنل سمت چپ بر روی گزینه Advanced System Settings کلیک کنید:
سیستم شما کند شده است؟ با این ترفند تندش کنید!

در پنجره ای که باز میشود در تب Advanced از ذیل بخش Performance بر روی دکمه Settings کلیک نمایید و در پنجره بعدی در تب Visual Effects گزینه Adjust for best performance را انتخاب نمایید و بر روی دکمه Apply کلیک کنید. مطابق شکل زیر:
سیستم شما کند شده است؟ با این ترفند تندش کنید!

در این حالت احتمالا شاهد خواهدی بود که نمای ویندوز و واسط کاربری آن به دوران ویندوز 2000 باز میگردد! زیرا سییستم عامل همه جلوه های بصری را غیر فعال میکند. برای آنکه کمی از این حالت خشک و کهنه بکاهید، بر روی گزینه Custom کلیک کنید و سپس در انتهای فهرست زیر آن تیک گزینه Use visual styles on windows… و Enable transparent Glass را بزنید:
سیستم شما کند شده است؟ با این ترفند تندش کنید!

اگر با خواندن متن ها به دلیل تغییر فونت ها مشکل دارید میتوانید گزینه Enable Desktop Composition را نیز فعال یا کنید. به همین ترتیب هر کدام از گزینه های دیگری را که میخواهید فعال غیر فعال کنید.

روش دوم:

اما میتوانید این اقدام را نه در حالت کلی، بلکه در هنگام کار با یک برنامه خاص که نیازمند منابع زیاد است صورت دهید. برای اینکار بر روی آیکون برنامه مورد نظر کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب نمایید. بعد از باز شدن پنجره مربوطه به تب Compatibility بروید و تیک گزینه Disable Desktop Composition را بزنید:
سیستم شما کند شده است؟ با این ترفند تندش کنید!

این کار باعث میوشد که در هنگام اجرای این برنامه سرویس Desktop Window Manager Session غیر فعال شود که کمک شایانی به آزاد شدن منابع سیستم میکند.

با توجه به امکان تعیین این قابلیت برای هر برنامه به شکل مجزا پیشنهاد ما به شما استفاده از روش دوم است.

آیا این ترفند برای شما مفید بود؟ آیا کمکی به افزایش سرعت سیستم عامل و دستگاه شما میکند؟ شما چه روش یا نرم افزاری برای بهبود عملکرد سیستم های کند میشناسید؟ تجربیات خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

۱۳۹۳/۶/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...