نسخه چاپی

8 توصیه مهم اقتصادی رهبر انقلاب به دولت

حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت توصیه های مهمی را در حوزه اقتصاد به كابینه یازدهم داشته‌اند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، امام خامنه‌ای در این دیدار هشت توصیه مهم اقتصادی به دولت یازدهم داشتند که عبارت است از تکیه بر تولید و ظرفیت های داخلی و حمایت از تولید، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برای بالفعل کردن ظرفیت های داخلی، خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری، توجه ویژه به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی روستاها، توجه ویژه به بخش معدن و ارزش افزوده و اشتغال‌زایی این بخش، جلوگیری از واردات بی رویه و سخت گیری در واردات کالاهای غیرضرور و تجملی، تکمیل مسکن مهر و صرفه جویی در آب کشاورزی.

خبرگزاری تسنیم در این خبر توصیه های اقتصادی امام خامنه ای به دولت یازدهم را به صورت ویژه برای مخاطبان خود منتشر می کند.

رهبر انقلاب اسلامی در اولین توصیه اقتصادی خود با اشاره به لزوم تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی و حمایت از تولید، افزودند: کلید رونق اقتصادی که مورد تأکید رئیس‌جمهور محترم نیز است، مسئله تولید است. باید با استفاده از ظرفیت‌های فراوان داخلی، تولید را به حرکت در آورد تا رونق اقتصادی و افزایش صادرات غیرنفتی محقق شود.

امام خامنه‌ای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را برای بالفعل کردن ظرفیت‌های داخلی و به حرکت در آوردن تولید، بسیار مهم دانستند و خاطرنشان کردند: دولت باید بسته سیاست‌های اقتصادی خود را با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تطبیق دهد و مواردی را که غیرمنطبق با این سیاست‌هاست، حذف کند.

ایشان تثبیت قیمت ارز و کنترل تورم را از اقدامات با ارزش دولت در یک سال گذشته برشمردند و افزودند: نباید به این اقدامات بسنده کرد زیرا این موارد، قدم‌های اول هستند.

رهبر انقلاب اسلامی یکی از مشکلات جدی کنونی کشور را بنگاه‌داری بانک‌ها دانستند و تأکید کردند: دولت باید این موضوع را به طور جدی پیگیری و حل کند زیرا بانک‌ها باید در خدمت تولید باشند و اگر در خدمت تولید قرار گیرند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

توجه ویژه به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی در روستاها توصیه دیگر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دولت بود. ایشان تأکید کردند: صنایع بخش کشاورزی، یکی از بخش‌های راهبردی است که در همه کشورها به آن کمک ویژه می‌شود و دولت باید به بخش کشاورزی مساعدت ویژه‌ای داشته باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: راه توسعه روستاها، ایجاد صنایع تبدیلی در روستاهاست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اهمیت ویژه بخش معدن و ارزش افزوده و اشتغال‌زایی این بخش را به عنوان توصیه بعدی بیان کردند و سپس با اشاره به ضررها و زیان‌های واردات بی‌رویه و تاثیر منفی آن بر تولید داخلی، توصیه دیگر خود را به این موضوع اختصاص دادند.

امام خامنه‌ای با تاکید بر اینکه موضوع واردات، فقط از طریق تعرفه حل نخواهد شد، افزودند: دولت باید در خصوص واردات کالاهای غیرضروری و تجملی سخت گیری بیشتری انجام دهد و اِعمال قدرت کند.

دیگر توصیه اقتصادی رهبر انقلاب اسلامی در خصوص آب کشاورزی بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن تأیید سیاست‌های وزارت نیرو در خصوص آب، گفتند: یکی از راه‌حل‌های جدی برای مشکل آب در کشور، صرفه‌جویی در آب کشاورزی از طریق استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری به ویژه آبیاری تحت فشار است.

توجه جدی برای تکمیل مسکن مهر، آخرین توصیه رهبر انقلاب اسلامی به دولت در حوزه اقتصاد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: اگر احتمالا با اصل طرح مسکن مهر و یا نحوه تزریق اعتبارهای بانکی به آن مخالفتی وجود دارد، اما این را هم بدانیم که اکنون چند میلیون نفر چشم انتظار تکمیل مسکن مهر هستند و باید این کار به طور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد.

۱۳۹۳/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...