نسخه چاپی

بسكتبالیست‌های جوان نایب‌قهرمان شدند

تیم ملی بسكتبال جوانان ایران با قبول شكست برابر چین،‌نائب قهرمان رقابت‌های قهرمانی آسیا شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در دیدار نهایی خود از رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف چین مدافع عنوان قهرمانی رفت و با نتیجه 66 بر 47 تن به شکست داد و نائب قهرمان شد؛ جوانان ایران برای دومین بار پیاپی سهمیه جام جهانی را کسب کردند اما بازهم ایران نتوانست در این رده قهرمان آسیا شود تا حسرت طلای جوانان به 12 سال برسد.

جوانان بسکتبالیست با ترکیب مهیار مهر، صمد سرودی، نوید رضایی‌فر، محمد رضایی و محمد یوسف‌وند وارد میدان شدند و توانستند از حریف خود فاصله بگیرند؛ همانند دیدارهای گذشته درخشش یوسف‌وند در زیر سبد و شوت‌های سه امتیازی سرودی و رضایی‌فر باعث شد ایران 8 بر 5 از حریف خود فاصله بگیرد اما به یکباره همه چیز عوض شد و چین توانست توپ و میدان را برای خود کند. فضاسازی خوب این تیم دفاع ایران را دچار مشکل کرد و فاصله امتیازی به سود مدافع عنوان قهرمانی افزایش پیدا کرد. این برتری تا پایان کوارتر نخست ادامه داشت و چینی ها در این کوارتر 22 بر 12 به برتری رسیدند.

کوارتر دوم با اسلم دانک علی نصیری برای ایران آغاز شد اما دوباره این چینی‌ها بودند که صاحب توپ و میدان شدند و امتیاز کسب کردند؛‌بازی در این کوارتر کم امتیاز پیش می‌رفت اما برتری برای حریف شرقی بود که 27 بر 14 پیش بودند. سه دقیقه به پایان کوارتر دوم باقی مانده بود که چین 5 بر 2 از ایران پیش بود. دقایق پایانی این کوارتر نیز با برتری چین همراه بود که در نهایت با نتیجه 14 بر 7 به پایان رسید تا مدافع عنوان قهرمانی در نیمه نخست 36 بر 19 برنده شود. برتری چین در نیمه نخست این بود که توانست در زیر سبد بهتر شود ریباندهای موفق‌تری داشته‌باشد؛ همین مساله به آنها فرصت امتیازآوری می‌داد.

نیمه دوم با عملکرد پایاپای دو تیم آغاز شد. چین و ایران در حمله های خود موفق بودند و امتیاز کسب می‌کردند. کادرفنی ایران در ابتدای این کوارتر پرتاب‌های سه‌امتیازی را در دستور کار خود قرار داده‌بود تا فاصله امتیازی کاهش پیدا کند و در طرف مقابل چینی‌ها دفاع نفر به نفر داشتند سعی می‌کردند بر بازیکنان فشار وارد کنند. سه دقیقه از کوارتر سوم گذشته بود که چین 40 بر 24 از ایران پیش بود.

یوچن ژو و ژو کی سترهای تیم چین در این مسابقه عملکرد خوبی داشتند و در زیر سبد بازیکنان بلند قامت ایران را آزار می ‌داد. این دو بازیکن نقش بسیار زیادی در برتری تیمشان ایفا می‌کردند. رویی ژائو گارد راس چین نیز خیلی خوب کار می‌کرد و فضاسازی مناسبی داشت.

در دقایق پایانی این کوارتر چینی‌ها در دفاع بی‌نظیر بودند و اجازه کار به جوانان ایران ندادند و در حمله نیز با پرتاب های سه امتیازی پیش می‌رفتند. مدافع عنوان قهرمانی 49 بر 29 از ایران پیش بود و این برتری را تا پایان کوارتر سوم حفظ کرد و فاصله امتیازی خوبی برای خودش ایجاد کرد. این کوارتر با نتیجه 22 بر 12 به سود چین تمام شد.

کوارتر پایانی در شرایطی آغاز شد که چین 58 بر 31 پیش بود و ده دقیقه تا قهرمانی فاصله داشت. کوارتر پایانی نیز با امتیازآوری چین آغاز شد و آنها به امتیاز 61 رسیدند اما در ادامه بازیکنان ایران بهتر کار کردند و توانستند امتیازگیری کنند. ایران بازی را به زیر سبد برده بود و با استفاده از توان علی نصیری و محمد یوسف‌وند امتیاز می‌گرفت و در این کوارتر تیم برتر میدان بود. در نهایت کوارتر چهارم با نتیجه 17 بر 8 به سود ایران تمام شد اما این چین بود که توانست با نتیجه 66 بر 47 برنده شود و جشن قهرمانی برپا کند.

این یازدهمین قهرمانی چین و دومین نایب قهرمانی ایران در آسیا محسوب می‌شود.

در دیدار رده‌بندی نیز کره‌جنوبی توانست با نتیجه 70 بر 58 چین تایپه را شکست دهد و سهمیه جام جهانی یونان را بدست بیاورد.

۱۳۹۳/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...