نسخه چاپی

ظریف: مذاكرات وارد مرحله حساسی شده

وزیر امور خارجه كشورمان كه هم‌اكنون در مسكو به سر می برد،‌ با بیان اینكه موضوع هسته‌ای وارد مرحله حساسی شده است گفت: روسیه همواره نقش فعال و مثبتی در مذاكرات هسته‌ای ایفا كرده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، وزیر امور خارجه کشورمان که هم‌اکنون در مسکو به سر می برد،‌ با بیان اینکه موضوع هسته‌ای وارد مرحله حساسی شده است گفت: روسیه همواره نقش فعال و مثبتی در مذاکرات هسته‌ای ایفا کرده است.

محمدجواد ظریف روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: روسیه هم به عنوان عضو ۱+۵ و هم به عنوان کشوری که ایران بیشترین همکاری هسته‌ای را با آن دارد، روابط فعالی در حوزه هسته‌ای در آینده با ایران خواهد داشت.

وی اضافه کرد: به‌ویژه با چشم‌اندازی که در مورد همکاری‌های هسته‌ای میان دو کشور ایران و روسیه وجود دارد، انتظار داریم مسکو نقش فعال و مثبت خود در مذاکرات هسته‌ای را که همواره دارای این نقش بوده است، تقویت کند و برای رسیدن به راه حل، کمک جدی به روند مذاکرات انجام دهد.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی که در این سفر با آقای لاوروف خواهم داشت، برای حرکت به این سمت کمک خواهد کرد.

ظریف در تشریح اهداف سفر خود به روسیه گفت: پس ازسفر به ترکیه و حضور در مراسم تحلیف آقای اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، سفری کاری به روسیه انجام دادم.

وی با بیان اینکه در این سفر می‌خواهم ملاقات جدی کاری با آقای لاوروف وزیر امور خارجه روسیه انجام دهم، افزود: نیاز داریم در موضوع هسته‌ای و موضوعات منطقه‌ای به‌ویژه افغانستان، عراق، سوریه و فلسطین و تحولاتی که در حال انجام شدن است گفتگوهایی انجام دهیم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: بحران حضور یک نیروی افراطی همراه با اقدامات وحشیانه در منطقه ما خطری است که کل منطقه را تهدید می‌کند.

ظریف با یادآوری اینکه روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در یک سال اخیر پس از دولت یازدهم، تحول جدی به سمت روابط راهبردی داشته است خاطرنشان کرد: در این راستا رؤسای جمهور دو کشور سال گذشته دو دیدار انجام دادند و دیدار سوم نیز در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: فصل جدیدی از روابط دوجانبه میان ایران و روسیه در راه است که نیازمند گفتگوهای مستمر و مرتب میان مقامات دو کشور است.

وی افزود: ما این گفتگوها را در ماه‌های گذشته در سطوح مختلف انجام دادیم و این سفر به مسکو نیز در همین راستاست. هم‌اکنون محمدجواد ظریف در حال دیدار و گفتگو با سرگئی لاوروف است.

قرار است پس از این دیدار، وزرای امور خارجه ایران و روسیه در نشستی خبری به سؤالات خبرنگاران پاسخ دهند.

۱۳۹۳/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...