نسخه چاپی

با تنظیم گوشی، پیامك ارزان ارسال كنید

این موضوع در پیام‌هایی كه تنها حاوی اشكال هندسی هستند، نیز صادق است؛ به این معنی كه اگر زبان گوشی‌ مشترك فارسی باشد، پیامك، فارسی محسوب شده و زمانی كه زبان گوشی لاتین باشد، پیام او لاتین محاسبه می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: پس از اعلام تعرفه‌هاي پيامك فارسي و لاتين از سوي شركت مخابرات ايران و ارزان‌تر بودن هزينه ارسال پيامك فارسي، سوالاتي همچون چگونگي احتساب هزينه علائم و اعداد، از سوي مشتركان مطرح بوده است.

زماني كه مشتركين تلفن همراه مي‌خواهند پيامكي فقط حاوي علامت ارسال كنند، اگر زبان گوشي‌شان ‌فارسي باشد، پيامك، فارسي محاسبه شده و زماني كه زبان گوشي لاتين باشد، پيامك‌شان لاتين محاسبه خواهد شد.

اما اين موضوع در پيام‌هايي كه تنها حاوي اشكال هندسي هستند، نيز صادق است؛ به اين معني كه اگر زبان گوشي‌ مشترك فارسي باشد، پيامك، فارسي محسوب شده و زماني كه زبان گوشي لاتين باشد، پيام او لاتين محاسبه مي‌شود و پيام‌هايي كه با حرف فارسي شروع شده و با شكل و يا عدد همراه باشد هم فارسي محاسبه مي‌شوند.

ممكن است برخي مشتركان خواسته يا ناخواسته به ارسال پيامك خالي اقدام كنند، اين دسته از مشتركان بايد توجه داشته باشند كه هنگام ارسال، زبان گوشي خود را فارسي كنند تا آن پيامك فارسي محاسبه شود؛ در غير اين صورت اگر زبان گوشي در زمان ارسال پيامك لاتين باشد.

حتي پيامك خالي نيز براي آن‌ها مثل پيام لاتين محاسبه شده و بايد تعرفه پيامك لاتين را پرداخت كنند. اما در پيامك‌هايي كه فقط حاوي عدد هستند نيز اين قانون صدق مي‌كند و بسته به زبان گوشي فارسي يا لاتين محاسبه مي‌شوند.

پيامك‌هايي كه با حرف فارسي شروع شده و با لاتين ادامه پيدا كنند، فارسي محاسبه شده و برعكس اگر پيامكي با زبان لاتين شروع شود و با فارسي ادامه يابد، لاتين محاسبه خواهد شد.

*نگاهي به نرخ تعرفه‌ها تعرفه‌ سيم كارت دائمي براي يك دقيقه مكالمه در ساعت غير پيك 358 ريال، و در ساعت پيك مصرفي 447 ريال، در محدوده تماس شهري، همچنين محدوده در تماس غيرشهري در ساعت غير پيك 536 ريال و درساعت پيك مصرفي 760 ريال در هر دقيقه در نظر گرفته شده است.

مكالمه همراه اول با ايرانسل در ساعت اوج مصرف 625 ريال و در ساعت غير اوج مصرف نيز به همين مبلغ است. در مكالمه همراه اول با تاليا در ساعت اوج مصرف 447 ريال و در ساعت غير اوج مصرف 358 ريال در نظر گرفته شده است.

۱۳۹۱/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...