نسخه چاپی

حمایت آمریكا از رئیس‌جمهور یمن

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا گفت این كشور اقدامات حوثی های یمن را به شدت محكوم می‌كند و همچنان متعهد به حمایت از رئیس جمهور یمن است.

به گزارش نما، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت آمریکا اقدامات حوثی‌های یمن را به شدت محکوم می کند.

"جین ساکی" در نشستی خبری گفت: "آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد و جامعه جهانی ملحق می شود و قویا اقدامات حوثی‌ها را محکوم می کند که رهبری آن برعهده عبدالمالک الحوثی و کسانی است که از وی حمایت می کنند. اقدامات این افراد هدف تضعیف روند گذار سیاسی مورد نظر شورای همکاری خلیج(فارس) و نیز هدف تضعیف ثبات یمن را دنبال می کند. ما به طور خاص اقدامات تحریک آمیز، تهاجمی و بی ثبات کننده ی الحوثی ، تحریک کنندگی آن علیه دولت یمن ، ایجاد اردوگاه‌های مسلح در داخل و اطراف صنعا و ادامه اقدام غیرقانونی آنها در کنترل عمران را محکوم می کنیم."

وی افزود: ما از حوثی‌ها می خواهیم که سریعا اردوگاه‌های مسلح و ایست‌های بازرسی خود را در داخل و اطراف صنعا برچینند، نیروهای خود را از عمران خارج کنند، کنترل عمران را به دست دولت یمن بسپارند، تسلیحات غارت شده از مقر تیپ سیصد و دهم را بازگردانند، آتش بس در همه ی مناطق مورد مناقشه را اجرا کنند، مانع از خشونت بیشتر شوند و با دولت یمن در تلاش برای رسیدن به راه حل سیاسی و صلح آمیز همکاری کنند که مطابق با طرح شورای همکاری خلیج (فارس) و پیشنهادات مربوط به گفتگوی ملی باشد.

ساکی ادامه داد: ما از ادامه تلاش های رئیس جمهور هادی در اجرای طرح شورای همکاری خلیج(فارس) و پیشنهادات گفتگوی ملی تمجید می کنیم. ما از حوثی ها و همه ی طرف ها می خواهیم که در روند گذار در یمن مشارکت صلح آمیز داشته باشند. روند گذار در یمن فرصتی تاریخی برای ایجاد یک نظامی جامع زمامداری در یمن است که ثبات و آینده ای آباد برای همه یمنی‌ها را تضمین می کند.

آمریکا همچنان شدیدا متعهد به حمایت از رئیس جمهور هادی و همه ی یمنی هایی است که در این تلاش شرکت می کنند.

۱۳۹۳/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...