نسخه چاپی

گزارش ويژه پايگاه خبري صهيونيستي:

شكست طرح مشترك ریاض_پاریس برای حمله هوایی به سوریه

یك پایگاه خبری وابسته به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی از مخالفت دقیقه نود آمریكا با طرح ویژه عربستان و فرانسه برای حمله به كاخ ریاست جمهوری اسد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ پایگاه خبری دبکا فایل در این زمینه نوشت:باراک اوباما,رییس جمهور آمریکا اخیرا با طرح فرانسه_ سعودی برای پایان دادن به حکومت بشار اسد مخالفت کرد.

بر اساس این گزارش, در طرح اولیه قرار بود تا هواپیماهای جنگی فرانسوی به همراه جت های جنگی اماراتی و سعودی کاخ ریاست جمهوری اسد را در 12 ساعت و طی نوبت پرواز های متفاوت بمباران کنند و هم زمان جت های آمریکایی نیز با پرواز از ناو هواپیما بر این کشور در دریای مدیترانه یا دریای سرخ دفاع هوایی سوریه را از کار بیندازند و نیروی هوایی این کشور را نیز زمین گیر کنند.

به گزارش دبکا این نقشه توسط سارکوزی پیش از خروج از کاخ الیزه در تاریخ 12 آوریل و شاهزاده سلمان وزیر دفاع سعودی به اوباما ارئه شد.

بنابراین گزارش,تیم مشاوران باراک اوباما بعد از بررسی ابعاد گسترده این ماجراجویی مخالفت خود با این امر را در "برهه کنونی" را اعلام داشتند.

این پایگاه خبری ترس کاخ سفید از ابعاد وخیم این ماجراجویی و به میان آمدن جدی روسیه و چین در این میدان را از جمله دلایل اصلی مخالفت واشنگتن با چنین نقشه ای عنوان داشت.

در همین رابطه روز چهارشنبه هفته جاری(30 ماه مه)نمایندگان چین و روسیه اعلام کردند که مخالف هرگونه عملیلت نظامی در سوریه هستند و هرگونه رای شورای امنیت برای مداخله نظامی در این کشور را "وتو" می کنند.
دبکا در خاتمه نوشت:روسیه و چین با این حرکت خود قدرتمندانه قصد فرانسه در مداخله نظامی در سوریه را به طور موثری در "نطفه" خفه کردند.

۱۳۹۱/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...