نسخه چاپی

بیلدربرگ رئیس‌جمهور آمریكا را تعیین می‌كند؟

كارشناسان معتقدند رئیس جمهور آینده آمریكا یكی از موضوعات مهم اجلاس امسال بیلدربرگ در آمریكا خواهد بود.

به گزارش فارس، شبکه خبری راشاتودی احتمال داد نشست سالانه «بیلدربرگ» در واشنگتن، در این هفته ممکن است بخواهند رئیس جمهور آینده آمریکا را تعیین کنند.

نزدیک به 150 نفر از چهره‌های پرنفوذ و تأثرگذار جهان، این هفته در همایش سالانه بیلدربرگ شرکت و در مورد مسیر آینده رخدادهای جهان به گفتگو خواهند نشست.

با آنکه موضوعات مطرح شده در این جلسه به عموم اعلام نمی‌شود و شرکت‌کنندگان این همایش تمام همّشان را صرف محرمانه ماندن موارد مطرح شده در این جلسه می‌کنند، بعضی از منابع خبری حداقل گمانه‌زنی‌هایی در مورد موضوعات احتمالی این نشست مطرح می‌کنند.

علی‌رغم این، ناظرانی که رویدادهای سالانه این همایش را مد نظر قرار داده‌اند، همواره یکی از کارکردهای منحصر به فرد این نشست در هر سال را «سلطان‌سازی» می‌دانند.

آقای «آلکس جونز»، خبرنگار و مجری یک برنامه رادیویی در آمریکا چندی پیش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت که انتظار دارد یکی از موضوعات مهم جلسه این سال بیلدربرگ، این باشد که برگزیدگان باید در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا از «باراک اوباما» حمایت کنند یا «میت رامنی»؟

«منافع مالی یکسانی پشت این هر دو نفر هستند و بنابراین سؤال اساسی این خواهد بود که کدام‌یک از این دو نامزد می‌توانند با عوامفریبی مردم آمریکا، هدایت سکان جور و ستم آمریکا را برای چهار سال دیگر به دست بگیرند؟»

اما سؤال این است که آیا نتیجه بزرگترین انتخابات سال 2012 تا این اندازه به یک جلسه موذیانه وابسته است؟ پاسخ اکثر افراد به این سوال مثبت است و آنها اغلب شواهد فراوانی برای مستند کردن این پاسخشان دارند.

سیاستمدارانی از قبیل جورج دبلیو بوش و بیل‌کلینتون هر دو در سالهای پیش از انتخاب شدن به سمت ریاست جمهورهای آمریکا در جلسات بیلدربرگ شرکت می‌کردند.

گفته شده است تونی بلر قبل از انتخاب شدن به سمت نخست وزیری انگلیس در سال 1997 در جشن سال 1993 این جلسه شرکت کرده است.

همچنین شواهد نشان می‌دهند همایش سال 2008 این گروه در نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، «نقش تسهیل‌کننده» داشت: شواهد حاکی از آن هستند که تنها دو روز پس از آنکه اعضای این گروه از نامزدی باراک اوباما به عنوان کاندید حزب دموکرات حمایت کردند، هیلاری کلینتون از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد و از رقابت با نامزد مورد حمایت بیلدربرگ کناره گرفت.

همایش این سال بیلدربرگ، در شهر شانتیلی ایالت ویرجینا برگزار می‌گردد.

بیلدربرگ نام کنفرانسی غیررسمی است که هر ساله به صورت کاملاً سری و محرمانه در یکی از کشورهای اروپایی یا آمریکا برگزار می‌شود. اعضای گروه بیلدربرگ تماماً انتصابی هستند و تعدادشان به 120 تا 140 نفر می‌رسد.

تمامی اعضا از قدرتمندترین و با نفوذترین افراد در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای جهان هستند. بسیاری از پادشاهان و اعضای خاندان‌های سلطنتی کشورهای غربی از اعضای دائم گروه بیلدربرگ هستند.

علت انتخاب نام بیلدربرگ برای این انجمن سری، برگزاری اولین گردهمایی و نشست در سال 1954 در هتلی به این نام در کشور هلند بود. رسانه‌ها و نشریات این انجمن را به خاطر نام مکانی که اولین بار گرد هم آمده‌اند گروه بیلدربرگ نامیده‌اند اما شاید نام واقعی آن با آنچه که رسانه‌ها بیلدربرگ می‌گویند فرق داشته باشد.

۱۳۹۱/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...