نسخه چاپی

ایران اقدام ضد ایرانی آمریكا را محكوم كرد/آمریكا: گفتگو می كنیم!

عکس خبري -ايران اقدام ضد ايراني آمريکا را محکوم کرد/آمريکا: گفتگو مي کنيم!

كاخ سفید، وزارت خارجه آمریكا و خزانه داری این كشور پس از اعمال تحریم های جدید علیه شخصیت های حقیقی و حقوقی ایرانی، در بیانیه هایی بر عزم آمریكا مبنی بر ادامۀ گفتگوها با تهران برای حل بحران اتمی جمهوری اسلامی تأكید ورزیدند!

به گزارش نما، اقدام دولت آمریکا در افزایش تحریم های ایران که برخلاف توافق ژنو بوده است، با واکنش منفی دولتمردان ایران همراه شد. علاوه به سخنان تند ضدآمریکایی دیروز رئیس جمهور، معاون وزیر خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه نیر اقدام دولت آمریکا را محکوم کرده اند.





از نکات جالب آن است که کاخ سفید، وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا پس از تشدید تحریم های ضد ایرانی در بیانیه هایی از عزم جدی خود برای ادامه گفت و گو با ایران سخن گفته اند!





به نوشته سایت رادیو فرانسه، مجید تخت روانچی، معاون وزیر امور خارجۀ ایران، و یکی از مسئولان این کشور در مذاکرات اتمی با اعلام این اعتراض، تحریم های جدید آمریکا را سیاست یک بام و دو هوای این کشور نامید و گفت که نمی توان از یک طرف با حسن نیت مذاکره کرد و از طرف دیگر چنین روش هایی را به کار برد. مجید تخت روانچی در ادامه افزود که وزارت امور خارجۀ ایران به تحریم های جدید آمریکا واکنش نشان می دهد.





در اظهاراتی جداگانه مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی، تحریم های اخیر آمریکا را خلاف تعهدات این کشور بر اساس توافق ژنو دانست و گفت : "چنین اقداماتی جدیت، صداقت و حسن نیت آمریکا و سایر طرف های مذاکره کننده با ایران را زیر سئوال می برد."




سخنگوی وزارت امور خارجۀ ایران سپس افزود که تحریم های جدید آمریکا حکومت تهران را نسبت به توافق نهایی احتمالی بر سر برنامۀ اتمی اش که متضمن برچیده شدن تحریم ها علیه ایران است بدگمان خواهد کرد.





حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، نیز امروز در مراسمی در تهران از تحریم های بین المللی علیه کشورش به عنوان ظلم و تجاوز به حقوق ایران یاد کرد و گفت که جمهوری اسلامی از تحریم های بین المللی نمی ترسد. با این حال، وزیر کار دولت یازدهم، علی ربیعی، دیروز گفته بود که بدون لغو تحریم ها خروج ایران از رکود و تورم ناممکن است.




دیروز دولت آمریکا شماری از شخصیت های حقوقی و حقیقی ایرانی را که تحریم های جهانی علیه جمهوری اسلامی را نقض کرده اند هدف مجازات قرار داد. با این حال، کاخ سفید واشنگتن، وزارت امور خارجه آمریکا و خزانه داری این کشور در بیانیه هایی بر عزم آمریکا مبنی بر ادامۀ گفتگوها با تهران برای حل بحران اتمی جمهوری اسلامی تأکید ورزیدند.

۱۳۹۳/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...