نسخه چاپی

سیگارهای حاوی مدفوع انسان و مگس مرده

انجمن دولت های محلی انگلیس (ال جی ای) روزشنبه با بیان اینكه قاچاق سیگار سالانه حدود ۳ میلیارد پوند به این كشور اروپایی خسارت وارد می سازد، نسبت به تركیبات خطرناك این گونه سیگارها از جمله احتمال استفاده از مدفوع انسان در آن هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، این انجمن در اطلاعیه ای گفت که شمار زیادی از سیگارهای قاچاق کشف شده در بازار سیاه توسط انجمن دولت های محلی انگلیس، حاوی میزان غیرعادی از مواد سمی و سرطان زا، پنبه نسوز ( آزبست) و حتی مدفوع انسانی و مگس مرده بوده است.

به گفته انجمن مذکور، داشتن درصد بالا و غیراستاندارد مواد سمی و سرطان زا چون قطران، نیکوتین، مونواکسید کربن، سرب، کادمیوم و آرسنیک و استفاده از پنبه نسوز یا آزبست ( به عنوان فیلتر) از جمله ویژگی های سیگارهای قاچاق است که بدون نظارت دستگاه های ذیربط در انگلیس به فروش می رسد.

این انجمن افزود: قاچاق سیگار علاوه بر خسارت ۳ میلیارد پوندی، به تلاش های صورت گرفته برای کاهش مصرف سیگار و ارتقای سطح بهداشت در بریتانیا آسیب زده است.

انجمن دولت های محلی انگلیس خاطرنشان کرد: مردم تصور می کنند با خرید سیگارهای قاچاق معامله خوبی را انجام داده اند اما بدلیل ترکیبات این گونه سیگارها، با سلامتی خودشان بازی کرده اند .

این انجمن تخمین زد در برخی مناطق انگلیس از جمله جنوب لندن سالانه بیش از ۱۱۴ میلیون نخ سیگار معادل ۲۲ میلیون پوند به فروش می رسد.

واردات غیر قانونی سیگار به انگلیس که گفته می شود منشاء بخش عمده ای از آن، کشورهای اروپای شرقی است، علاوه بر کاهش شدید درآمدهای مالیاتی دولت ، موجب زیان شدید شرکت های دخانیات این کشور شده است.

کارشناسان بر این باورند که قاچاق سیگار به عنوان یکی از اشکال جرائم سازمان یافته در سطح کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، یکی از تجارت های غیرقانونی پر درآمد برای گروه های مافیایی به شمار می رود.

۱۳۹۳/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...