نسخه چاپی

تبریك مالكی به ارتش/جشن و شادی مردم

منابع خبری اعلام كردند محاصره «آمرلی» در عراق با عملیات امروز نیروهای امنیتی عراق و با همكاری نیروهای داوطلب مردمی در هم شكسته شد.

به گزارش نما ، فارس نقل از شبکه «العراقیه» نوشت: نیروهای امنیتی عراق با همکاری نیروهای داوطلب موفق شدند لحظاتی پیش محاصره منطقه «آمرلی» را در هم بشکنند.

ارتش عراق از روز جمعه عملیات برای پس گرفتن این منطقه را که بیش از دو ماه است در محاصره افراد مسلح قرار دارد را آغاز کرده است و در دو روز گذشته حملات توپخانه‌ای و موشکی مواضع تکفیری‌ها را هدف قرار داد و از صبح امروز با کلید زدن آخرین فاز عملیات زمینی خود توانست محاصره آمرلی را پایان دهد.

تروریست‌ها منطقه آمرلی را که بیش از 18 هزار نفر جمعیت دارد بیش از 70 روز محاصره کردند و اجازه ندادند که غذا و مواد دارویی به مردم این شهر برسد، مردم این شهر برخلاف دیگر مناطق موصل و صلاح الدین تسلیم نیروهای داعشی نشدند و با مقاومت اجازه سقوط شهر را ندادند.

سرایا السلام: اکثر محاصره کنندگان آمرلی صدامی بعثی بودند

«کاظم العیساوی» معروف به «ابودعاء» فرمانده سرایا السلام که در عملیات آزادسازی آمرلی بود، اعلام کرد که اغلب عناصر مسلحی که آمرلی را محاصره کرده‌ بودند از نیروهای بعثی صدامی بودند که در سالگرد شهادت شهید سید محمد صدر کشته شدند.

رئیس سازمان بدر و فرزندانش در صف مقدم آزادسازی آمرلی

یک مقام امنیتی اعلام کرد که «هادی العامری» رئیس سازمان بدر و وزیر حمل و نقل دولت پیشبرد امور عراق در صف مقدم در هم شکستن محاصره آمرلی در استان صلاح‌الدین بود.

وی گفت: عامری و فرزندانش در صف مقدم نیروهای در هم شکننده محاصره بود.

پرتاب بسته‌های کمک آمریکا، فرانسه، انگلیس و استرالیا بر فراز «آمرلی» عراق

ارتش آمریکا روز گذشته پرتاب بسته‌های کمک بر فراز شهر ترکمن‌نشین «آمرلی» عراق واقع در 160 کیلومتری شمال بغداد را که ساکنان آن از بیش از دو ماه پیش به واسطه محاصره عناصر دولت اسلامی عراق و شام (داعش) با کمبود آب، غذا و دارو مواجه هستند، آغاز کرد.

جاده بین «طوز خورماتو» و آمرلی باز شد

منابع آگاه امنیتی اعلام کردند که در ادامه آزادی منطقه آمرلی در استان صلاح الدین جاده مواصلاتی بین طوز و خورماتو نیز به دست نیروهای ارتش عراق ازاد شد.

یک فرمانده ترکمانی پایان محاصره آمرلی را تایید کرد

پایگاه خبری «السومریه نیوز» نوشت: «جاسم محمد جعفر» یکی از فرماندهان ترکمانی از پایان محاصره آمرلی و روستاهای اطراف آن از سوی تکفیری‌های داعش خبر داد.

این منطقه که ساکنان آن را شیعیان ترکمانی تشکیل داده‌اند، بیش از دو ماه است که در محاصره تکفیری‌های داعش است. دیروز نیروهای امنیتی عراق 6 روستای مجاور این منطقه در استان «صلاح‌الدین» را آزاد کردند و صبح امروز عملیات در این منطقه را آغاز کردند که با موفقیت انجام شد. نزدیک به 4 هزار نیروی سازمان بدر برای شرکت در این عملیات اعلام آمادگی کرده بودند.

این فرمانده ترکمانی گفت: نیروهای امنیتی با حمایت داوطلبان امروز این پیروزی را محقق کردند. این نیروها همچنین امنیت جاده ارتباطی میان بغداد و کرکوک را در پی رفع محاصره آمرلی تامین خواهند کرد. قرار است برای این مسئله نیز یک طرح تدوین و در 4 محور اجرایی شود.

آمریکا نقشی در آزادی آمرلی نداشت

«حاکم الزاملی» نماینده فراکسیون پارلمانی «الاحرار» دیروز با اعلام اینکه نیروهای امنیتی و سرایا السلام در اطراف آمرلی مستقر شده‌اند گفت که بغداد با درخواست آمریکا برای ارائه پشتیبانی هوایی عملیات در هم شکستن آمرلی مخالفت کرده است.

نوری المالکی شکسته شدن محاصره شهر «آمرلی» را تبریک گفت

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پیروزی نیروهای امنیتی در مقابل داعش در منطقه شیعه نشین «آمرلی» در استان صلاح الدین را تبریک گفت.

وی در تماس تلفنی با مسئولان امنیتی و نظامی عراق در آمرلی ضمن تمجید از مقاومت اهالی آن، «موفقیت آنها در شکستن محاصره» این منطقه شیعه نشین را تبریک گفت.

جشن و شادی اهالی «آمرلی» عراق در پی شکسته شدن محاصره آن

شبکه تلویزیونی «العراقیه» خبر داد که اهالی روستاهای آزاد شده منطقه «آمرلی» در پی آزاد‌سازی این روستاها به جشن و پایکوبی پرداختند.

۱۳۹۳/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...