نسخه چاپی

زور بسكتبال ایران به برزیل نرسید

تیم ملی بسكتبال ایران در دومین دیدارش از جام‌جهانی بسكتبال به مصاف برزیل رفت و تن به شكست داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدارش از جام جهانی بسکتبال به مصاف برزیل رفت و در این مسابقه که نسبت به توانش عملکرد خوبی داشت با نتیجه 79 بر 50 تن به شکست داد.

شاگردان مهمد بچیروویچ در این دیدار کوارتر نخست را 18 بر 17 به سود خود تمام کردند اما در کوارتر‌های بعدی با نتایج 23 بر 6، 21 بر 12 و 18 بر 14 مغلوب شدند و در نهایت بازی را واگذار کردند. ایران در بازی اول خود هم مقابل اسپانیا مغلوب شده بود.

بچیروویچ در این مسابقه مهدی کامرانی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی را به عنوان بازیکن شروع کننده وارد زمین کرد.

ایران در سومین مسابقه خود ساعت 18 فردا به مصاف صربستان می‌رود.

کوارتر نخست: 18 بر 17 ایران

تیم ملی بسکتبال ایران نسبت به مسابقه نخست عملکرد بسیار بهتری داشت و در دفاع و حمله هماهنگ‌تر کار می‌کرد. اوشین ساهاکیان نخستین امتیاز را برای ایران کسب کرد اما در ادامه برزیل با استفاده از قدرت زیر سبد خود نفوذ کرد و پیش افتاد. برتری برزیل زیاد طول نکشید و شوت سه امتیازی مهدی کامرانی ستاره ایران برابر برزیل وارد سبد شد و دوباره ایران پیش افتاد.

در ادامه برتری با ایران بود. دفاع بازیکنان تیم ملی اجازه کار به حریف آمریکای جنوبی نمی داد و برای امتیازآوری موقعیت می‌ساخت؛ ایران با درخشش و امتیازآوری کامرانی فاصله امتیازی را بیشتر می‌کرد و تماشاگران ایرانی حاضر در سالن گرانادا را به وجد می‌آورد.

در ادامه یخچالی و جمشیدی نیز برای ایران امتیازآوری کردند که با دستور سرمربی تیم برزیل بازیکنان بلند قامت این تیم وارد میدان شدند تا بتوانند از زیر سبد ایران کار کنند و فاصله امتیازی را کاهش دهند؛ ایران 13 بر 7 از حریفش پیش بود.

در ادامه برزیلی‌ها رو به پرتاب پیرامونی آوردند و فاصله را کاهش دادند تا اینکه در دو دقیقه مانده به پایان این کوارتر بازی 13 بر 13 برابر شد اما این برابری هم تداوم نداشت و شوت سه امتیازی محمد جمشیدی کار را 16 بر 13 کرد. برتری در این کوارتر برای ایران باقی ماند و در نهایت شاگردان بچیروویچ کوارتر نخست را 18 بر 17 به سود خود تمام کردند.

کوارتر دوم: 23 بر 6 برزیل

برزیل در کوارتر دوم به طور کامل صاحب توپ و میدان بود و با استفاده از اشتباه بازیکنان ایران و ضدحمله‌های سریع برتری امتیازی خوبی برای خودش ایجاد کرد. الکس گارسیا ستاره برزیل بود و به خوبی امتیازآوری می کرد.

بازیکنان بلند قامت برزیل چون نه نه و وارژائو نیز در زیر سبد ایران به خوبی کار می‌کردند و امتیاز آوری داشتند. بازیکنان ایران در این کوارتر تمرکز کافی را نداشتند و در حمله‌های خود پراشتباه بودند. در شرایطی که مجموع امتیازی برزیل به 38 رسیده بود، ملی‌پوشان ایران تنها 4 امتیاز در کوارتر دوم کسب کرده‌بودند و 38 بر 22 عقب افتادند.

در کوارتر دوم توپ و میدان برای برزیل بود و بچیروویچ با توجه به فاصله امتیازی در دقایق پایانی نیمه نخست سعی کرد تا بازیکنان اصلی‌اش را از زمین خارج کند تا استراحت کنند. تماشاگران ایرانی حاضر در سالن بازیکنان تیم ملی را به دفاع فرامی‌خواندند اما بازیکنان زیر سبد که جایگزین حدادی و ساهاکیان شده‌بودند نتوانستند در این دقایق عملکرد خوبی داشتند باشند و در نهایت کوارتر دوم با نتیجه 23 بر 6 به سود برزیل به پایان رسید.

کوارتر سوم: 21 بر 12 برزیل

نیمه دوم در شرایطی آغاز شد که برزیل 40 بر 24 از ایران پیش بود. کوارتر سوم با امتیازآوری ایران شروع شد اما در ادامه بازهم برزیل بهتر کار کرد و با درخشش باربوسا فاصله امتیازی‌اش را بیشتر کرد. ایران در این کوارتر دفاع بهتری داشت اما در حمله باز هم اشتباه بازیکنان فرصت ضد حمله در اختیار حریف می‌گذاشت و آنها نیز امتیاز می‌گرفتند.

برزیل 55 بر 30 از ایران پیش بود و بچیروویچ به شدت از عملکرد بازیکنان عصبانی بود و آنها را به تمرکز بیشتر فرامی‌خواند. قدرت ریباند برزیل در این دقایق به آنها کمک می‌کرد تا موقعیت‌هایش بیشتری داشته باشند و از توپ‌های از دست رفته استفاده کنند.

برزیل با تمامی ستاره‌های خود در میدان کار می‌کرد و با دفاع منطقه‌ای اجازه کار به بازیکنان ایران نمی‌داد، در طرف مقابل هم آنها برابر دفاع ایران کار آسانی نداشتند اما در ضد حمله به امتیاز می‌رسیدند.

پاس‌های اشتباه بازیکنان ایران در این مسابقه زیاد بود و مهره‌های با تجربه سعی می‌کردند تا تیم را آرام کنند. برزیل در دقایق پایانی 56 بر 34 پیش بود و برتری‌اش را تا پایان این کوارتر حفظ کرد. ایران در این کوارتر موقعیت‌های زیادی را از دست داد و در نهایت این کوارتر با نتیجه 21 بر 12 به سود برزیل به پایان رسید.

کوارتر چهار: 18 بر 14 برزیل

در کوارتر چهارم ایران شرایط بهتری داشت و توانست به بازی سرعت بدهد. ملی‌پوشان مجموع امتیاز‌های خود را به عدد 40 رساندند اما دوباره توپ و میدان برای برزیل شد و آنها با استفاده از شوت‌های سه امتیازی خود امتیاز کسب کردند. برزیل 68 بر 40 از ایران پیش بود که مهدی کامرانی با یک شوت سه امتیازی سالن را به وجود آورد؛ گارد راس نخست ایران که فصل آینده را در لیگ چین آغاز خواهد کرد در این مسابقه نیز یکی‌ از بهترین‌های تیم ملی بود.

پاس‌های سریع برزیل دفاع ایران را آزار می‌داد و به آنها فرصت می‌داد تا شوت‌هایشان را روانه سبد ایران کنند. 5 دقیقه به پایان مسابقه باقی مانده بود و نماینده آمریکای جنوبی 71 بر 44 از حریف آسیایی‌اش‌ پیش بود. در این کوارتر نیز بسیاری از موقعیت‌های ایران وارد سبد برزیل نمی‌شد.

کمتر از دو دقیقه تا پایان مسابقه مانده بود که ملی پوشان سعی می‌کردند با استفاده از توانایی‌های فردی خود مجموع امتیازهای ایران را افزایش دهند. ارسلان کاظمی و صمد نیکخواه بهرامی دو بازیکنی بودند که در این دقایق اقدام‌های بیشتری داشتند و امتیاز ایران را به 48 رساندند.

در دقایق پایانی دفاع ایران دفاع حریف را در دستور کار داشت تا از امتیازآوری بازیکنان این تیم جلوگیری کند. برزیل در این دقایق نتوانست امتیاز زیادی کسب کند اما در نهایت برنده کوارتر پایانی بود و با نتیجه 18 بر 14 به پیروزی رسید تا در نهایت ایران را 79 بر 50 شکست دهد.

در دیگر مسابقه سنگال در مصاف با پورتوریکو با نتیجه 82 بر 75 به پیروزی رسید و اسلوونی نیز 89 بر 68 مکزیک را شکست داد.

۱۳۹۳/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...