نسخه چاپی

امیر موسوی در صبحگاه مشترك پدافند هوایی:

پدافند هوایی در آماده‌باش كامل است

عکس خبري -پدافند هوايي در آماده‌باش کامل است

جانشین فرمانده كل ارتش گفت: رادارهای راهبردی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء قادر است هرگونه فعالیت و تحركات دشمن رادر فراسوی مرزهای دشمن رصد كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،‌ امیر عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش صبح امروز دوشنبه در مراسم صبحگاه مشترک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء طی سخنانی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت:‌ جا دارد همینجا پیروزی مقاومت فلسطین در مقابل رژیم نحس و نجس رژیم صهیونیستی، حامیان آنها و از جمله سردمداران مستکبر آمریکا را در جنگ ۵۱ روزه غزه تبریک بگویم.

وی افزود: این پیروزی از این باب که یک بار دیگر قدرت مقاومت را به صراحت تائید کرد اهمیت مضاعفی دارد؛ منظور من از مقاومت یک اسم یا یک گروه و یا یک گروه نیست بلکه منظورم یک معنا و مفهوم و یک روش است که امروز در ادبیات سیاسی و نظامی جایگاه ویژه پیدا کرده است.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه بدون تردید امروز می‌توانیم قدرت مقاومت را در کنار سایر عوامل قدرت و قدرت‌آفرین به کار ببریم، گفت: در تاریخ سراغ نداریم که ملتی با تسلیم توانسته باشد آرمان‌ها و ارزش‌های خود را حفظ کند و امروز مفهوم قدرت مقاومت در کنار سایر مؤلفه‌ها و ابزارهای قدرت قرار گرفته است و اینک مستکبران عالم می‌توانند بیش از پیش به این قدرت بالقوه آگاه باشند.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش به سالروز تصویب قرارگاه پدافند هوایی توسط فرمانده معظم کل قوا اشاره و تصریح کرد:‌ پدافند هوایی در کشور شناسنامه‌ای مشخص و پرافتخار دارد چه در زمان دفاع مقدس چه پس از جنگ و چه امروز توانسته با برنامه‌ها و اقدامات خوب مسیر رشد و پیشرفت خود را طی کند.

وی به نقش پدافند هوایی در تأمین امنیت هوایی صحنه نبرد و خطوط مقدم جبهه‌ها به خصوص در عملیات‌های کربلای ۵ و والفجر ۸ افزود: پس از پایان جنگ پدافند هوایی مانند سایر نیروهای مسلح با درک و شناخت صحیح از آینده و تهدیدات پیش رو مسیر ارتقاء خود را طی کرد و پدافند هوایی از زمان دفاع مقدس تا به امروز در شرایط آماده‌باش کامل است.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: اینکه می‌شنوید پرواز غیرمجاز فرو نشانده و یا متجاوزی ساقط شده نشان‌دهنده آمادگی دائمی پدافند هوایی است.

موسوی نقطه عطف مسیر رشد پدافند هوایی را دهم شهریور ۸۷ عنوان کرد و گفت:‌ ۶ سال از تأسیس پدافند هوایی گذشته است و با وجود تحریم‌های استکبار توانسته‌ با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، مراکز دانشگاهی و تعامل با مراکز تحقیقاتی اقدام به طراحی و ساخت انواع تجهیزات پیشرفته در حوزه کشف و شناسایی کند.

وی تصریح کرد: پدافند هوایی در حوزه رادارهای راهبردی قادر است هرگونه فعالیتها و تحرکات دشمن را در فراسوی مرزهای کشور رصد کند و همین سابقه دوران دفاع مقدس و رشد و آمادگی پس از آن دشمنان ما را در محاسبات خود به این نتیجه رسانده است که هزینه تجاوز به آسمان ایران بسیار گزاف، سنگین و شکننده خواهد بود.

۱۳۹۳/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...