نسخه چاپی

نیویورك تایمز: اتحاد ایران و آمریكا در عراق نشدنی است

روزنامه نیویورك تایمز در تیتر یك خود نوشت: بعید به نظر می رسد كه آمریكا و ایران در جنگ عراق با هم متحد شوند.

به گزارش نما، روزنامه نیویورک تایمز در تیتر یک خود نوشت: بعید به نظر می رسد که آمریکا و ایران در جنگ عراق با هم متحد شوند.

این روزنامه نوشت: در حالیکه بمب های آمریکایی از آسمان بر سر عراق می ریزد، شبه نظامیان شیعه عراقی نیز که با ایران متحد هستند در حال جنگ با تندروی های سنی هستند.





جنگ در حالی در شمال عراق ادامه دارد که برای اولین بار ایران و شیعیان از حملات آمریکا حمایت کرده اند و این لزوم ادامه یافتن عملیات های نظامی، می تواند باعث ایجاد تغییرات چشمگیری در روابط ایران و آمریکا بشود.





نیویورک تایمز در ادامه نوشت: عراق از این جهت مورد تهدید واقع شده است که احتمال اتحاد سنی های عراق با داعش می رود زیرا سنی ها از حکومت پیشین عراق توسط نوری مالکی شیعه دل خوشی نداشتند.

این در حالیست که مقامات آمریکایی نیز ادعای برخی مبنی بر هماهنگی ارتش آمریکا با شبه نظامیان عراقی را رد می کنند.





باید گفت آمریکا و ایران اهداف کامل متفاوتی دارند و ایران اصلی ترین حامی بشار اسد بوده است در حالیکه آمریکا از شورشیان سوری حمایت می کرد و باید گفت هر عملیات نظامی آمریکا در سوریه علیه داعش می تواند به اوضاع وخیم بشار اسد پایان دهد و این همان چیزی است که در دستور کار ایران قرار دارد.





در حالیکه آقای روحانی پیش از این از امکان همکاری ایران و آمریکا برای حل بحران عراق حرف هایی را زده بود اما در کنفرانس خبری او این موضوع را رد کرد که می توان گفت این موضع جدی آقای روحانی به خاطر اعمال تحریم های آمریکا و ساکت کردن منتقدات داخلی بوده است.

۱۳۹۳/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...