نسخه چاپی

سازمان دامپزشكی: مواد دارویی در شیر وجود ندارد

رییس سازمان دامپزشكی كشور تاكید كرد: با آزمایشاتی كه در كشور انجام شد مخاطره‌ای در ارتباط با مواد دارویی در شیر وجود نداشته و به مردم اطمینان می‌دهیم شیر فرآوری شده را با اطمینان خریداری و مصرف كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مهدی خلج در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه باید به دنبال جلوگیری از شیوع بسیاری از بیماری‌ها در قرن 21 باشیم، تصریح کرد: 60 درصد عوامل بیماری‌زای عفونی از طریق دام یا فرآورده‌های دامی خام انتقال می‌یابد که برای جلوگیری از انتقال این بیماری‌ها باید دام‌ها را کنترل کنیم.

خلج خواستار اختصاص بخشی از یارانه بخش سلامت برای پیشگیری این بیماری‌ها شد و گفت: پیشگیری از بیماری‌های مشترک دام و انسان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ برای مثال اگر کسی در اثر رعایت نکردن موارد لازم دچار بیماری تب مالت شود به مرده‌ای متحرک تبدیل می‌شود که قدرت فکر و تحرک ندارد و باید پروسه درمانی طولانی مدتی را طی کند.

رییس سازمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه 25 درصد ارزش تولیدات دامی توسط دامپزشکی تامین می‌شود، عنوان کرد: ارزش جمعیت دام،‌ طیور و آبزیان کشور به عنوان سرمایه‌ای گسترده حدود 63 هزار میلیارد تومان است که ارزش اقتصادی تولیدات این جمعیت سالانه 47 هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به نقش سازمان دامپزشکی در اقتصاد و تحکیم مبانی آن، اظهار کرد: این سازمان نقشی بی‌بدیل در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

خلج تاکید کرد: تا زمانی که شیر خام سالم نداشته باشیم مواد لبنی سالمی هم نخواهیم داشت و دامپزشکی به دنبال نظارت بر این موارد است اما وظیفه ما در این زمینه بسیار زیاد و امکانات کم است و ‌نیازمند توجه و کمک به این بخش هستیم تا فرآورده‌های لبنی سالم به دست مردم برسد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی مسئولیت ارتقای بهداشت دام و تامین بهداشت فرآورده‌های دامی، طیور و آبزیان را بر عهده دارد، اظهار کرد: این وظیفه اهمیت زیادی دارد چرا که با کوچکترین کوتاهی در این زمینه بیماری‌ها به سرعت شیوع می‌یابد.

وی از تلاش برای کوتاه کردن مسیر واردات مرتبط با دامپزشکی خبر داد و گفت: برای بهبود فضای کسب و کار تمام واردات و صادراتی که با دامپزشکی مرتبط هستند در صورت ارائه مدارک لازم در عرض 72 ساعت می‌توانند مجوز بهداشتی را برای محصولات مورد نیاز دریافت کنند و پس از اخذ مدرک تا هفت روز تمامی آزمایشات لازم انجام خواهد شد و در این راستا آزمایشگاه‌ها بدون تعطیلی و یا حتی در روزهای جمعه فعالیت می‌کنند.

۱۳۹۳/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...