نسخه چاپی

دیدار وزیران امورخارجه ایران و لوكزامبورگ

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و لوكزامبورگ در دیدار امروز، سه‌شنبه، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی و زمینه‌ها و فرصت‌های همكاری دو كشور را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دکتر محمد جوادظریف، وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به اینکه تماس‌های خوبی طی این مدت کوتاه بین دو کشور برقرار شده است، تصریح کرد: روابط دو کشور می‌تواند در همه زمینه‌ها گسترش یابد و جمهوری اسلامی ایران مصمم به ادامه این روند است تا همکاری‌های بیشتری شکل گیرد.

وی، همچنین مسائل مختلف منطقه‌ای و بین المللی و نگرانی‌های مشترک در خصوص تروریسم و افراطی‌گری را از حوزه‌های مورد علاقه طرفین برای تبادل نظر و رایزنی مستمر توصیف کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان، تروریسم و افراطی گری را چالش و تهدیدی علیه منطقه و جامعه بین الملی، توصیف و خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنند تا این معضل برطرف شود. حامیان تروریسم نیز باید در ابعاد مختلف مالی، نظامی و اطلاعاتی این حمایت‌ها را متوقف کنند.

وی، موضوع حقوق بشر را از حوزه‌های مورد توجه دو طرف خواند و بیان کرد: احترام به اصول، ارزشها، عقاید و فرهنگ کشورها یک مبنای مهم است که در گفت‌وگو و تعامل میان کشورها باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

وزیر امورخارجه لوکزامبورگ نیز ضمن با اهمیت خواندن این سفر، جایگاه ایران در منطقه را برجسته و تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف و مشورت‌ها با ایران را برای لوکزامبورگ مهم خواند.

وی با ابراز خرسندی از روند تماسها طی یک سال اخیر، خاطرنشان کرد: لوگزامبورگ از تقویت و گسترش گام به گام روابط استقبال می‌کند.

ژان اسلبورن ابراز امیدواری کرد، در زمان باقیمانده، مسئله هسته‌ای خاتمه یابد.

وی با تاکید بر حق ایران برای استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای مانند همه کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی، اظهار کرد: روابط ما نباید بر پایه تحریم باشد، بلکه باید براساس احترام متقابل و همکاری شکل گیرد.

به گزارش ایسنا، وزیران خارجه ایران و لوکزامبورگ در این مذاکرات پیرامون آخرین تحولات عراق، اوضاع فلسطین، مسئله تروریسم و امنیت بین المللی و سایر موضوعات مورد علاقه به تبادل نظر پرداختند. وزیر خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مارس دی مارتولومئو، رئیس مجلس و اگزاویه بتل، نخست وزیر لوکزامبورگ دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

۱۳۹۳/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...