نسخه چاپی

غضنفری: قوه قضاییه به بانكها كمك كند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از فضای انقباضی پیش آمده در بانك‌ها برای ارائه تسهیلات به تولید گفت: نباید موضوع پرونده سوءاستفاده سه هزار میلیارد تومانی در سیستم بانكی، جرأت و جسارت را از بانك‌ها بگیرد.

به گزارش ايسنا، مهدي غضنفري امروز در سخنان پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه با تاكيد بر اين‌كه اگر بي‌گناهي در اين پرونده وجود دارد تبرئه مي‌شود، گفت: قوه قضاييه بايد كمك كند تا بانك‌ها از فضاي انقباضي كنوني خارج شوند و به توليد كمك كنند.

او هم‌چنين با تاكيد بر لزوم تنوع‌بخشي به روش‌هاي تامين مالي اظهار كرد: از سوي ديگر بازپرداخت وام‌ها بايد در اسرع وقت صورت بگيرد، چون حبس منابع مالي باعث مي‌شود كه ساير نيازمندان به تسهيلات بانكي با مشكل مواجه شوند.

غضنفري هم‌چنين با اعلام اين‌كه 24 ميليارد دلار مصوبه دولت براي واردات مواد اوليه است، گفت: البته بخش بزرگي از اين رقم هنوز عملياتي نشده است.

وزير صنعت، معدن و تجارت با تكيد بر اين‌كه فشار تحريم‌ها به اهرمي براي سازندگي كشور تحريم شده است، از اختصاص 22 هزار ميليارد تومان سرمايه‌ ثابت و 18 هزار ميليارد تومان براي سرمايه در گردش واحدهاي توليدي در سال جاري خبر داد و افزود: هم‌اكنون 20 هزار طرح صنعتي و معدني با پيشرفت بيش از 20 در كشور وجود دارد.

وي با اعلام اين‌كه از سال 84 تا كنون 700 بنگاه بزرگ با 35 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري در كشور ايجاد شده است، تصريح كرد: از ابتداي دولت نهم 24 هزار بنگاه بزرگ، كوچك و متوسط صنعتي و معدني در كشور با 55 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري ايجاد شده كه 500 هزار شغل ايجاد كرده است.

غضنفري هم‌چنين با اشاره به اعمال فشارهايي براي فروش نفت و انتقال پول كشورمان توسط دشمنان تاكيد كرد كه اين اقدامات اگرچه برخي زحمت‌ها ايجاد كرده ولي اثر ديگري ندارد. به عنوان مثال از سال 84 تا سال گذشته 192 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي از كشور انجام شده كه فقط در سال گذشته رقم آن 30 درصد افزايش داشته است.

او هم‌چنين با بيان اين‌كه 40 درصد اقتصاد كشور در اختيار وزارت صنعت، معدن و تجارت است، ادامه داد: اگرچه رشد اقتصادي كشور در سال 89 حدود شش درصد برآورد شده، اما رشد بخش صنعت و معدن 10 درصد و رشد بخش بازرگاني هفت درصد بوده است.

۱۳۹۱/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...