نسخه چاپی

مروری بر افتخارات غلامحسین مظلومی؛

هیاهوی یك ستاره در خلوت بیمارستان

غلامحسین مظلومی كه به سرطلا معروف است و افتخارات بسیاری در باشگاه استقلال تهران و تیم ملی بدست آورده این روزها گرفتار بیماری سرطان شده است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامحسین مظلومی مهاجم سرطلایی اسبق تیم فوتبال استقلال متأسفانه این روزها در بیمارستان با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند و این موضوع باعث شد بخواهیم به مرور افتخارات این بازیکن بپردازیم.

غلامحسین مظلومی سال 1328 در آبادان متولد شد. وی در سال 1347 زمانی که در حال گذراندن دوران تحصیلی بود به تیم استقلال پیوست و در مجموع 9 سال برای این تیم بازی کرد و در سال 1971 در حالی که استقلال اولین قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را کسب کرد او بهترین گلزن آن مسابقات شد.

مظلومی به همراه تیم ملی جوانان در بازی‌های 1969 تایلند لقب آقای گلی را با به ثمر رساندن شش گل به خود اختصاص داد و همچنین دو سال بعد بار دیگر در بازی جوانان آسیا این بار در فیلیپین با زدن پنج گل عنوان آقای گلی را به دست آورد.

از افتخارات دیگر این بازیکن در بازی‌های آسیایی تهران بود که با زدن پنج گل لقب بهترین مهاجم آسیا در سال 1974 را بدست آورد. وی در المپیک فونترال کانادا نیز به همراه تیم ملی فوتبال ایران حضور داشت و تنها گل ایران در مقابل تیم ملی فوتبال کوبا را به ثمر رساند. او همچنین در تیم ملی با زدن 27 گل در 48 بازی برای سال‌های متمادی عنوان بهترین گلزن رده ملی را در اختیار داشت.

مظلومی در این مدت در تیم تاج و شهباز با به ثمر رساندن 65 گل در جام تخت جمشید و جام باشگاه‌های ایران سه دوره کسب عنوان برترین گلزن را به خود اختصاص داد. اما مظلومی در سن 29 سالگی در بازی با ذوب ‌آهن از ناحیه مینیسک پای دچار آسیب شدید شد و با اینکه آن زمان جراجی مینیسک به سادگی مقدور نبود، ولی او بازگشت موفقیت‌آمیزی به فوتبال داشت و مجددا برای تیم ملی انتخاب شد ولی پس از چند ماه بازی با تیم سابق خود، نفت آبادان دچار آسیب‌دیدگی مجدد شد و در سن 30 سالگی در حالی که در اوج دوران بازیگر‌یش بود مجبور به خداحافظی از دنیای فوتبال شد.

۱۳۹۳/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...