نسخه چاپی

اختصاصی

تحلیلی از وضعیت رسانه های مصری

عکس خبري -تحليلي از وضعيت رسانه هاي مصري

رسانه های مصر در حالت دیوانه واری به سر می برند، تركیبی از جهل، نادانی ، بربریت ، عقب ماندگی، عدم جذابیت و كارآیی و بی اخلاقی و … هر كدام از این كلید واژه ها به سهم خود كمك می كند تا رسانه های مصری را بهتر بشناسیم.

علي الظفيري - هفته نامه العرب 
رسانه های مصر در حالت دیوانه واری به سر می برند، برای یک روانشناس و دامپزشک توصیف اینکه رسانه های مصری در چه وضعیتی به سر می برند، غیر ممکن شده است. ترکیبی از جهل، نادانی ، بربریت ، عقب ماندگی، عدم جذابیت و کارآیی و بی اخلاقی و …
هر کدام از این کلید واژه ها به سهم خود کمک می کند تا رسانه های مصری را بهتر بشناسیم. شخصیت های رسانه ای و ستاره های آن نیز که دیگر جای خود را دارند ! به راستی چرا رسانه های مصری به این درجه از جنون رسیده اند و هیچ تشابهی با رسانه های دیگر کشورها ندارند ؟
مسلم است ما از رسانه های مصری نمی خواهیم که در رسانه های خود موضعی مشابه مواضع ما بگیرند ولی حداقل از آنان انتظار داریم به شعور انسانی مخاطبین خود احترام بگذارند.
احتمالا مسابقه معروف فوتبال مقدماتی جام جهانی 2010 بین مصر و الجزائر و جنجالی را که رسانه های مصری ایجاد کردند، را به یاد دارید. به گونه ای در جهان عرب از مغرب عربی تا کشورهای خلیج فارس دعوا و نزاع به راه انداختند گویی که جنگ جهانی رخ داده است. یک بازی ساده بین دو کشور دوست و همسایه منجر به اختلافاتی شد که سایه آن هنوز بر دو کشور وجود دارد : یک مورد آن دعوت به قتل سفیر الجزائر در قاهره از سوی رسانه های مصری!
عکس العملهای افراطی انقلاب 2011 نیز که بر همگان مشخص است.
در کودتای نظامی 2013 نیز عناصر رسانه ای نظام مبارک تبدیل به رسانه های انقلاب مردمی 2011 بر ضد محمد مرسی و حامی دموکراسی و سبب بازگشت به ارتجاع قبل از 2011 شدند گویی که هیچ انقلاب مردمی از ابتدا اتفاق نیفتاده بود !
در جنگ اخیر غزیه نیز رسانه های مصری به بدترین شکل ممکن عمل کردند. هر کسی که رسانه های مصری را رصد کند تصور می کند جنگ فعلی نبرد بین غزه و مصر است و موشک های قسام شهرهای مصر را هدف گرفته اند !
پناه بر خدا ، رسانه های مصری به درجه ای رسیده اند که نفرت و بغضی که ضد غزه از آنان ساطع می شود از رسانه های اسرائیلی کمتر نیست ! به راستی چه کسی به آنها خط می دهد که فلسطینی ها و حرکت حماس را بزرگترین دشمن مصر بپندارند ؟!!

چرا رسانه های مصری تا این حد به آشفته کردن اوضاع به این شکل عجیب علاقه دارند. اگر نظام فعلی و حکومت نظامیان ضد مقاومت است چرا آن را به شکلی عقلانی و با آرامش مطرح نمی کند ؟ ولو برای حفظ ظاهر !
مجری زن ، مراکش را به سبب حمایت از غزه مورد شدید ترین اهانت ها قرار می دهد و مجری دیوانه دیگری کفش هایش را در می آود و به سمت دوربین پرتاب می کند و همه می دانیم که اینها متفاوت از فرهنگ اصیل مردم مصر و رویکرد آنهاست. مصری ها در تاریخ بیش از هر کشور دیگری به فلسطین اهتمام داشته اند. آیا نظام فعلی نباید از گذشتگان خود و مواضع مذلانه آنان برای خودشان و ملت مصر درس بگیرد. آیا حتما باید 25 ژانویه 2011 تکرار شود ؟

۱۳۹۳/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...