نسخه چاپی

الگویی كه اصولگرایان باید از انتخابات هیات رئیسه شورای شهر بگیرند

تصاحب كرسی ریاست شورای شهر زمینه فتح كرسی ها مجلس

عکس خبري -تصاحب کرسي شوراي شهر زمينه فتح کرسي ها مجلس

واگذاری كرسی ریاست شورا از سوی اصلاح طلبان به طیف اصولگرای شورا، شاید دقیقا مصداق واقعی اتحاد میان یك گروه سیاسی باشد؛ گروهی كه به واسطه داشتن گفتمان واحد و بهره گیری از نیروهای ارزشی نظام پیروز رقابت با اصلاح طلبان شدند.

اختصاصی/به گزارش نما ،روز گذشته انتخابات ریاست شورای اسلامی شهر برگزار و مهدی چمران که سابقه 10 سال ریاست بر شورای شهر دوم و سوم را داشت، با 18 رای به عنوان دومین رئیس شورای شهر چهارم نیز برگزیده شد. و احمد مسجدجامعی که سال گذشته ریاست شورا را بر عهده داشت در رقابت با چمران جا ماند و با 13 رای ریاست شورا را به  چمران واگذار کرد.
واگذاری کرسی ریاست شورا از سوی اصلاح طلبان به طیف اصولگرای شورا، شاید دقیقا مصداق واقعی اتحاد میان یک گروه سیاسی باشد؛ گروهی که به واسطه داشتن گفتمان واحد و بهره گیری از نیروهای ارزشی نظام پیروز رقابت با اصلاح طلبان شدند.
این پیروزی البته واکنش های متعددی در درون جبهه اصولگرایی داشت؛ فاطمه آلیا از جمله کسانی بود که در اولین واکنش به این اتفاق با بیان اینکه باید همه گروه‌های اصولگرا از انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر درس بگیرند، گفت: پیروزی رقیب در انتخابات ریاست‌جمهوری، از جنس گفتمانی نبود چراکه با وحدت نیروهای ارزشی پیروزی برای اصولگرایان حاصل شد.
این عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نتیجه انتخابات هیئت رئیسه ثمره اتحاد و همگرایی اصول‌گرایان است که با توجه به شرایط موجود توانستند با اتحاد و نزدیکی بیشتر به موفقیت برسند.
نگاه این نماینده مجلس به این پیروزی، وحدت و همدلی اصولگرایان است و اقبال جامعه به نیروهای ارزشی و وفادار به انقلاب اسلامی؛ یعنی همان چیزی که در بحث استیضاح وزیر علوم هم به اثبات رسید و گروه های اصولگرا برای دفاع از ارزش های انقلاب و نظام همدل و متحد شدند.
این اتحاد و همدلی البته نیازمند زمینه سازی برای پیروزی های بزرگ تر در آینده است چراکه انتخابات مجلس دهم در آینده ای نزدیک پیش رو است و تلاش برای حفظ و تقویت روحیه همدلی و اتحاد میان اصولگرایان ضرورتی اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.
همان چیزی که کوثری نماینده مردم تهران در مجلس هم به آن اشاره کرده و می گوید: بی‌تردید اگر اصولگرایان همانند انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر عمل کنند، در آینده موفقیت‌های بزرگ تری کسب خواهند کرد.
او البته به این مساله هم اشاره می کند که انتخابات هیات رئیسه شورا باید الگویی باشد تا نیروهای ارزشی و انقلابی اختلافات جزئی را کنار گذاشته و حول محور ارزش های انقلاب به وحدت بیشتر فکر کنند.
اتحاد میان اصولگرایان از نظر کوثری مساله ای است که باید چشمگیر و گسترده باشد تا آن اتفاقی که در زمان ریاست جمهوری به واسطه عدم ازخود گذشتگی نیروهای اصولگرا در کشور رخ داد و باعث دلزدگی مردم شد دوباره به وجود نیاید.

۱۳۹۳/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...