نسخه چاپی

آیا انگلیس به داعش باج می دهد ؟

روزنامه گاردین نوشت: آیا تهدید داعش به بریدن سر یك گروگان انگلیسی، دولت ر ا به پرداخت باج به داعش مجبور خواهد كرد ؟

به گزارش نما ، واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی این روزنامه انگلیسی نوشت: این مسئله پس از قتل جیمز فولی، خبرنگار امریکایی و استیون ساتلوف آن هم تنها چند ماه پس از آزادسازی همکاران اروپایی آنها که به دست نیروهای داعش گروگان گرفته شده بودند، مورد توجه خاص قرار گرفته است. سرنوشت متفاوت این افراد ناشی از تفاوت سیاست های ملی کشورهایشان در زمینه پرداخت باج به گروگانگیران است.

دیوید کامرون به عنوان رئیس دوره ای گروه هشت سران دیگر کشورهای این گروه را متقاعد کرد تا اعلامیه ای را به امضا برسانند مبنی بر این که پرداخت باج به گروه های تروریستی باعث افزایش توان و تقویت آنها خواهد شد.

یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هم این توافق را تایید کرد. اما فقط آمریکا و انگلیس به این توافق پایبند ماندند در حالی که فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و آلمان راه هایی برای رساندن پول به دست تروریست ها در ازای آزادسازی اتباعشان پیدا کردند.

داعش دیروز با انتشار تصاویری اعلام‌ کرد: استیون ساتلوف، خبرنگار امریکایی را سربریده است.

استیون ساتلوف خبرنگار امریکایی است که از پارسال در شهر حلب سوریه مفقود شده و گروه تروریستی داعش ، مسئولیت ‌ربودن وی را برعهده ‌گرفته بود.

فرد اعدام کننده ی ساتلوف همچنین تصویر دیوید هاینس، یک گروگان انگلیسی را نشان داد که ممکن است درآینده سربریده شود .

تروریست های داعش پیشتر نیز ویدئویی را منتشر کردند که در آن بریده شدن سر جیمز فولی خبرنگار امریکایی را نشان داد. این خبرنگار امریکایی دو سال قبل در سوریه ناپدید شده بود.

۱۳۹۳/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...