نسخه چاپی

وزیر ورزش: ورزش از سیاست جدا نیست

وزیر ورزش و جوانان از ورزشكاران اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون به عنوان سفیران فرهنگی و سیاسی ایران یاد كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمود گودرزی در مراسم بدرقه ورزشکاران اعزامی کشورمان به هفدهمین دوره مسابقات آسیایی اینچئون اظهار داشت: ابتدا باید چند تشکر داشته باشم. در ابتدا تشکری از آقای دکتر روحانی دارم و همچنین آقای جهانگیری و به ویژه آقای دکتر نوبخت که به صورت ویژه ما را حمایت مادی و معنوی کردند و این حمایت‌شان از جامعه ورزش به خوبی صورت گرفت. آقای نوبخت در کشور ما یک مقسم و امانتدار است. ما می‌دانیم ایشان با چه سختی‌هایی روبه‌رو است اما با این حال کمک حال ما بوده‌اند.

وی با بیان اینکه «باید خبر خوشی را به جامعه قهرمانان ورزش بدهم»، افزود: خبر خوشم این است که مطالبات چهار ساله قهرمانان مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک که در این چهار سال انباشته شده بود، تأمین شده است که به زودی پرداخت خواهد شد. این مطالبات باعث به وجود آمدن کدورت‌هایی شده بود که قرار است در هفته جاری یا اواسط هفته آینده پرداخت مطالبات محقق شود و از قهرمانان تجلیل و قدردانی کنیم.

وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: بازی‌های آسیایی فرصت مغتنمی برای ایران است تا در قاره کهن رشد و توسعه خود را نشان دهد. این بازی‌ها باعث می‌شود سربلندی ایران رقم بخورد. کشورهای بزرگی در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنند که در بخش ورزش نیز سرمایه‌گذاری انجام داده‌اند. ما نیز باید در بین این قدرت‌های اقتصادی و صنعتی که در ورزش هم مقتدر هستند، خودمان را به خوبی نشان دهیم.

گودرزی به دو بحث مهم در بازی‌های آسیایی اشاره کرد و افزود: در بازی‌های آسیایی دو موضوع نقش مهمی برای ما دارد که اولین موضوع مدنظرمان بحث فرهنگ است و پس از آن توسعه اقتصادی و فرهنگی برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. معتقدم رابطه مستقیم و مثبتی بین ورزش و توانمندی اقتصادی کشورها وجود دارد که اگر در ورزش قدرتمند باشیم به دنیا ثابت خواهیم کرد که با توجه به تحریم‌های موجود توانسته‌ایم در زمینه‌های مختلف رشد کنیم.

وی در ادامه افزود: ما مردمی با فرهنگ غنی داریم و در بازی‌های آسیایی باید به سایر کشورها این موضوع را نشان دهیم. این مسئله تنها با رفتار مناسب ورزشکاران ما خواهد بود که معتقدم آنها سفیر فرهنگی، سیاسی و تکنیکی ایران هستند.

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه سیاست از ورزش جدا نیست، گفت: خیلی‌ها می‌گویند ورزش باید عاری از سیاست باشد اما من چنین اعتقادی ندارم، چون وقتی پرچم یک کشور به عنوان نماد سیاسی آن کشور به اهتزاز درمی‌آید. این یعنی سیاست نقش بسیار مهمی در ورزش دارد.

گودرزی یادآور شد: ورزش و موفقیت در میادین ورزشی باعث ایجاد نشاط در جامعه و رضایت‌مندی مردم می‌شود و با موفقیت در ورزش می‌توانیم هویت ملی و دینی خود را اعتلای بیشتری بدهیم.

به گزارش تسنیم، محمود گودرزی همچنین در پایان مراسم بدرقه ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: از دولت محترم که با کمک‌های خود شرایط لازم برای هر چه بهتر شدن این کاروان را فراهم کرد، قدردانی می‌کنم. شاید جوایزی مربوط به ورزشکاران از دوره‌های گذشته باقی مانده بود اما با کمک دولت تمامی این جوایز و پاداش‌های مربوط به ورزشکاران عزیزمان را به آنها اهدا می‌کنیم که به همین دلیل از دولت تشکر می‌کنم.

وی تأکید کرد: کاروان خوب و منضبطی در این دوره برای اعزام به مسابقات تشکیل شده و نگاه ما حضور یک کاروان کیفی در بازی‌های آسیایی بوده است.

گودرزی خاطر نشان کرد: تکیه ما در این دوره به رشته‌های مدال‌آور بوده است. شاید از این نظر حق برخی ورزشکارن تضییع شود اما با توجه به کمبودهایی که در منابع مالی داشتیم تلاش شده کاروان اعزامی این دوره ایران از میان ورزشکاران با قابلیت فنی بالا و توانایی کسب مدال باشد.

وی در پایان گفت: امیدواری و هدف ما این است که در بازی‌های آسیایی اینچئون نتیجه‌ای در خور شأن و منزلت ملت ایران کسب کنیم و موجب سرافرازی کشورمان شویم.

۱۳۹۳/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...