نسخه چاپی

طرح روسیه برای آتش بس در اوكراین

در آستانه نشست سران كشورهای پیمان آتلانتیك شمالی، رئیس‌جمهوری روسیه طرحی برای صلح در اوكراین ارائه كرد؛ اما نخست‌وزیر اوكراین این طرح را انحراف افكار عمومی توصیف كرده است.

به گزارش نما، ولادیمیر پوتین از نیروهای دولتی اوکراین و تجزیه‌طلبان هوادار روسیه خواسته است تا سلاح خود را زمین بگذارند.



رئیس‌جمهوری روسیه که در مغولستان به سر می‌برد، از تجزیه‌طلبان خواسته است تا پیشروهای خود را در داخل خاک اوکراین متوقف کنند. او از نیروهای دولتی اوکراین نیز خواسته است از مناطقی که نبردها در آن جریان دارد، عقب بروند.



به گزارش شبکه خبری راشاتودی، رئیس‌جمهوری روسیه، ۱۲ شهریور، طرحی هفت‌ بندی ارائه کرده است که از دیگر موارد آن نظارت بین‌المللی برای آتش‌بس یا ایجاد دالانی انسانی در دونتسک و لوهانسک، برای انتقال کمک و پناهجویان است.



به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از گفت‌وگوی تلفنی میان پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین، با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفته است دیدگاه‌های ما برای پایان دادن به نبردها، بسیار نزدیک است.



به گفته او، باور دارد که تجزیه‌طلبان و دولت اوکراین می‌توانند در مذاکرات برنامه‌ریزی شده برای روز جمعه در مینسک، بلاروس، به توافق برسند.



به گزارش رادیو فردا(Radio Farda)، با وجود تازه‌ترین گفته‌ها، همه به اندازه رئیس‌جمهوری روسیه خوشبین نیستند؛ به ویژه که طرح‌های پیشین فرجامی نیافته، آتش‌بس‌ یک طرفه دولت اوکراین پایانی بی‌نتیجه داشته و دور بدتری از خشونت‌ها در پی آن آغاز شده است.



به گزاری خبرگزاری فرانسه، آرسنی یاتسه‌نیوک، نخست‌وزیر اوکراین، می‌گوید: «نقشه واقعی پوتین، خراب کردن اوکراین و بازگرداندن اتحاد جماهیر شوروی است.»



او گفته است، طرح صلح پوتین، برای منحرف کردن توجه افکار عمومی است.



از سوی دیگر خبرگزاری اینترفاکس نیز از قول آندری پورگین، رهبر شورشیان دونتسک، می‌گوید: «آتش‌بس به معنی توافق صلح نیست.»

۱۳۹۳/۶/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...