نسخه چاپی

رایزنی دو جانبه معاونان وزیر خارجه ایران و آمریكا

مذاكرات عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه كشورمان با وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریكا ، در راستای مذاكرات دوجانبه با مجموعه كشورهای ۱+۵ طی روزهای پنج شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ الی شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ به مدت ۳ روز در ژنو برگزار می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مذاکرات سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان با خانم وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا ، در راستای مذاکرات دوجانبه با مجموعه کشورهای ۱+۵ طی روزهای پنج شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ الی شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ به مدت ۳ روز در ژنو برگزار می شود.

وزیر امور خارجه کشورمان به همراه عراقچی و تخت روانچی معاونان خود طی روزهای گذشته به چند کشور اروپایی سفر کردند. در این میان عراقچی به پاریس سفر کرد و با مذاکره کننده هسته ای این کشور در گفتگوهای ۱+۵ به رایزنی پرداخت. قبل از آن نیز محمد جواد ظریف با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای تعیین جدول زمانی مذاکرات آتی در بروکسل گفتگو کردند. گفتگوهای ۳ روزه عراقچی و شرمن پیش از دور جدید مذاکرات در قالب ۱+۵ از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

همچنین یک دیپلمات غربی به روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال گفت دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ هجدهم سپتامبر (۲۷ شهریور) در نیویورک برگزار می‌شود. یک منبع نزدیک به گروه ۱+۵ سه‌شنبه ۲۱ مرداد اعلام کرده بود دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در ماه سپتامبر و در شهر نیویورک برگزار خواهد شد.

قرار است این دور از مذاکرات در سطح مدیران سیاسی در شهر نیویورک برگزار شود. این منبع همچنین گفت که انتخاب محل برگزاری نشست نهایی شده و رایزنی‌ها اواخر سپتامبر از سر گرفته خواهد شد. گفتگوهای ۳ روزه عراقچی و شرمن پیش از دور جدید مذاکرات در قالب ۱+۵ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آمریکا اخیرا برخلاف تعهد ژنو تعدادی از شرکت هاو افراد مرتبط با ایران را به لیست تحریم های خود افزود.

۱۳۹۳/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...