نسخه چاپی

تأكید كفاشیان بر اهمیت به فوتبال پایه

علی كفاشیان در جشنواره فوتبال پایه و مراسم افتتاحیه این جشنواره عنوان كرد: ما برنامه‌های مختلفی در ارتباط با فوتبال پایه داریم كه آنها را با نظم و یك برنامه‌ریزی مدون در تمام استان‌ها پیگیری می‌كنیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، وی افزود: تمامی استان‌های کشور موظف بودند که مدرسه فوتبال راه‌اندازی کنند و امسال حدود 40 هزار کودک و نوجوان در این مدارس حضور یافتند و فعالیت آنها در استان‌ها پیگیری شد. در نهایت منتخب این 40 هزار نفر به جشنواره راه پیدا کردند و آنها زیر نظر خواهند بود.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان تأکید کرد: نباید فوتبال پایه را از برنامه‌های فدراسیون فوتبال حذف کنیم و فوتبال پایه به صورت کامل مورد حمایت ما خواهد بود و AFC نیز تأکید زیادی دارد تا روی فوتبال پایه کار شود. همین بازیکنان می‌توانند در آینده تیم‌های ملی ما را تشکیل دهند.

کفاشیان در خصوص برنامه‌های فدراسیون فوتبال برای پیگیری وضعیت این بازیکنان گفت: برای همه آنهایی که در جشنواره فوتبال پایه حضور دارند شناسنامه‌ای تشکیل خواهیم داد و به صورت دائمی وضعیت آنها را پیگیری می‌کنیم. تمامی استان‌ها زیر نظر خواهند بود و می‌خواهیم لیگ‌هایی را هم تشکیل دهیم تا بازیکنان پایه بتوانند در این لیگ‌ها حضور پیدا کنند. اگر باشگاه‌ها در این لیگ‌ها و فوتبال پایه شرکت نکنند بودجه‌ای رانزد ما دارند که ما این بودجه را به آنها نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه وضعیت تیم‌های پایه به صورت جدی پیگیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما در فوتبال پایه برنامه‌ریزی خود را انجام داده‌ایم و آنهایی که باید از این جرقه استفاده کرده و آن را تبدیل به شعله آتش بزرگی کنند، باشگاه‌ها هستند. باشگاه‌های فوتبال ما نباید فقط به فکر تیم‌های بزرگسال خود و قهرمانی باشند و بهتر است بیایند این بازیکنان پایه را مورد حمایت و تحت پوشش قرار دهند.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان یادآور شد: به این دلیل که فوتبال پایه اهمیت زیادی دارد بودجه خوبی را هم صرف این رده سنی کرده‌ایم و به همین دلیل تأکید داریم که باشگاه‌ها به فوتبال پایه اهمیت بدهند که اگر این کار صورت نگیرد بودجه آنها پرداخت نمی‌شود.

کفاشیان درباره اینکه آیا در مناطق محروم هم فوتبال پایه پیگیری می‌شود یا نه، گفت: ما در هر بخشی برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده‌ایم و در فدراسیون فوتبال بخش آکادمی وظیفه تعلیم و تربیت را برعهده دارد که به صورت منظم این کار صورت می‌گیرد و به صورت گروهی کار را دنبال می‌کنیم.

۱۳۹۳/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...