نسخه چاپی

سود مسوول ایرانی از واردات پالم/ تلاش عربستان برای جلوگیری از ورود داعش/ لانه پرورش فتنه‌گر در دانشگاه آزاد

به گزارش نما به نقل از مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

****
روزنامهروزنامه کیهان

معاونت فرهنگی یا لانه پرورش فتنه‌گران در دانشگاه آزاد؟!

معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد چرا فعالان سیاسی و رسانه‌ای فتنه را به خدمت می‌گیرد؟!وب‌سایت الف ضمن طرح این سؤال از طه هاشمی معاون دانشگاه آزاد نوشت: این روزها دانشگاه آزاد اسلامی و اتفاقات پیرامون آن در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته است از موضوع جشن تولد هشتاد سالگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و چاپ ویژه‌نامه «یک آخوند متفاوت» توسط روزنامه فرهیختگان ارگان این دانشگاه- که بلافاصله از دکه‌ها جمع‌آوری شد- گرفته، تا بازداشت اخیر عمار کلانتری سردبیر خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، همه و همه نشان از این دارد که دانشگاه آزاد به حاشیه و بیراهه رفته است و در اداره امور خود از ثبات برخوردار نیست و نشانه‌هایی از چند مدیریتی در آن مشاهده می‌شود.الف می‌افزاید: همین چند ماه پیش بود که انتصاب عبدالحسین هراتی، یکی از فتنه‌گران سال 88، به سمت مدیرکلی اسناد و مدارک دانشگاه آزاد اسلامی چنان جنجال‌برانگیز شد که مسئولان دانشگاه‌ آزاد را مجبور به پاسخگویی کرد و در نهایت با فشار مجلس و رسانه‌ها مجبور به عزل هراتی شدند. همان زمان طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و جانشین رئیس دانشگاه در شورای راهبردی ارتباطات و اطلاع‌رسانی این دانشگاه که به این فرد حکم داده بود اعلام کرد بنده هیچگونه شناختی از هراتی نداشتم و او از داخل دانشگاه به من معرفی شد. بحث بر سر این که چه کسی هراتی را به طه هاشمی معرفی کرده است چنان بالا گرفت که بالاخره معرف هراتی سر از مجمع تشخیص مصلحت نظام درآورد و هاشمی در صحبت‌هایی، از سابقه این فرد هتاک به امام خمینی(ره) اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت ایشان با مراجعه به دفتر بنده جویای کار بوده است! در هر حال با عزل هراتی و بعد بازداشت وی این غائله ختم شد. اگر چه هنوز پرونده وی مفتوح است و در دست بررسی مقامات قضایی است.

الف تصریح کرد: اما در مورد عمار کلانتری سردبیر خبرگزاری آنا قضیه فرق می‌کند. کلانتری که در اواخر سال 92، با حکم طه هاشمی معاون فرهنگی این دانشگاه، و کسی که به عنوان جانشین رئیس دانشگاه در شورای راهبردی ارتباطات و اطلاع‌رسانی، مسئولیت مستقیم رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی را بر عهده دارد سردبیر خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی شد، آشنای طه هاشمی بود و برخلاف مورد مربوط به هراتی، طه هاشمی، کلانتری را از زمان دانشجویی می‌شناخت، از پیشینه او مطلع بود، از هفت ماه محکومیت قطعی‌اش نیز خبر داشت و می‌دانست که کلانتری از بازداشتی‌های فتنه سال 88 است و بیشترین اتهامات وی نیز در حوزه رسانه است؛ پس چگونه است که او را در پست مدیریتی حساسی مانند سردبیری یک خبرگزاری، آن هم دانشگاه آزاد اسلامی می‌گمارد؟! آیا آقای طه هاشمی به عواقب این انتصاب فکر نکرده یا با برنامه‌ریزی و هدف مشخصی، از این فرد که مدیریت رسانه‌های زنجیره‌ای و سایت‌هایی چون آینده‌نیوز، بازتاب امروز و... را در کارنامه خود دارد، در این سمت استفاده کرده است. بماند که مریم- ج سرپرست فعلی خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی نیز از خبرنگاران روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلبان و از همکاران سابق فواد صادقی و عمار کلانتری در سایت‌های فیلتر شده آینده‌نیوز و بازتاب امروز و... می‌باشد. و از این حیث، روزنامه فرهیختگان هم نیازمند توجه ویژه و جدی است و دانشگاه آزاد یا باید فکری به حال آقای طه هاشمی کند یا فکری به حال رسانه‌های متبوع.

رفتار کج‌دار و مریز افراطیون با روحانی و ناطق

در جلسه اخیر تعدادی از اصلاح‌طلبان و اعضای احزاب منحله مجاهدین انقلاب و مشارکت بحث چگونگی برخورد با آقای ناطق نوری مطرح شده است.یکی از حاضران در این جلسه با بیان اینکه ناطق نوری خیلی با ما همراه نیست گفته است: او ذاتاً ضد ماست و مواضعش بیشتر از روی لج‌بازی با بعضی از چهره‌های اصولگرا و احمدی‌نژاد بوده است. باید حواسمان باشد و خودمان را به او نچسبانیم، استفاده خودمان را بکنیم و ممکن است او در بزنگاه‌ها خودش را کنار بکشد و ضربه بزند. نباید کاری بکنیم که بزرگ شود و روی دستمان بماند یا باور کنیم که او یک اصلاح‌طلب است.به گزارش جهان، همچنین یکی از سران فتنه در دیدار جوانان اصلاح‌طلب گفته است: قبول دارم که رأی روحانی یک رأی عاریتی بود. الان هم امیدی که با روی کار آمدن روحانی به وجود آمد، در حال از بین رفتن است و من به ایشان هم هشدار دادم، اما باید اینها را توی دلمان نگه داریم و کمک کنیم و آیه یأس هم نخوانیم تا باعث سوء استفاده دیگران نشود.

جهان‌نیوز می‌افزاید: در جلسه هفتگی مجمع... (از گروه‌های اصلاح‌طلب) بحث انتخابات مجلس آینده مطرح شده است. در این جلسه چگونگی برخورد با آقای محمدرضا عارف مورد بحث قرار گرفته و یکی از حاضران گفته است «باید زودتر با عارف به یک سرانجام برسیم و بیشتر تحویلش بگیریم تا پیش از اینکه کار از کار بگذرد و روزهای آخر سیستمش را راه بیندازد کاری کنیم.»همچنین م-م-خ در این جلسه گفته است: اشتباه کردیم که پشت سر روحانی قرار گرفتیم، روحانی مدام دارد به ما... می‌زند و می‌داند ما نمی‌توانیم کاری بکنیم و هنوز ضعیف هستیم. او هم می‌داند ما قدرتی نداریم و باید سکوت کنیم، ما اشتباه کردیم و هر چه هم بگذرد، او بیشتر از ما سواری خواهد گرفت.اما در همین حال بهزاد نبوی در دیدار با برخی اعضای حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب گفته: برای خروج از انسداد، چاره‌ای جز همراهی با روحانی نداریم و باید با تندروهایی که کار تشکیلاتی را قبول ندارند و سلسله مراتب را رعایت نمی‌کنند برخورد شود.وی افزود: با تندروی چیزی دستگیرمان نمی‌شود. بارزترین نمونه مجلس ششم بود که خود من هم بودم و ضربات زیادی خوردیم. باید از گذشته درس بگیریم و تجربه کسب کنیم.نبوی همچنین اظهار داشت: درست است که دولت خیلی با ما همراه نیست و ما هم می‌دانیم، اما باید تاکتیکی عمل کنیم و با دولت ائتلاف کنیم، چاره‌ای جز همراهی نداریم.

قدرت اطلاعاتی مقاومت وزیر جنگ اسرائیل را شوکه کرد

پس از لغو سفر «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به شهرک «نحال‌عوز» به دلیل ترس از موشک‌باران این منطقه توسط مقاومت فلسطین، این وزیر اسرائیلی اذعان کرد که حماس براساس کار اطلاعاتی از این سفر آگاه شده و توانمندی اطلاعاتی حماس در حد توانمندی اطلاعاتی یک کشور است.به گزارش العالم به نقل از سایت مفکرهًْ‌الاسلام، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که لغو سفرش به شهرک نحال عوز در مرز نوار غزه، علاوه بر اینکه چهره‌اش را خدشه‌دار کرده، یک هزینه سیاسی نیز برای او به دنبال خواهد داشت.
یعلون اعلام کرده که لغو سفر وی در حین جنگ غزه در پی آن صورت گرفت که براساس برخی اطلاعات، حماس از این سفر مطلع شد و تصمیم گرفت تا همزمان با رسیدن یعلون، منطقه را با خمپاره و راکت هدف قرار دهد.پس از انتقادهای شدید از عملکرد وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و نیز عملکرد ارتش این رژیم در جنگ غزه، یعلون بخش گسترده‌ای از مصاحبه خود با شبکه ده العبریه در شب گذشته را به دفاع از خود اختصاص داد.

وی ادعا کرد برای حفظ جان مردم شهرک نحال عوز از سفر به این منطقه خودداری کرده و حتی یکی از محافظان امنیتی وی پس از اقدام مقاومت در بمباران منطقه‌ای که قرار بود یعلون در آنجا با ساکنان نحال‌عوز دیدار کند، زخمی شده است.وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد حماس بر اساس کسب اطلاعات از این سفر آگاه شد و باید از این امر درس عبرت گرفت و به نظر می‌رسد که حماس توانمندیهای اطلاعاتی به اندازه توانمندیهای یک کشور را در اختیار دارد.به گزارش منابع صهیونیستی که بنا به کسب برخی اطلاعات، دستگاه امنیتی وابسته به جنبش حماس، دستگاه‌های شنودی در اختیار دارد که می‌تواند مکالمات افسران اطلاعاتی صهیونیستی با جاسوس‌های خود در داخل نوار غزه را رهگیری کند.در همین حال روزنامه صهیونیستی هاآرتص در سرمقاله خود نوشت راه حل نزاع و درگیری‌ها در نوار غزه ارائه تسهیلات یا انعام به ساکنان آن نیست، بلکه باید محاصره به صورت کامل لغو شود.

به گزارش (قدسنا) این روزنامه نوشت لغو محاصره می‌تواند افق‌های مسالمت‌آمیز را برای نوار غزه بگشاید چرا که ثابت شده محاصره باعث تقویت تقابل و خشونت می‌شود.این روزنامه به نقل از یک افسر بلند پایه ارتش نوشت: فشارهای اقتصادی و اجتماعی گسترده به نوار غزه هیچ نفعی برای اسرائیل ندارد. هاآرتص در ادامه افزود: غزه که دارای یک میلیون و هشتصد هزار جمعیت است نیازی به بخشش‌های اسرائیل ندارد اسرائیل باید محاصره را لغو کرده و گذرگاه‌های میان غزه و اسرائیل را به طور کامل بگشاید چرا که ناکارآمدی بسته بودن گذرگاه‌ها و تشدید خشونت علیه اسرائیل در نتیجه تداوم این اقدام ثابت شده است.

مجرم فتنه با وجود محرومیت قانونی معاون دانشگاه آزاد پردیس شد

فائزه هاشمی به عنوان معاون آموزشی و دانشجویی دانشگاه آزاد واحد پردیس منصوب شد.به گزارش خبرگزاری دانشجو، پس از تغییر ریاست دانشگاه آزاد و روی کار آمدن میرزاده در این دانشگاه پای رفت و آمدهای خانوادگی هاشمی به دانشگاه آزاد دوباره باز شد.این رفت و آمدها از انتصاب محسن هاشمی به عنوان معاون عمرانی دانشگاه آزاد آغاز شد و پس از آن نیز حضور خانواده هاشمی رفسنجانی با حکم مشاور برای یاسر هاشمی تکمیل‌تر شد.این موارد در حالی است که فاطمه هاشمی رفسنجانی نیز پیش از این به‌عنوان مدیر گروه رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در این دانشگاه حضور داشت.

مهدی هاشمی نیز پیش از ماموریت لندن و احضار به خاطر نقش‌آفرینی در فتنه، رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد بود.در آخرین خبر مربوط به حضور این خانواده در دانشگاه آزاد، فائزه هاشمی در سکوت رسانه‌ای به عنوان معاون آموزشی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس انتخاب شد؛ انتصابی که می‌توان آن را با توجه به ماهیت و اهمیت معاونت دانشجویی و آموزشی در یک دانشگاه برخلاف حکم دادگاه دانست چرا که پیش از این فائزه هاشمی به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبس و 5 سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شده بود.

حزب منحله در پوشش ستاری‌فر بازسازی می‌شود؟

برخی اعضای حزب منحله مشارکت با محوریت محمد ستاری‌فر درصدد راه‌اندازی حزب هستند.وبسایت امید وابسته به بنیاد امید ایرانیان (عارف) خبر داد برخی از اعضای جبهه مشارکت ایران اسلامی با محوریت محمد ستاری‌فر درخواست تاسیس تشکلی سیاسی را به وزارت کشور ارائه کردند.محمد ستاری‌فر از اعضای شورای مرکزی حزب مشارکت بود که ریاست سازمان تامین اجتماعی (80-76) و سپس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی (83-80) را در دولت خاتمی بر عهده داشت اما در سال 83 به همراه طهماسب مظاهری وزیر اقتصاد از مدیریت برکنار شد. خاتمی آن زمان گفته بود این دو به هم که می‌رسیدند جرقه می‌زدند و کار پیش نمی‌رفت. ستاری‌فر همچنین از مؤسسان بنیاد باران می‌باشد.

عقب‌نشینی سنگر به سنگر اصلاح‌طلبان به جای فتح سنگر به سنگر

همزمانی انشعاب در میان اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران و تشکیل حزب نسل دوم اصلاح‌طلبان، گمانه‌زنی‌ها درباره این طیف را تشدید کرده است.وبسایت آریا در این باره نوشت: در یک سالگی دولت، اصلاح‌طلبان در شرایط بسیار متفاوتی به سر می‌برند؛ درست عکس آنچه که در ماه‌های پیش تصور می‌شد. حالا سامان سیاسی آنها بار دیگر به هم ریخته است؛ هم «بهشت» را از دست داده‌اند، هم با حرکتی شورش‌گونه میان «سر» و «بدنه» مواجه شده‌اند. آنها کرسی ریاست شورای شهر را در انتخابات از دست داده‌اند. این یعنی اینکه اصلاح‌طلبان مهمترین پست سیاسی «شهر» را که در تابستان 92 پس از مدت‌ها دوری به دست آورده بودند، دیگر در اختیار ندارند؛ در حالی که تصور می‌شد در ذهن آنها این باشد که راه رفته اصولگرایان را آزموده و برای رسیدن به «کشور» از «شهر» کلید زده باشند.پس از ناکامی سال گذشته محسن هاشمی در برابر قالیباف، احمد مسجد جامعی در یک انتخابات پرمعنا جای خود را به مهدی چمران داد تا یک «سنگر» به سختی فتح شده اصلاح‌طلبان به راحتی هر چه تمام‌تر به رقیب واگذار شود و حالا شاید تنها ثمرش این باشد؛ «فعلاً در میان اصلاح‌طلبان کسی نباید به استراتژی قدیمی فتح سنگر به سنگر فکر کند».

آریا می‌نویسد: اما در سطح دیگری از تحلیل وضعیت سیاسی می‌توان به این جا رسید که اکنون اصلاح‌طلبان با شورشی مخفی مواجه شده‌اند. یک شورش از درون. پایه‌های این نافرمانی تشکیلاتی درست از همان جایی ریشه می‌گیرد که ژنرال‌های اصلاح‌طلب هنوز نتوانسته‌اند راهی برای بازگشت به قدرت رسمی پیدا کنند و با اصرار بر خواست‌های حداکثری رابطه‌ای از تقابل با شرایط موجود را حفظ کرده‌اند.جوان‌های اصلاح‌طلب که اکنون قالبی از «طبقه پیشتاز» شده‌اند از خرداد 92 به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توان در شرایط موجود هم کار کرد و نماینده در قدرت رسمی کشور داشت. آنها مانند سران اصلاح‌طلب نیستند که بپندارند باید همچنان صبر کرد. «طبقه پیشتاز» به «استفاده شوندگی» در قدرت رسمی می‌اندیشد. چنین است که از چنین تقابل فکری میان سر و بدنه «ندا» اعلام موجودیت می‌کند. یک انقلاب در اردوگاه اصلاح‌طلبان. شورشی از بدنه علیه ژنرال‌ها.«ندا» می‌گوید می‌توان با گذشت از خواست‌های حداکثری فرصت بودن در قدرت را تجربه کرد؛ باید از جایگاه اپوزیسیون خارج و به بخشی از قدرت تبدیل شد. این همه حرف طبقه پیشتاز است. حالا یک کودتای رسانه‌ای برپا شده است. اصلاح‌طلبان با تمام قوا مقابل جوانان پیشتاز ایستاده‌اند و آنها را به نامشروع بودن، حاکمیتی بودن و مشکوک بودن تشبیه می‌کنند.

روزنامهروزنامه ایران

تکذیب تماس تلفنی روحانی و لاریجانی در روز استیضاح

تماس تلفنی رئیس جمهوری و رئیس مجلس در روز استیضاح وزیر علوم تکذیب شد. کاظم جلالی در واکنش به انتشار شایعاتی در این باره تأکید کرد: «تماس تلفنی رئیس محترم مجلس با رئیس محترم جمهوری در روز استیضاح نه تنها کذب محض است، بلکه بر اساس اطلاعات مستند و دقیق، آن دو بزرگوار حتی در روزهای منتهی به استیضاح نیز هیچ‌گونه تماس تلفنی نداشته‌اند و حضوری نیز همدیگر را ندیده‌اند.» به گزارش روابط عمومی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، وی شایعات منتشر شده در این باره از سوی سایت‌های اصولگرا از جمله جهان نیوز (وابسته به علیرضا زاکانی) را مشابه خیال‌پردازی‌های ذبیح‌الله منصوری در رمان «خواجه تاجدار» دانست و از تندروها خواست از «بولتن‌سازی» دست بردارند.

اعدام در کمین دو ایرانی در اندونزی

دو جوان ایرانی در اندونزی در آستانه اعدام هستند. به گزارش ایرنا، دادستان «سوکابومی» در تلاش برای صدور حکم اعدام برای «م. م» 32 ساله و «هاشم» 36 ساله است که به قاچاق 40 کیلو مواد روانگردان شیشه متهم هستند. این دو ایرانی اتهام مطرح شده علیه خود را انکار کرده‌اند. گفته می‌شود هم اکنون حدود 100 ایرانی در اندونزی به اتهام قاچاق مواد مخدر و اقامت غیرمجاز در زندان به سر می‌برند و سه زن اندونزیایی نیز در زندان‌های ایران به دلیل قاچاق مواد مخدر به سر می‌برند که حکم اعدام دارند.

اسناد قرار داد 400 میلیارد تومانی مرتضوی و بابک زنجانی منتشر می‌شود

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی گفت که اسناد قرارداد تأمین اجتماعی در دوره سعید مرتضوی با بابک زنجانی را منتشر خواهد کرد. به گزارش خانه ملت، «سیدحسیــــن دهدشتی» با اشاره به قرارداد 400 میلیارد تومانی ‌مرتضوی با بابک زنجانی در زمان ریاستش، گفت: در صورتی که وی در دادگاه بار دیگر معامله با زنجانی را کتمان کند، ما شماره و تاریخ صدور چک‌ها و مکاتبات وی با زنجانی را منتشر می‌کنیم. نماینده آبادان ادامه داد: مرتضوی در دادگاه اخیرش ادعا کرده که او حتی یک ریال با زنجانی معامله نکرده است، اما بر اساس اطلاعات واصله، وی 138 شرکت و کارخانجات مرتبط با شستا را به زنجانی واگذار کرده است.

حضور صادق زیباکلام در دادگاه انقلاب

دادگاه تجدید نظر صادق زیباکلام بدون وکیل برگزار شد. به گزارش ایران، وی بعد از خروج از دادگاه انقلاب گفت که دادگاه در مرحله پرونده‌خوانی است و قاضی به وی توصیه کرده وکیل داشته باشد. این استاد دانشگاه درباره سؤالی که باعث محکومیتش به یک سال حبس شده بود، گفت: من مسأله هسته‌ای را زیر سؤال نبردم و فقط سؤال کردم که این حرکت از لحاظ اقتصادی چه فایده‌ای داشت. زیباکلام به سؤال دیگرش که به صدور حکم 6 ماه حبس منجر شده اشاره کرد و ادامه داد: در مورد اختلاس ۳ هزار میلیاردی پرسیدم این متهمان چه جرم یا جرم‌هایی انجام دادند که به دلیل آن محکوم به اعدام شدند .

دو اخطار وزارت مسکن و شهرسازی به شهرداری تهران و استانداری قزوین

معاونت معماری و شهرسازی و دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی طی دو اخطار جداگانه به شهرداری تهران و استانداری قزوین، درباره تداوم دو پروژه هشدار داد. به گزارش ایران، در یکی از این نامه‌ها خطاب به شهرداری تهران آمده است: اصرار بر ادامه فعالیت در پارک مادر از مصادیق تخلف شهرداری است. این پارک در منطقه 5 شهرداری قرار دارد و شهرداری در حال ساخت و ساز در این پارک است. در بخشی از این نامه خطاب به شهردار تهران آمده است: مقتضی است هرچه سریع‌تر نسبت به صدور دستور توقف هرگونه عملیات ساختمانی در این فضای سبز اقدام فرمایید. در نامه دوم خطاب به استانداری و شهرداری قزوین هم به پروژه مسکن پردیسان قزوین اشاره شده و آمده است: با توجه به ماده 9 قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن و ماده 21 قانون پیش‌فروش ساختمان و لزوم اخذ مجوزهای قانونی قبل از درج هرنوع آگهی تبلیغاتی در مدت زمان بررسی طرح پردیسان قزوین هرگونه تبلیغات در باره این پروژه از رسانه‌ها ممنوع است.

تبریک سخنگوی وزارت خارجه امریکا به والیبالیست‌های ایران

سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه امریکا پیروزی تیم ملی ایران مقابل امریکا را به والیبالیست‌ها تبریک گفت. به گزارش ایران، آلن ایر در صفحه فیس‌بوکش نوشت: والیبال ایران سه بر دو مقابل امریکا به پیروزی رسید. هر دو طرف خیلی خوب بازی کردند و به تیم ملی والیبال ایران تبریک عرض می‌کنم به خاطر این پیروزی.

مرخصی چند روزه بهزادیان‌نژاد

«قربان بهزادیان‌نژاد»، رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی به مرخصی چند روزه آمد. به گزارش تابناک، او دوران محکومیت پنج ساله‌اش به حبس را در اوین می‌گذراند.

دلخوری آیت‌الله مهدوی کنی از اصولگرایان

آن گونه که رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تعریف کرده، برخی اصولگرایان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 88 حتی به تلفن‌های آیت‌الله مهدوی کنی جواب نمی‌دادند. به گزارش مهر، سید رضا تقوی در اولین نشست وحدت و همگرایی اصولگرایان لرستان تعریف کرد که «چند ماه بعد از انتخابات ریاست جمهوری جمعی از اصولگراها به دفتر من آمدند و از فضای اصولگرایی گزارش دادند.
این جمع از من خواستند با آیت‌الله مهدوی کنی صحبت کنیم تا ایشان پرچم وحدت و انسجام اصولگراها را به دست بگیرند. ما با آیت‌الله مهدوی کنی صحبت کردیم و ایشان گفتند من این کار را نمی‌کنم چرا که در آن زمان به ریش سپید ما احترام نگذاشتند و هر چقدر التماس کردیم، وحدت نکردند و حتی تلفن من را هم جواب ندادند.»

هشدار سایت توکلی به لاریجانی

سایت الف وابسته به احمد توکلی از علی لاریجانی خواست به صراحت درباره حمایت اصلاح‌طلبان از او موضعگیری کند. این سایت در یادداشتی با اشاره به چراغ سبز اصلاح‌طلبان به علی اکبر ناطق نوری، بحث پیوستن لاریجانی به اصلاح‌طلبان را مطرح کرد و با بازخوانی روابط لاریجانی و اصلاح‌طلبان، به رئیس مجلس در این خصوص هشدار داد. الف با تحذیر رئیس مجلس از ائتلاف با اصلاح‌طلبان نوشت: «لاریجانی حسب مواضع و عملکردش و با توجه به اصالت خانوادگی‌اش، حمایت علمای قم را با خود به همراه دارد. بنابراین حمایت اصلاح‌طلبان از او نه تنها چیزی بر او نخواهد افزود، بلکه حامیان سنتی‌اش را هم دلخور و حتی شاید از اطراف او دور کند و البته به موازات این از دست دادن حامیان مردمی، توده‌های حامی اصلاح‌طلبان به جمع هواداران وی اضافه نخواهند شد» سایت احمد توکلی به رنجش لاریجانی از برخورد تندروها اشاره و تأکید کرد: «او از برخی برخوردها می‌تواند رنجیده باشد و متأسفانه برخی تندروی‌ها در حمله به وی و اقدامات غیرشرعی و غیرقانونی علیه لاریجانی (همچون ماجرای برهم زدن سخنرانی وی در ۲۲ بهمن یا تلاش برای تخریب وی با پخش فیلم برادرش در مجلس) زمینه را برای مصادره او توسط اصلاح‌طلبان فراهم آورده است، اما او نیازی به حمایت اصلاح‌طلبان ندارد و نباید بگذارد برخی مواضع او برای جلوگیری از تنش، چراغ سبزی برای این جریان تلقی شود. اینکه او از سران اصولگرایان خواهد بود یا پرده‌پوش ضعف‌های اصلاح‌طلبان، چیزی است که خود او تصمیمش را خواهد گرفت.»

داریوش ارجمند مشاور فرهنگی باشگاه استقلال شد

داریوش ارجمند مشاور فرهنگی باشگاه استقلال شد. به گزارش سایت باشگاه استقلال، مدیرعامل این باشگاه روز گذشته در حکمی، بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون را به سمت مشاور فرهنگی این باشگاه منصوب کرد.

روزنامهروزنامه جمهوری اسلامی

تعدادی از علمای الازهر با انتقاد شدید از طرح یك عربستانی برای انتقال قبر رسول اكرم(ص) به قبرستان بقیع اعلام كردند این طرح تلاش برای برانگیختن فتنه و خشم مسلمانان است. به گزارش پایگاه "القدس العربی" بعد از ارائه شدن طرح یك مفتی عربستانی برای انتقال قبر پیامبر اكرم(ص)، به قبرستان بقیع و درخواست از دولت این كشور برای اجرای آن، تعدادی از علمای الازهر مصر ضمن انتقاد از این طرح با تلاش برای اجرای آن اعلام كردند كه این طرح به برانگیخته شدن فتنه و خشم مسلمانان منجر خواهد شد. در گزارش پایگاه خبری "القدس العربی" آمده است: علمای الازهر تأكید كردند منابعی كه این طرح به آن استناد كرده ناصحیح و برخلاف قرآن و سنت پیامبر است. "شحات الجندی" عضو مجمع تحقیقات اسلامی با اشاره به زیارت بارگاه مقدس پیامبر از سوی مسلمانان بعد از ادای مناسك حج گفت این طرح عربستان تنها تلاش برای ایجاد فتنه و هرج و مرج است و هیچ فایده دیگری ندارد. از سوی دیگر "علی ابوالحسن" رئیس كمیته فتوای الازهر نیز اعلام كرد كه قبر پیامبر اسلام در درون مسجد واقع نشده و براساس اصول قبور انبیاء هیچگاه قابل تغییر و جا به جایی نخواهد بود. طرح یك مفتی عربستانی برای انتقال قبر پیامبر اسلام به یكی از قبور بی‌نشان در بقیع توسط روزنامه انگلیسی ایندیپندنت منتشر شده بود كه با انتقادهای تندی رو به رو شده است.

پلیس عراق از كشف محموله‌ای حاوی سلاح‌های سنگین در غرب كربلا خبر داد. سرهنگ "احمد الحسناوی" مسئول دایره اطلاع‌رسانی پلیس استان كربلا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد توضیح داد كه نیروهای امنیتی این كشور براساس اطلاعاتی كه به دست آورده بود، موفق شد، بعدازظهر دوشنبه یك محموله سلاح و تجهیزات نظامی سنگین را در منطقه "الحر" كشف و ضبط كرد. سرهنگ الحسناوی افزود: نیروهای امنیتی محل اختفای این محموله پس از شناسایی به محاصره خود در آورده و تمام سلاح‌های موجود در آن را ضبط كردند، اما هنوز مشخص نشده این محموله مربوط به چه گروه‌هایی می‌باشد و چه كسانی اقدام به مخفی كردن آن در این محل كردند.

وزارت كشور عربستان سعودی از اعدام یك ایرانی به اتهام قاچاق مواد مخدر خبرداد. به گزارش خبرگزاری فرانسه سه شهروند سوریه و یك ایرانی كه به دلیل قاچاق مواد مخدر محكوم شده بودند، روز سه شنبه اعدام شدند. ایرانی اعلام شده، به دلیل انتقال ماده مخدر حشیش به اعدام محكوم شده بود و حكم اعدام وی در یكی از زندان‌های منطقه الشرقیه عربستان در ساحل جنوبی خلیج فارس به اجرا در آمد. وزارت خارجه ایران هنوز درباره اجرای این حكم واكنشی نشان نداده است.

یك ژاپنی كه از اعضاء برجسته داعش در عراق بود، بازداشت شد. گروه شیعی "عصائب عراق" با انتشار عكس‌‌هایی از این شخص در حالات مختلف، از دستگیری وی توسط گروه‌های مقاومت خبرداده است. این عكس‌ها را در پائین همین ستون ببینید.

روزنامهروزنامه قدس

اعدام یک ایرانی درعربستان سعودی

عصرایران: بنابراعلام وزارت کشورعربستان سعودی، سه شهروند سوری و یک ایرانی که به دلیل قاچاق مواد مخدر محکوم شده بودند، روز سه شنبه اعدام شدند.

مرگ مغزی یک ایرانی در استرالیا

قدس آنلاین: تارنمای رادیو نیوزیلند اعلام کرد: یک جوان ایرانی هفته گذشته از بازداشتگاه متعلق به استرالیا در جزیره مانوس در پاپوآ گینه نو به استرلیا منتقل شد. خبرها حاکی است که این جوان 24 ساله ایرانی به دلیل شرایط بد بهداشتی در بازداشتگاه های جزیره مانوس، دچار مرگ مغزی شده است.

برخی جنجال بیهوده راه انداختند

مهر: آیت ا... مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: ما از پیشرفت علم و دانش و تکنولوژی استقبال کرده و استفاده از علوم مختلف را واجب می دانیم، اما برخی جنجالهای بیهوده راه انداخته اند.

به اموال مسؤولان‌رسیدگی می‌شود

فارس: حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: طرح رسیدگی به دارایی مسؤولان اجرا می‌شود.

با ترویج فحشا و فساد مخالفیم

جهان: حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی و عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی گفت: هیچ عاقلی با فناوری مخالف نیست، بلکه با ترویج فحشا و فساد مخالفیم. بعضی‌ها مایلند بگویند، این افراد با فناوری مخالفند، بگویند این افراد با ایمیل، شبکه اجتماعی و اینترنت مخالفند، سپس استدلال مخالفت با فناوری را زمین بزنند و خود را اثبات کنند، در حالی که ما با کسانی که خود را به غفلت زده‌اند، مخالفیم.

پرونده پسر اردوغان مختومه شد

جهان: دستگاه قضایی ترکیه پرونده اتهامات فساد مالی فرزند رئیس جمهوری این کشور و پرونده های مشابه 95 نفر دیگر از افراد منتسب به دولت را مختومه اعلام کرد.

مأموریت ویژه بندربن‌ سلطان

جام: نشریه اینترنتی ورلد‌نت‌دیلی گزارش داد: شاهزاده بندر بن سلطان برای دور نگاه داشتن داعش از مرزهای کشورش، دست به مذاکراتی پشت پرده با سرکردگان آن زده است.

برخورد پلیس با اهانت کنندگان

تسنیم: سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده ناجا با مجرمانه خواندن اقدام برخی افراد در توهین به برخی مسؤولان در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه گفت: ما با کسانی که حدود آزادی را رعایت نکنند و از قوانین کشور تخطی کنند، به عنوان یک مجرم و متخلف برخورد خواهیم کرد.

اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه سودان

ایسنا: علی کرتی وزیر خارجه سودان مدعی شد که رئیس‌جمهوراین کشور درخواست تهران را برای صرف نظر کردن از تصمیم اتخاذ شده درباره مراکز فرهنگی ایران رد کرد. کرتی گفت که این تصمیم نهایی بوده و جایی برای چانه‌زنی‌های سیاسی در این خصوص وجود ندارد.
کرتی ادعا کرد:‌چندین مورد از فعالیتهای مرکز فرهنگی ایران را در برخی مناطق شیعه‌نشین و برخی دانشگاه‌ها رصد کردیم و انحراف فعالیتهای آن از فعالیتهای فرهنگی بر ما مشخص شد. کرتی با اشاره به مهلت 72 ساعته به مسؤولان این مرکز فرهنگی، مدعی شد که صبر خارطوم در این زمینه به سر آمده است.

یک ‌مسؤول و واردات‌روغن مرگ آور

فردا: شنیده ها حاکی است، یکی از مقامهای مسؤول فعلی که سفیر ایران در کشور تولید کننده روغن پالم بوده، در واردات این روغن مرگ آور نقش داشته است. در این باره البته شنیده می شود، این مقام مسؤول از واردات روغن پالم سود خوبی نیز به دست آورده است.

احضار زیباکلام به دادگاه انقلاب

مهر: جلسه رسیدگی به پرونده صادق زیباکلام دیروز در شعبه 36 دادگاه تجدید نظر برگزار شد. زیبا کلام در پاسخ به این پرسش که چرا به همراه وکیل به دادگاه نیامدید، گفت: وکیل من خداست و من وکیل دیگری ندارم.

ادعای جدید صهیونیست‌ها

قدس آنلاین: موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهارنظری تازه مدعی حضور نیروهای ایرانی در ارتفاعات جولان شد. وی مدعی شده که ردپای ایران در سوریه قابل رؤیت است و آنها از نیروهای مبارز مسلمان علیه ما استفاده می‌کنند.

اخراج دانشجویان ایرانی

فارس: علیرضا منادی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نروژ سال گذشته نیز با اقدامهای خصمانه خود باعث اخراج تعدادی از دانشجویان ایرانی شده بود‌، ‌گفت: وزارت خارجه با پیگیری‌های خود مشکل تعدادی از دانشجویان ایرانی را در سال گذشته حل کرد، ولی باید با حساسیت بیشتری این موضوع را دنبال کند.

کمک های ایران به قاهره رسید

ایرنا: وزارت خارجه اعلام کرد: کمک یکصد تنی جمهوری اسلامی ایران در قالب یک فروند هواپیما صبح دیروز (چهارشنبه) به مصر ارسال شد تا با هماهنگی مسؤولان ذیربط مصری وفلسطینی، از طریق گذرگاه رفح، در اختیار مردم غزه قرار گیرد.

علت بدحجابی از دید ضرغامی

ایرنا: ضرغامی رئیس صداوسیما گفت: در ارایه لباس مناسب برای آقایان و بانوان بد عمل کردیم و این دلیل اصلی بروز بد حجابی در کشور است.

1+5 برای توافق با ایران مصمم است

ایسنا:‌ مایکل مان، سخنگوی نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: گروه 1+5 مصمم است هر چه سریعتر به توافقی خوب با ایران دست پیدا کند. مان ادامه داد: از این رو از طرف ما، یعنی گروه سه کشور اروپایی به علاوه سه کشور غیراروپایی، مصمم هستیم هر چه سریعتر که ممکن باشد به توافقی خوب با ایران برسیم.

تور شرکت‌های خارجی برای خلبانان ایرانی

گروه سیاسی: این روزها برخی از شرکت‌های هواپیمایی با برگزاری برنامه‌های پر زرق و برق، خواب‌هایی برای جذب نخبه‌های هوانوردی کشورمان دارند. این شرکتهای هواپیمایی خارجی قصد دارند با جذب خلبانان ایرانی برای خود اعتبار کسب کنند و با ایجاد تبلیغات زیاد خلبان‌های باسابقه‌ کشورمان را به خدمت بگیرند. خبرها حاکیست که از سوی این ایرلاین ها به برخی از این خلبانان که درجه استاد پروازی نیز دارند، پیشنهاد حقوق های 15تا20 میلیون تومانی ومزایای دیگر داده شده است.این در حالی است که امارات و قطر از جمله کشورهایی هستند که پیشنهادات وسوسه کننده ای را در این زمینه ارایه داده اند.

۱۳۹۳/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...