نسخه چاپی

محورهای توصیه‌های رهبرانقلاب به خبرگان

رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان با اشاره به جنگ اخیر غزه ان را از نمونه‌های معجزه‌آسا دانسته و تصریح كردند: یك منطقه‌ی كوچك با توانایی‌های محدود كاری كرد كه رژیم صهیونیستی به عنوان نماد قدرت غرب به زانو درآمد.

به گزارش نما ، اعضای مجلس خبرگان رهبری صبح امروز با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان با اشاره به جنگ اخیر غزه ان را از نمونه‌های معجزه‌آسا دانسته و تصریح کردند: یک منطقه‌ی کوچک با توانایی‌های محدود کاری کرد که رژیم صهیونیستی به عنوان نماد قدرت غرب به زانو درآمد.

دیگر محورهای سخنان مقام معظم رهبری به شرح ذیل است:

*اختلاف سلیقه های خرد و کلان نباید وحدت و همدلی را در کشور از بین ببرد.همه باید از مسئولان حمایت کنند. دولت کارهای زیادی انجام داده و توفیقات خوبی داشته است؛ قوه قضائیه نیز همین طور.

* بحران‌های روبه افزایش اخلاقی، افزایش میل به مذهب و اسلام، بروز تعارض‌های عملی غرب با شعارهای فریبنده نظیر آزادی، دموکراسی و حقوق بشر، اعمال خشونت و سرکوب و ساختن جریان‌هایی نظیر القاعده و داعش، نشانه‌های به چالش کشیده شدن نظام ارزشی غرب است.

* جنگ اخیر غزه از نمونه‌های معجزه‌آساست. یک منطقه کوچک با توانایی‌های محدود کاری کرد که رژیم صهیونیستی به عنوان نماد قدرت غرب به زانو درآمد.

* امروز در غرب این جمع‌بندی رایج در میان افراد ذی نفوذ وجود دارد که جنگ دیگر یک گزینه معتبر و باصرفه نیست.

* نظم جدید جهانی در حال شکل‌گیری است. برخی این واقعیت را درک نکرده و هنوز معتقدند باید تسلیم غرب شد.

* کشور باید قوی شود تا در پدیدآوردن نظم جدید جهانی ایفای نقش کند. استفاده از همه ظرفیت‌های داخل و خارج راه تقویت کشور است. عمق راهبردی ایران در منطقه و بخش‌هایی از آسیا و آمریکای لاتین جزو این ظرفیت‌هاست.

* علم و فناوری، اقتصاد و فرهنگ عناصر کلیدی برای قوی کردن کشورند. رشدجمعیت و افزایش نسل جوان بر اقتدارملی تأثیر دارد. مسئله فرهنگ از همه مهمتر است.

* بسیاری از سرمایه‌های جهانی صرف رسانه‌ها می‌شود تا با اثرگذاری بر عقاید مردم آنها را از حیطه نفوذ ارزش‌های اسلامی خارج کنند.

۱۳۹۳/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...