نسخه چاپی

ماسك‌های میوه‌ای مؤثرند؟

بسیاری از افراد معتقدند برای داشتن پوستی سالم و زیبا باید انواع محصولات گران‌قیمت بازار را خریداری كنند و به پوست خود بزنند. در حالی كه در نظر داشتن چند توصیه ساده و ارزان می‌تواند باعث زیباترشدن و سلامت پوست شما شود.

به گزارش نما اگر از من بپرسید، می‌گویم به جای زدن انواع میوه‌های فصل به پوستتان، آنها را میل کنید. همان‌طور که می‌دانید، بیشتر متخصصان پوست و مو معتقدند داشتن رژیم غذایی صحیح و پر از ویتامین، اصل اول سلامت پوست‌ومو است. با خوردن این میوه‌ها و سبزی‌های تازه، ویتامین‌ها و املاح، با گردش خون در اختیار سلول‌های مختلف بدن از جمله سلول‌های مو و سلول‌های پوست قرار می‌گیرند و باعث شادابی آنها می‌شوند. اگر تمایل دارید این ماسک‌ها را به پوست خود بزنید، باید بدانید ارجحیت با خوردن آنهاست. استفاده از این ماسک‌ها به پیشگیری از چین‌و‌چروک در پوست شما کمک نمی‌کند اما می‌تواند با آبرسانی موقت به پوست، احساس خوشایندی در شما ایجاد کند که تا چند روز دوام می‌یابد و بعد پوست به حالت اول برمی‌گردد.

توصیه و تاکید دوم برای سلامت پوست‌ومو، استفاده مرتب از ضدآفتاب است. کرم ضدآفتاب در هر سن و موقعیتی که هستید و هر پوستی که دارید، جزو ضروریات است. آقایانی که تمایلی به کرم‌زدن ندارند، باید از کلاه لبه‌دار و عینک آفتابی استفاده کنند.

براساس تحقیقات آکادمی پوست آمریکا، اگر هر روز بدون استفاده از ضدآفتاب حتی چند دقیقه‌ در معرض نورخورشید قرار گیرید، تغییرات بارزی در پوست شما ایجاد می‌شود و نه فقط چین‌و‌چروک زودهنگام، بلکه لک و شلی‌پوست را هم به‌دنبال خواهد داشت. ضدآفتاب می‌تواند از پوست در مقابل اشعه‌های خطرناک خورشید محافظت کند. به این ترتیب، حتی اگر ساعت‌ها در فضای آزاد بمانید، تاثیر آفتاب روی پوستتان کمتر ظاهر می‌شود.

مرطوب‌کننده‌ها با داشتن ترکیب‌های مفید برای پوست، در تامین رطوبت مورد نیاز کمک می‌کنند. اینکه چه مرطوب‌کننده‌ای برای شما مناسب‌تر است، به نوع پوستتان بستگی دارد. اگر پوستتان معمولی یا خشک است، بهتر است از مرطوب‌کننده‌های حاوی آلفاهیدروکسی‌اسید استفاده کنید که در تولید رطوبت بیشتر به پوست کمک می‌کنند. گاهی تنها چیزی که پوست شما لازم دارد، یک مرطوب‌کننده مناسب و یک شوینده ملایم است. وقتی پوست خشک است، چروک‌ها را بیشتر و واضح‌تر نشان می‌دهد و باعث می‌شود مسن تر به نظر برسید.

اگر به شستشوی مکرر پوست خود عادت دارید، بهتر است این عادت را تغییر دهید. یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن پوستی زیبا، استفاده از یک پاک‌کننده ملایم و کاربرد اندک و محدود آن است. شستن پوست بیش از 2 بار در روز، باعث از‌بین‌رفتن محافظ‌های طبیعی آن می‌شود که در حفظ سلامت پوست، نقش مهمی دارند.

۱۳۹۳/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...