نسخه چاپی

برگزاری آزمون فراگیر كارشناسی‌ارشد پیام نور

آزمون فراگیر كارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور با ۷۱ هزار متقاضی در رشته‌های علوم ، علوم انسانی، فنی و مهندسی، كشاورزی و هنر برگزار شد.

به گزارش نما رئیس دانشگاه پیام نور در حاشیه بازدید از یکی از مراکز برگزاری این آزمون در تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر تعداد شرکت کنندگان را 71 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد حدود 8 هزار نفر پذیرفته می‌شوند.

فراهانی افزود: 41 هزار نفر از شرکت کنندگان مرد و بقیه خانم هستند.

وی گفت: نتیجه آزمون نیمه دوم مهر اعلام می شود و تلاش می کنیم پذیرفته شدگان از نیمه اول سال تحصیلی تحصیل خود را آغاز کنند.

فراهانی تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور را 830 هزار نفر اعلام کرد و افزود: ظرفیت پذیرش دانشجوی این دانشگاه نیز 180 هزار نفر است که از طریق آزمون سراسری و فراگیر انجام می شود.

وی گفت: اکنون میزان دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کاهش یافته و ظرفیت هر کلاس 10 نفر برای کشاورزی و 15 نفر برای سایر رشته‌ها است.

رئیس دانشگاه پیام نور تلاش همه جانبه برای هدفمندسازی توسعه، توسعه کیفی و ایجاد موازنه بین کیفیت و کمیت را از برنامه های این دانشگاه دانست و افزود: در بخش هیئت علمی و تامین زیرساخت های آموزشی به ویژه آموزش مجازی و الکترونیکی گام های موثری برداشته شده است.

فراهانی گفت: سعی می کنیم با تغییر برنامه های آموزشی پذیرش دانشجویان متناسب با نیاز جامعه و تقاضای عمومی و توجه به اشتغال انجام شود.

وی کاهش پذیرش دانشجو در رشته های علوم انسانی و توجه و تقویت رشته های مورد استقبال کارفرمایان را از اقدامات دانشگاه برای کاربردی کردن رشته ها و اشتغال فارغ التحصیلان خواند و افزود: معاونت پژوهشی دانشگاه نیز با برقراری ارتباط خوب با بخش صنعت، تفاهم نامه های همکاری با این حوزه منعقد کرده که مهمترین آن مجموعه پارس جنوبی در عسلویه است.

۱۳۹۳/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...