نسخه چاپی

یك نمونه دوپینگ مثبت در فوتبال

رئیس كمیته پزشكی فدراسیون نتایح 35 نمونه تست كنترل دوپینگ فوتبال را اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از ویژه لیگ برتر: رئیس کمیته پزشکی فدراسیون نتایح 35 نمونه تست کنترل دوپینگ فوتبال را اعلام کرد.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، دکتر احمد هاشمیان، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال درباره اعلام نتایج 35 نمونه تست کنترل دوپینگ گفت: نتایج 35 نمونه تست کنترل دوپینگ در هفته گذشته از سوی آزمایشگاه کلن آلمان اعلام شده که نمونه‌ها به طور عمده مربوط به نمونه گیری خارج از فصل مسابقات است. طبق قوانین موجود نمونه‌گیری‌های خارج از رقابت‌ها و زمان مسابقات از سوی افسران کنترل دوپینگ فوتبال گرفته می‌شود که نتایج فوق همانطور که در بالا اشاره کردم به پیش از آغاز رقابتهای لیگ برتر فوتبال مربوط است.

وی در ادامه افزود: بنا بر اعلام آزمایشگاه کلن آلمان، 34 نمونه از 35 نمونه منفی بوده و تنها یک مورد از نمونه‌ها مثبت اعلام شد که مراحل مقدماتی رسیدگی به این موضوع و بازیکن متخلف انجام شده و در هفته جاری نیز جلسه استماع دفاعیات این بازیکن برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون گفت: طبق مصوبه جدید آیین نامه انضباطی، کیفر خواست جهت صدور رای مربوطه از طرف کمیته پزشکی به کمیته انضباطی ارسال خواهد شد تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی در خصوص نمونه‌گیری کنترل دوپینگ که طی 7 هفته از رقابتهای لیگ برتر فوتبال انجام شده، گفت: با توجه به آغاز فصل جدید رقابتهای لیگ برتر، از ابتدای فصل کلیه امکانات و ضرورت‌های مورد نیاز پیش بینی شده و افسران کنترل دوپینگ ما طبق برنامه زمانبندی قبلی در مسابقات لیگ حاضر می‌شوند و در هفت هفته گذشته نمونه‌گیری‌های مربوط به هر مسابقه را انجام داده اند.

رئیس کمیته پزشکی در ادامه خاطر نشان کرد: نمونه گیری تست دوپینگ در خصوص سایر لیگ‌ها نیز انجام می‌شود. با توجه به آغاز رقابتهای لیگ برتر فوتسال در هفته نخست افسران ما حضور داشته و اقدامات لازم را انجام داده‌اند. در نظر داریم نسبت به سال گذشته نمونه گیری‌های تست دوپینگ افزایش یابد. ضمن اینکه کلیه آموزش‌ها، آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم به تمامی لیگ‌های فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال بانوان و آقایان در دسته برتر، یک و دو ابلاغ شده و در این خصوص هیچگونه کوتاهی از سوی مقامات مسئول برگزارکننده این لیگ‌ها در فدراسیون و همچنین مقامات باشگاهی پذیرفته نیست و لازم است طبق آیین نامه‌های ابلاغی، کلیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز در استادیوم های برگزاری در اتاق کنترل دوپینگ مهیا باشد و بازیکنان نیز به طور کامل آماده ارائه نمونه تست کنترل دوپینگ باشند.

دکتر هاشمیان در پایان گفت: امید است با توجه به سوابق و تلاشهای انجام شده از سوی فدراسیون فوتبال در خصوص مبارزه با دوپینگ، در کلیه رقابتهای فصل جاری نیز با داشتن حداقل نمونه‌های مثبت، شاهد برگزاری رقابتهای پاک و عاری از هرگونه دوپینگ باشیم.

۱۳۹۳/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...