نسخه چاپی

صدور مجوز واردات روغن به سازمان غذا و دارو

مدیر كل اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: صدور مجوز واردات روغن كه قبلا توسط سازمان غذا و دارو به دانشگاههای علوم پزشكی واگذار شده بود، پس از مباحثی كه پیرامون ورود روغن پالم شكل گرفت، صدور این مجوز‌ها دوباره به سازمان غذا و دارو برگشت.

به گزارش نما به نقل از مهر، دکتر هدايت حسيني در جلسه پرسش و پاسخ مجمع واردات در پاسخ به درخواست واردکنندگان فراورده های آرایشی و بهداشتی که خواستار کاهش تعرفه واردات این محصولات بودند تصریح کرد: شیوه های حمایت از سلامت مردم در مواجهه با واردات غیر رسمی فراورده های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکار های کاهش انگیز های قاچاق و تقلب این کالاها می تواند در جلسه مشترک ميان مجمع واردات، سازمان غذا و دارو و گمرک مورد بررسی قرار گیرد.

وي ضمن پذیرش پيشنهاد واردکنندگان در خصوص حضور نماينده مجمع واردات در جلسات کميته فني سازمان غذا و دارو تصريح کرد: علاوه بر این، جلسات مشورتي ماهيانه نيز برای استفاده حداکثری از نقطه نظرات واردکنندگان و تولید کنندگان، برنامه‌ريزي مي‌شود.

در این نشست یکی از واردکنندگان خواستار برنامه ریزی سازمان غذا و دارو برای رتبه بندی واردکنندگان شد و اظهار داشت: از آنجا که یکی از بهترین راههای محدود کردن قاچاق، حمایت از واردکنندگان قانونی است، بهتر است سازمان غذا و دارو با رتبه بندی واردکنندگان قانونی، آنها را شناسنامه دار کند و برای واردکنندگان خوش نام و معتبر بر حسب سابقه کاری که دارند، خط سبزهای مشخصی تعریف کرده و تسهیلات ویژه ای برای آنها اختصاص دهد.

به گفته وی، چنین تسهیلاتی می تواند به کاهش هزینه فرایند واردات منجر شده و در ادامه قدرت رقابت واردکنندگان رسمی در مواجهه با کالای قاچاق را افزایش دهد.

۱۳۹۳/۶/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...