نسخه چاپی

خطر ایدز را جدی بگیرید

بیش از 30سال از جهانگیرشدن «ایدز» در جهان می گذرد و امروزه در كشورهای غربی این بیماری تقریبا كنترل شده است. علت كنترل آن در غرب اطلاع رسانی مستمر از طریق رسانه ها بوده است.

به گزارش نما، ˈمینو محرزˈ رییس مرکز تحقیقات «ایدز» ایران، در یاداشتی که روزنامه ˈشرقˈ منتشر کرده است، می افزاید: از بدو جهانگیر شدن، «ایدز»، این بیماری در ایران هم شیوع پیدا کرد.

در ابتدا شیوعش با سیر خیلی کند و ابتدایی همراه بود؛ اما در سال های بعد روند بیماری به علت اعتیاد تزریقی و استفاده از سرنگ مشترک میان معتادان افزایش پیدا کرد، ولی با انجام برنامه کاهش آسیب، بیماری در سوءمصرف کنندگان موادمخدر و معتادان تزریقی کاهش یافت. اما متاسفانه در دوسال اخیر تماس جنسی، تبدیل به راه غالب انتقال بیماری و ابتلا به آن شده است.

سن متوسط ابتلا به «ایدز» از طریق تماس جنسی 25 تا 30سال است. از آنجایی که این بیماری تا سال ها هیچ علامت بالینی ای ندارد، بنابر این همیشه در تماس های جنسی رعایت پیشگیری از طریق تماس جنسی محافظت شده لازم است.

متاسفانه به علت عدم آگاهی جوانان، این بیماری از طریق تماس جنسی به سرعت رو به افزایش است. توصیه به آموزش مداوم و شفاف به مردم و جوانان و آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان در طول دوران تحصیل از مهم ترین وظایف رسانه هاست.

من به دلیل شغل خود، شاهد مراجعه بسیار زیاد جوانان مبتلا به «اچ آی وی» در اثر تماس حفاظت نشده جنسی هستم و روزبه روز این مراجعات افزایش می یابد. علت ابتلای جوانان، عدم اطلاع از بیماری و نداشتن مهارت کافی برای حفظ خود از آسیب های اجتماعی است. عدم آموزش و سکوت، پاک کردن صورت مساله است. باید قبول کرد تماس جنسی محافظت نشده وجود دارد و مطالعات، این را تایید می کند.

باید به فکر آموزش و افزایش مهارت های زندگی جوانان باشیم.

۱۳۹۳/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...