نسخه چاپی

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با نما:

اصلاح طلبان به دلیل سابقه براندازی نظام و عدم اقبال مردم ناگزیرند پوست اندازی كنند

عکس خبري -اصلاح طلبان به دليل سابقه براندازي نظام و عدم اقبال مردم بايد پوست اندازي کنند

حمیدرضا مشهدی عباسی گفت: به دلیل عدم اقبال مردم از اصلاح طلبان تندرو، جریان اصلاحات باید پوست اندازی كنند.

حمیدرضا مشهدی عباسی عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه تشکیل ، تشکل سیاسی ندا ، اظهار داشت: تشکل نسل دوم اصلاح طلبان ، موسوم به ندا باید گفت، ما علاقمندیم که در کشورمان احزاب و تشکل ها فعالیت داشته باشند زیرا این باعث رونق فعالیت سیاسی، نیروسازی و کادر سازی در کشور می شود. ظرفیت و توان افراد در تشکلها و گروها شناخته و شناسایی می شود ، همچنین ماهیت آنها مشخص می گردد.
وی ادامه داد: باطبع کشور در سطح مدیریتی وضعیت مناسب تری پیدا خواهد کرد. زیرا یکی از دلایلی که در بسیاری از جایگاههای کشور ضعف مدیریتی وجود دارد، عدم وجود یک تشکل منسجم ومنظم است. در برخی مسندهای مدیریتی معتقدیم ، افراد باید قبل از انتصاب، امتحان خود را پس داده باشند و شناخت کافی نسبت به آن جایگاه داشته باشند و این زمینه در تشکلها ایجاد خواهد شد.
مشهدی عباسی خاطرنشان کرد: هرتفکری که جایگاه تشکیلات را تضعیف کند، غلط است. زیرا باعث می شود که تلاش جوانانی که به فعالیتهای سیاسی علاقمند هستند برای حضور در یک حزب کمتر شود. متاسفانه تبلیغات در حزب گریزی زیاد است . لذا باید فرهنگ سازی شود.
وی با تاکید بر اینکه فعالیت احزاب باید در چهار چوب نظام تعریف شود گفت: یک حزب و تشکل باید در چهار چوب نظام جمهوری اسلامی تعریف شود. یعنی اگر کسی بخواهد یک حزبی تشکیل دهد که این حزب هدفش براندازی نظام است که معنا ندارد. زیرا ماهیت احزاب در یک کشور تربیت نیرو و کادر سازی برنامه برای اداره بهتر کشور است و به قول مرحوم عسکراولادی ما حزب تشکیل می دهیم که کسب قدرت کنیم برای امر به معروف ونهی از منکر .
عباسی ادامه داد: متاسفانه در دهه های اخیر به خصوص در فتنه 88 ، ما دیدیم که برخی از تشکل ها آن هدف اصلی را به فراموشی سپردند و به نوعی مقابل نظام ایستادند و برخی ها ادعا می کنند که ما قانون اساسی را قبول نداریم!! اگر تشکلی قانون اساسی را قبول نداشته باشد نمی تواند در اداره کشور دخالت داشته باشد؟ ولایت فقیه جز قانون اساسی و ارکان نظام است و تصویب شده است، اگرقبول ندارید چرا وارد صحنه سیاسی می شوید می گویند چرا مارا رد صلاحیت می کنند ؟ چون می خواهید نظام را خدشه دار کنید ! هیچ کشوری را در دنیا نمی آید اجازه دهد که تشکلی با شعار آزادی برای براندازی نظامش فعالیت کند.
وی تصریح کرد: من فکر می کنم بسیاری از اصلاح طلبان در بخش ریاست جمهوری دهم آن تشکیلات و اهدافشان را فراموش کردند و شورش خیابانی ایجاد کردند . امروز مردم اقبالی به آنها ندارند ، اگر مردم به آقای روحانی رای دادند، بر اساس شعار اعتدال و و تدبیر و امید رای دادند و به اصلاح طلبان رای ندادند .
عضو کمیسیون اجتماعی خاطر نشان کرد: در آن مقطع بسیاری از اصلاح طلبان تند رو انتخابات را تحریم کرده بودند، البته الان مدعی گرفتن منصبها و پستها هستند، ولی بسیاری در آن مقطع انتخابات تبلیغ به ندادن رای می کردند .
وی ادامه داد: به دلیل عدم اقبال مردم از اصلاح طلبان تندرو، جریان اصلاحات باید پوست اندازی کنند و تشکیلات جدیدی را با آن اصلاح طلبانی که مواضع صحیح تر و معتدل تری گرفتند و پیرو براندازی نظام نبودند و اصل نظام برایشان مهم تر از پست و مقام بود، آنها تشکلی را ایجادکنند بسیار هم خوب است. مطمنا اگراین افراد شروع به فعالیت کنند، افرادی که تند رو هستند و با عفو نظام مشکل دارند و احساس می کنند بین آنها اختلاف ایجاد شده است ممکن است مواضعی را بگیرند .
عباسی گفت: اما دیدگاه بنده این است که این دعوا ظاهری است . اگر تشکل جدیدتری که با اصول نظام و مبانی نظام نزدیک است ،بخواهد فعالیت کند و برای استحکام نظام ودر استیلای قانون اساسی حر کت کند اشکالی ندارد اما به غیر آن را دیگر مردم نمی پذیرند.
وی خاطر نشان کرد: اگر احزاب با هدف کادرسازی و برنامه مدون برای اداره کشور فعالیت کنند کشور کمتر آسیب مدیریتی خواهد دید. مثلا آقای روحانی به دلیل آنکه پشتوانه تشکیلاتی نداشت از دو نسل قبل برای کابینه انتخاب می کنند و اعضای کابینه با سنین بالا روی کار می آیند که با شعار جوانگرایی در تناقض است ، البته آقای احمدی نژاد هم این ضعف را داشت که از مجموعه دوستان استفاده می کنند و تمام این مشکلات ناشی از پرورش نیافتن نسل جدید برای اداره کشور در بستری مناسب است که این بستر در تشکیلات و احزاب قابل تحقق است.
عباسی در پایان گفت : به طور کلی کشور برای اداره بهتر نیاز به احزاب دارد اما اهداف احزاب باید در چهارچوب نظام تعریف شود زیرا خروج از این چهار چوب را نه نظام و نه مردم می پذیرند و اگر تشکل نظام با این اهداف همخوانی داشته باشد که همه استقبال می کنند ولی اگر بحث اختلاف بین اصلاح طلبان است ، اصلاح طلبان تندرو در بین مردم جایگاهی نخواهند داشت .

۱۳۹۳/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...