نسخه چاپی

پورمحمدی:كاتوزیان مرجع كم نظیر در علم حقوق است

وزیر دادگستری در پیام تسلیت به مناسبت درگذشت پدر علم حقوق ایران گفت: كاتوزیان با نگارش آثار پربرگ و بار به عنوان مرجع كم نظیر در علم حقوق قرار گرفته است.

به گزارش نما، جت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در پیامی درگذشت امیرناصر کاتوزیان، پدر علم حقوق ایران را تسلیت گفت.

پورمحمدی در بخشی از این پیام آورده است: «درگذشت استاد فرهیخته و دانشمند والامقام، جناب آقای دکتر کاتوزیان را به خانواده گرامی ایشان، دانشگاهیان، شاگردان و علاقه مندانش تسلیت می گویم.»

وزیر دادگستری در این پیام ادامه می دهد: «بی گمان، زندگی آرمانی و ارزشمند، که تعالیم دینی ما را به آن فرا می خواند، با علم آموزی و بینش اندوزی، ارتباطی ناگسستنی دارد.»

«تاریخ حیات آن آموزگار فقید، سرشار از علاقه وافر به یادگیری و یاددهی و نماد عمل به این فریضه دینی است. نگارش آثار پربرگ و بار به قلم توانای کاتوزیان، او را در مقام مرجعی کم نظیر در علم حقوق قرار می دهد.»

پورمحمدی در این پیام می افزاید: به جز تلاش رسمی علمی، فرارفتن او از مرزهای مرسوم مطالعات حقوقی و توجه به فلسفه حقوق و درآمدن به میدان اجتماع نیز، موقعیتی ممتاز به ایشان بخشیده است.

وزیر دادگستری در پایان پیام خود افزوده است:«دانشجویان و دوستداران علم، با اقتدا به سیره چنین عالمانی، راه تعالی را خواهند پیمود. از درگاه خداوند مهربان برای او رحمت بی کران و غفران بی پایان می طلبم. وَ هذا دُعَاءٌ لِلْبَرِیهِ شَامِلٌ. بمنّه و کرمه.»

۱۳۹۳/۶/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...