نسخه چاپی

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده‌های خاوری، برادر مه آفرید و هواپیمای آنتونوف

رئیس سازمان بازرسی كل كشور آخرین وضعیت پرونده‌های سقوط هواپیمای آنتونوف، فروش اموال مهرگان، پرونده خاوری، فساد در فوتبال و... را تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ "ناصر سراج" در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی استان تهران که صبح امروز در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای آنتونوف اظهار داشت: این پرونده در مرحله تکمیل شدن است و همچنین جعبه سیاه بازخوانی شده و در آینده‌ای نزدیک گزارش تکمیلی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: معمولا جعبه سیاه با حضور نمایندگان کشورهای سازنده بازسازی می‌شود و تلاش داریم که تا ماه آینده گزارش نهایی را ارائه دهیم.

سراج با اشاره به نظارت سازمان بازرسی کل کشور بر باشگاه‌های ورزشی ادامه داد: نظارت ما بر این باشگاه‌ها برقرار است و بازرسی‌های مستمری داریم، اما تخلفات زیادی را مشاهده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در بحث فوتبال با وزیر ورزش هماهنگی‌های کاملی داریم، اما چون نتایج محرمانه است نمی‌توانیم افشا کنیم، اما اگر محکوم شوند آن را اعلام می‌کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به پرونده بورسیه‌های غیرقانونی افزود: پرونده بورسیه‌های غیرقانونی تکمیل شده است و آن را به جایی که باید فرستاده شود، ارسال خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا فرد جدیدی در ارتباط با پرونده مه آفرید دستگیر شده است، تصریح کرد: کیفرخواست برای وی هنوز صادر نشده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ارتباط با فروش اموال مهرگان خاطرنشان کرد: فروش اموال مهرگان به صورت غیابی در حال مزایده است و اموال وی مصادره شده و ردمال نیز دارد و این در حالی است که اخیرا وزیر اقتصاد اعلام کرده که وی ۳۳۰۰ میلیون به بانک ملی بدهکار است.

سراج در ارتباط با محاکمه سه مدیر بانکی، اظهار داشت: بنده خودم قاضی این پرونده هستم و این پرونده رسیدگی می‌شود و ما منتظر اقداماتی هستیم.

وی در ارتباط با محاکمه غیابی خاوری گفت: هنگامی که وکیل حضور دارد، دادگاه نیز حضوری خواهد بود و خاوری پیش از فرار به کانادا وکیل داشته است.

سراج در ارتباط با ادعای جهرمی منوط بر اینکه اتهامات به وی تفهیم نشده است، تصریح کرد: اینکه بدون تفهیم اتهام برای کسی کیفرخواست صادر شود امکان ندارد.

رئیس سازمان بازرسی در پایان خاطرنشان کرد: در سفر اخیرم به دانمارک تفاهم نامه حاوی ۶ بند امضاء کردیم که این تفاهم نامه در خصوص تبادل تجربیات، اطلاعات، اسناد و مدیرکل و آموزش است.

۱۳۹۳/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...