نسخه چاپی

ابراز تاسف روحانی از فساد در دانشگاه ها

عکس خبري -ابراز تاسف روحاني از فساد در دانشگاه ها

رییس جمهوری اعلام كرد: این دولت از هیچ اقدامی كه در راه مبارزه با فساد لازم باشد، دریغ نخواهد كرد و هر چه را كه در راه توسعه مملكت نیاز باشد، تأمین می‌كند و در این مسیر از هیچ قدرتی نخواهد ترسید.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه ممکن است این پرسش پیش بیاید که دولت چگونه می‌خواهد در برابر تهدیدها مقاومت کند و مانع از توقف چرخ حرکت خود شود، تصریح کرد: تا روزی که اکثریت قاطع مردم آگاه، هوشیار و بیدار این سرزمین با دولت و در کنار دولت باشند، دولت موفق خواهد شد به حرکت خود در مبارزه با فساد و توسعه کشور ادامه دهد.

رییس جمهوری روز یکشنبه و در جمع نخبگان و برگزیدگان خراسان رضوی افزود: موفقیت دولت در سایه لطف پروردگار و عنایت حق و حمایت، حضور و تلاش مردم در همه عرصه‌ها است.

روحانی با بیان اینکه خراسان بزرگ زادگاه اندیشمندان و عالمان بزرگی بوده که خدمات بسیاری به تمدن اسلامی – ایرانی انجام داده‌اند به جایگاه برجسته مرحوم آخوند خراسانی، دکتر مرتضی مطهری و دکتر علی شریعتی در عرصه‌های مختلف اشاره و تأکید کرد: خراسان با داشتن چنین شخصیت‌های برجسته و هزاران شخصیت فرهیخته در حوزه و دانشگاه نباید توسعه نیافته باقی بماند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبیین افزایش دانشگاه‌ها و دانشجویان و نیز کسب رتبه‌ در عرصه مقاله‌نویسی در منطقه گفت: دستیابی به امتیاز و درجه علمی نباید هدف مقاله نویسی شود، بلکه باید ظرفیت‌های علمی در خدمت توسعه کشور قرار گیرد.

رییس جمهوری با ابراز تأسف از بروز برخی فسادها در عرصه دانشگاهی کشور، گفت: در این دولت به برخی از مفاسد در دانشگاه‌ها برخوردیم که شگفت‌آور و حیرت آوراست.

دکتر روحانی افزود: رانت و تقلب در همه عرصه‌ها ناپسند است، اما انسان دچار حیرت می‌شود که حتی برای استاد شدن و اخذ بورسیه شاهد تقلب است، مگر می‌شود انسان استاد و معلم شود آن هم به کمک تقلب بخواهیم در کشوری که در شرایط حصر اقتصادی است و شعارهای پرطمطراقی برای مبارزه با استکبار جهانی دارد معلم شویم و شاگرد تربیت کنیم که کشور را نجات دهد، آن هم با تقلب!

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: عده‌ای به صورت سرگشاده و غیرسرگشاده این دولت را در خصوص افشای این تقلب‌ها تهدید می‌کنند، اما این دولت از تهدید نمی‌هراسد.

خبر تکمیل می شود ...

۱۳۹۳/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...