نسخه چاپی

اتصالات؛ رمز ریزش‌ها در میان انقلابیون اصولگرا

وبلاگ اسکالپل در آخرین مطلب خود نوشته است:

اینکه گفته می شود انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ریزش دارند حرفی است چون عیان است ، چندان احتیاج به بیان ندارد . و لابد برای همین است که ما یکهو از ریزش افراد می گرخیم یا باورمان نمی شود یا اصلاً نمی پذیریم و چندین و چند یای دیگر . دیروز پریروز توفیقی به ما دست داد که یک مقدار از ابعاد تکنیکی تر متوجه علل این ریزش ها بشویم. حالا چطوری و چگونه توفیق یافتنمان باشد طلب تان .

مخاطب محترم عنایت بفرمائید . عمده ی ریزش ها یا تلفات جماعت حزب اللّهی به دلایل زیر رخ می دهند . صد البته که اینها تنها دلایل نیست و ریشه همه ی خرابی ها کجاست ؟ قربان آدم چیز فهم ؛ حبّ الدنیا رأس کلّ خطیئة . البتّه اکثر ما بیشتر دوست داریم مکانیسم های ریزش را متوجه بشویم . برای همین در مورد افراد و جریانها می پرسیم : چرا این طور شد ؟ چی شد که فلانی از اعلی علّیین به اسفل السّافلین رسید ؟ اینها چند تا همان مکانیسم ها است که موفق شدیم از یک پژوهش کاملاً خیلی غیر مرتبط کف برویم !

الف) تلفات بر اثر پراکندگی : اینقدر نیروها نامتجانس و قضا و قورتکی آرایش می گیرند که اگر تلفات ندهیم و ریزش نداشته باشیم باید به خودمان شک کنیم !

ب) اتصالات : وقتی در تحولات و حوادث مختلف سیاسی - اجتماعی افراد و جریانها با هم جوش بخورند ، برای یکدست شدن و هماهنگی مجبورند بروند توی یک کانتکست مشترک که سیستم شان setup بشود و به اصطلاح بهینه کار بکند . فلذا بعید نیست اینجا مقداری از ارزش ها و آرمانها به شکل نور و گرما (!) و به وسیله ماله کشیدن آزاد بشوند و بروند پی کارشان .

ج)جذبی : شبیه همان بالایی است ، فرقش این است که در تلفات اتصالات ، مبنای کار ایجاد ائتلاف است . ولی در تلفات جذبی ، عضوگیری می شود تا جریان و یا افراد تقویت شوند . برای همین دایره گزینش خیلی وسیع می شود . بنده خدایی مثال میزد که یکی مداحان دنبال جذب حداکثری بود . شب توی هیئت ، پشت میکروفن گفت : امشب ، شب رحمته . همه بیایید. تویی که پای بساط بودی ، تو هم پاشو بیا. تویی که بد مستی کردی و عربده کشیدی ، تو هم پاشو بیا . تویی که دنبال ناموس مردم بودی ، تو هم بیا ! صد البتّه دستگاه سیدالشّهدا علیه السّلام به خودشان ربط دارد و این فضولی ها به هیچ بنی بشری نیامده.

اما یک بار شما صبح بلند می شوید، می بینید وا اسفا علینا ! همه خواص ریزش کردند . همان مثالی که گاه گاهی می شنویم که طرف با قیافه حق به جانب می گوید : شماها که خودتون از همه طلبکارید ، یکدفعه بگویید همه دزد هستن توی این مملکت دیگه ! این دیگر می شود "پاشندگی" یا همان پخش و پلا شدن نیروها و آرمانها . مثالش می شود اینکه آرمانها به مثابه گوشت قربانی می شوند و هر حزبی بما لدیهم فرحون ، تکّه ای غنیمتی را جدا می کند . این همه ائتلاف و جبهه و کوفت و زهرمار که توی تلویزیون و در دیوار می بینید کشک دکوری نیستند که !

باز یک مدل دیگر ، اثرات غیر خطّی در ایجاد تلفات بین جماعت حزب الله است که خودش بر سه شکل است :

1.اعوجاج در سیگنال : رسانه ها به جای اینکه از منبع فرستنده ، مثل بچّه ی آدم حرف حساب را بگیرند و برسانند به گیرنده ، چرت و پرت تحویل مخاطب می دهند ! گفتند یک بنده خدایی نابینایی توی خیابان رد می شد ، پایش خورد به یک رنده . برداشت و دست کشید و ناگهان فریاد زد : "کدام فلان فلان شده ای این چرت و پرتها را اینجا نوشته است؟!"

2.ایجاد نویز : باید دید منبع نویز و پارازیت کجاست تا بتوان خوب به مقاصدش پرداخت . گاهی نویز داخلی است ، گاهی خارجی است ، گاهی سازمان یافته است ، گاهی سهوی است.حکماً در این فقره باید نویز شناس باشید تا از پس مدیریت اختلالات سیستم بر بیایید.

3.ایجاد هم شنوایی : اینجاش را خوب بلد نیستم . ولی فکر می کنم بصورت تداخل شعارها و آرمانها رخ بدهد . بطوری که آخرش جماعت حزب الله نتواند مفهوم های هر کدام از صداها را جداگانه تشخیص بدهد ، هر چند که هر صدایی بر حق باشد . ولی وقتی اولویت بندی نکنیم ، یکهو آن وسط حق و باطل در هم می آمیزد و فتنه می شود به چه گندگی . جوکش هم می شود حکایت آن بنده خدا که رفته بود ، شفای پای شکسته اش را بگیرد !!

چون 80 ثانیه وقت شما برای خواندن این پست دارد تمام می شود ، به علّت سوم تلفات در میان حزب الله فقط یک اشاره مختصر می کنم که عبارت است از پولاریزاسیون یا همان قطبش که ... خدائیش این هم توضیح می خواهد ؟!

توضیح : اینهایی را که خواندید ، خودمان در جلسه دفاعیه یک پایان نامه ی کارشناسی ارشد مخابرات که درباره شبکه فیبر نوری شفاف بود دیدیم و خواندیم و شنیدیم .با خودمان گفتیم مخابرات عجب شباهت ناجوری با سیاست دارد ، فلذا این قسمتش را که درباره تلفات در شبکه فیبر نوری بود ، شبیه سازی کردیم . باز هم تذکر می دهیم ما اهداف انتخاباتی نداشتیم از این پست ، حالا شما می خواهید برداشت انتخاباتی بکنید ؛ ما که نمی توانیم جلویتان را بگیریم . می توانیم ؟!

۱۳۹۰/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...