نسخه چاپی

نایب رییس مجلس: آمریكا دیگر ابرقدرت نیست

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ابرقدرتی كه نتواند در غزه، عراق و لبنان ایفای نقش كند و از روی ضعف میدان را به نیروهای اسلامی این كشورها واگذار كند، دیگر ابرقدرت نیست.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در مراسم گرامیداشت یوم الله 17 شهریور اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران که با الهام از تجارب تاریخ سیاسی ایران و تاریخ سیاسی روحانیت تربیت یافته در مکتب قرآن و عترت با نگاه بلند و رهبری الهی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حرکت خود را از خرداد 42 آغاز کرد و تاریخ پر فراز و پرنشیبی را همراه خود دارد.

نماینده مردم تهران افزود: بذر انقلاب اسلامی با نگاه ناب امام(ره) بزرگوار در 15 خرداد 42 و با حضور و مشارکت جوانان متعهد به اسلام و دلباخته به ساحت مقدس مرجعیت در قلب تپنده دنیای اسلام در ایران اسلام نهاده شد و در فرازهایی از برگ‌های زرین انقلاب آبیاری شد.

وی افزود: راه برای تبدیل این بذر به شجره پرثمر هموار شد و بی تردید یکی از روزهایی که نقش مهمی در آبیاری بذر انقلاب اسلامی داشت روز عید فطر 17 شهریور 57 بود. نماز پرشکوه عید به امامت شهید عالی قدر دکتر مفتح به یک حرکت خروشان از سوی مردان و زنان قهرمان تهران تبدیل شد. با شکل گیری این حرکت قدرتمند که بصیرت سیاسی و عمق نگاه برآمده از ایمان، صلابت و استقامت زنان، مردان و جوانان را به نمایش گذاشت، عزم و اراده‌ای در جوانان برومند ایران اسلامی و تهران شکل گرفت که دشمن را وادار به اجرای حکومت نظامی در تهران و 11 شهر مهم و پرشور کشور کرد.

نایب رییس مجلس افزود: جوانان انقلابی و مردان و زنان الهام گرفته از مکتب عاشورا بی اعتنا به اعلامیه فرماندار نظامی تهران که مورد حمایت رژیم صفاک شاهنشاهی بود صبح روز 17 شهریور 57 در تهران حضور یافتند و بنده نیز از این نعمت بی‌بهره نبودم. چکمه پوشان رژیم با الهام از دستگاه های اطلاعاتی سیا و موصاد و با چراغ سبز رییس جمهور وقت آمریکا برای سرکوب نهایی حرکت پرشور انقلاب، زنان و مردان قهرمان حاضر در این صحنه را به خاک و خون کشیدند و در حقیقت نقطه آغازی بر حرکت بالنده ملت از میدان شهدا شکل گرفت.

نماینده مردم تهران یادآور شد: در آن مقطع برژنسکی مشاور امنیت رییس جمهور وقت آمریکا واقعه میدان ژاله را این‌گونه تحلیل کرد این حرکت ، حرکت خونین و کشمکش‌دار بین مردم و حکومت شاهنشاهی ایران ، از حالت شورش‌های مقطعی خارج و آغازگر واقعه انقلاب ملت ایران بود. در حقیقت 17 شهریور راه را برای حرکت‌های پرقدرت و امواج سهمگین ملت انقلابی ایران هموار کرد. و انقلاب اسلامی ایران با مدیریت بنیانگذار عظیم‌الشان انقلاب در مسیر دستیابی به اهداف والا و آرمان‌های بلند گام به گام پیش رفت.

وی ادامه داد: انقلاب در گام نخست ارکان نظام دیکتاتوری شاه را فرو ریخت و به حکومت خودکامه وابسته به اردوگاه غرب که طی دو قرن شخصیت و هویت ملت ایران را به بازی گرفته بود، پایان داد. این انقلاب به حکومت پادشاهان خودکامه‌ای که بیش از 50 درصد از جغرافیای ایران را به رایگان به بیگانگان واگذار کردند و شخصیت ایرانی مسلمان مقتدر و هوشمند را که تاریخ از نقش سیاسی و علمی آن به رهبری بنیانگذار کبیر آن وارد مرحله‌ای تازه‌ای کرد. حرکت ملت به رهبری سیاستمدار هوشمند و مرجع گرانقدر، شاهد فرهیخته مکتب و عترت به استبداد ننگین پادشاهان در ایران پایان داد. این گام ، گام اول از حرکت شما ملت انقلابی بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گام دوم، بنیانگذاری یک نظام اسلامی برآمده از آموزه های دینی و نظام‌ساز بود. اقدامی که تا قبل از انقلاب اسلامی ایران در تاریخ اسلام نمونه‌ای نداشت.

نماینده مردم تهران متذکر شد: اگر تا دیروز روشنفکران غرب‌زده وارث مجاهدت مردان و زنان در انقلاب مشروطه و راه را برای دیکتاتوری نوین هموار کردند، امام بزرگوار با اتکا به خدای سبحان و تکیه بر ظرفیت ملت با سرکوب نظام شاهنشاهی راه را برای شکل گیری یک نظام مبتنی بر آموزه‌های اسلامی هموار و جمهوری اسلامی را مستقر کرد.

وی با بیان اینکه 17 شهریور کاری بود کارستان که تمام دستاوردهای منطقه و دنیای اسلام از این حرکت الهام گرفت خاطرنشان کرد: جمهوریت در نظام جمهوری اسلامی در حضور و مشارکت ملت در کنار صندوق های رای معنا پیدا می‌کند. امروز در ایران تمام نهادهای سیاسی برآمده از اراده ملت هوشمند ایران هستند. حضور ملت در کنار صندوق‌ها نماد وحدت ملی و انسجام اسلامی و پیوند نظام با آحاد ملت است.

وی با اشاره به رکن اسلامیت نظام گفت: اگر رهبری فقید و اسلام شناس عادل نبود ملت ایران رویاروی نظام سلطه و پیروان آنان نمی‌ایستاد. اگر ولایت فقیه نبود قطعا جمهوریت در ایران اسلامی شکل نمی‌گرفت. جمهوریت ما در اسلامیت ما معنا می‌یابد.

ابوترابی متذکر شد: برخی کشورهای اسلامی منطقه نام جمهوریت و اسلامیت را یدک می‌کشند ولی کمترین بهره ‌ای از این دو معنا نبرده‌اند و به عامل استکبار مبدل شده‌اند.

وی با طرح این پرسش که چرا امروز قدرت‌های نظامی و سیاسی جسارت تعرض به زمین، دریا و آسمان جمهوری اسلامی ایران را ندارند گفت: اگر نظام با رهبری و نقشه به حرکت خود شکل نمی‌داد امروز ایران به نظامی بالنده و بازدارنده تبدیل نمی‌شد. یک مقام ارشد آمریکایی در گزارشی به کنگره در آغاز حمله نظامی عراق به ایران گفت: جنگ ایران و عراق محل قدرت‌نمایی ایران است و آمریکا به مهار قدرت ایران وارد شده است.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: ایران امروز به قدرت بالنده ، برتر و بازدارنده در منطقه مبدل شده است. این دستاورد در سایه مدیریت صحیح نظام به دست آمده است تا امروز جمهوری اسلامی ایران در هر عرصه و میدانی که پنجه در پنجه استکبار به سرکردگی آمریکا گذاشته است پیروز میدان بوده است. نمونه آن دفاع مقدس و عراق است.

نایب رییس مجلس ادامه داد: دو لشکر بزرگ آمریکا با هزینه یک تریلیون دلار و تعداد زیادی کشته و بیمار روانی عراق را ترک کردند و امروز عراق به متحد سیاسی درجه یک ایران مبدل شده است. تفکر انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان،‌ غزه و جنگ 33 روزه خود را به خوبی نشان داد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها پیروز است گفت: دیگر از ابرقدرت غرب جز نام چیزی باقی نمانده است. ابرقدرت غرب در سوریه و غزه نمی‌تواند قدرت‌نمایی کند. این ابرقدرت با حمایت های چند ساله در عراق از داعش اکنون در مبارزه با این گروهک تروریستی به گل نشسته است و خود به مبارزه با این گروه دست‌پرورده پرداخته است.

ابوترابی در پایان به افول اقتصادی و سیاسی آمریکا در عرصه‌های بین‌المللی اشاره کرد و افزود: وزیر اقتصاد سابق آلمان در مجله تایم نوشت اقتصاد آمریکا در حال گسستگی است و موقعیت اقتصادی این کشور روبه افول است. یک نمونه آن چهارصد میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکایی است که در اختیار چین است.

وی در پایان افزود: در حوزه سیاسی نیز ، سیاستمداری می‌گوید ابرقدرتی که نتواند عراق و افغانستان را مهار کند قطعا قادر به مهار چین و روسیه نیست. این ابرقدرت دیگر قادر به ایفای نقش در صحنه بین المللی نیست.

۱۳۹۳/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...