نسخه چاپی

چرا آمریكایی‌ها به دیدار مقامات كردستان رفتند؟

چند مقام بلندپایه آمریكایی به منظور تشویق مقامات كُرد به مشاركت در دولت آینده عراق، با مسعود بارزانی رئیس اقلیم كردستان و شماری دیگر از مسؤولان این اقلیم دیدار و گفت وگو كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از العالم، به نقل از"سومریه نیوز"، "برت مک گرت" دستیار وزیر امور خارجه آمریکا، به همراه سرکنسول این کشور در اربیل امروز در نشستی با "مسعود بارزانی" رئیس اقلیم کردستان عراق و دیگر مسئولان این اقیلیم با هدف تشویق کردهای عراق برای مشارکت در دولت جدید این کشور، بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار دستیار وزیر امور خارجه آمریکا با "مسعود بارزانی" رئیس، "نیچروان بارزانی" نخست وزیر، "نیشروان مصطفی" رئیس جنبش تغییر اقلیم کردستان عراق و همچنین "محمد فرج و علی بابیر" دبیر کل اتحاد اسلامی کردستان عراق و رئیس جماعت اسلامی کردستان به رایزنی پرداخت.

خاطرنشان می شود که پارلمان عراق دیروز یک شنبه، ساعت 8 امشب را زمان برگزاری جلسه رای اعتماد پارلمان به دولت جدید، تعیین کرده بود و به گفته یک منبع از پارلمان عراق، "حیدر العبادی" مامور تشکیل کابینه، لیست ترکیب دولت جدید را تقدیم "سلیم الجبوری" رئیس پارلمان این کشور، کرده است.

۱۳۹۳/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...