نسخه چاپی

امام خمینی (ره) به مردم عزت بخشید

عکس خبري -امام خميني (ره) به مردم عزت بخشيد

رایزن فرهنگی ایران در چین گفت: امام خمینی (ره) در نخستین گام اصلاح اجتماعی به ملت ایران عزت بخشید.

به گزارش نما، 'حسین جلیلوند' در اجتماع مسلمانان چین به مناسبت بیست و سومین سالگرد ارتحال رهبر كبیر انقلاب اسلامی طی سخنانی به نقش رهبری و رابطه آن با مردم و تاثیر خود باوری بر شكوفایی استعدادها اشاره كرد.

وی با اشاره به شرایط روانی و اجتماعی در قبل از انقلاب در دو كشور بزرگ ایران و چین گفت: در قبل از انقلاب مردم اعتماد به نفس نداشته و استعدادهای خود را باور نمی كردند و به عنوان یك موجود ضعیف در برابر زورگویان تسلیم بودند.

جلیلوند افزود: رهبران اندیشمندی مانند امام خمینی (س) و مائو تسه تونگ در نخستین گام اصلاح اجتماعی به مردم خود عزت بخشیدند و حركت عظیم مردم دو كشور توانست انقلابی بزرگ ایجاد نماید.

وی تصریح كرد: در فرهنگ دینی ما ایرانیان و براساس مبانی فرهنگ قرانی، افراد جامعه از بالاترین عزت و كرامت برخوردارند.

وی افزود: امام راحل براساس آموزه ها دینی، خودباوری را در مردم ایران تقویت و آنان را به قدرت عظیم اجتماعی خود آگاه كرد.

وی افزود: آشنایی مردم به استعدادها و افتخار كردن به فرهنگ دینی، تجدید حیات همه جانبه ای را در بین مردم ایران ایجاد نمود و آنان شخصیت اصلی خود را باز شناختند و باور كردند فرهنگ بنای استواری است كه باورها، رفتارها، دانش ها و ارزش ها و شیوه درست زندگی كردن را مشخص می كند.

رایزن فرهنگی كشورمان در ادامه تاكید كرد: به همین دلیل است كه امروز دشمنان انقلاب اسلامی هویت فرهنگی ما را هدف قرار داده اند.

وی افزود: اكثر اندیشمندان اجتماعی بر این باورند كه آینده از آن فرهنگ شرقی است و دو كشور بزرگ ایران اسلامی و چین با سابقه تاریخی درخشان فرهنگ و تمدن جایگاه والایی در آن دارند.

۱۳۹۱/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...