نسخه چاپی

جلسه اعلام حكم حسنی مبارك آغاز شد

عکس خبري -جلسه اعلام حكم حسني مبارك آغاز شد

شبكه الجزیره روز شنبه اعلام كرد جلسه اعلام حكم 'حسنی مبارك' رئیس جمهور مخلوع مصر آغاز شد.

به گزارش نما، در ابتدای جلسه رئیس دادگاه حضور تك تك متهمان را با پاسخ مثبت آنان اعلام كرد.

صدها تن از اعضای خانواده های شهدا و مجروحان انقلاب مصر در برابر دانشكده پلیس در قاهره تجمع كرده اند. صدها تن از وكلای متهمان و وكلای خانواده های قربانیان پرونده محاكمه مبارك و اطرافیانش در دادگاه حاضر شده اند.

در جریان تظاهرات خارج از محل دادگاه تصاویر 'احمد شفیق' آخرین نخست وزیر دوران مبارك و نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر به آتش كشیده شد.

حسنی مبارك كه با یك فروند بالگرد از مركز پزشكی به دانشكده پلیس منتقل شده بود، وارد دادگاه شد و در قفس آهنی كه برای متهمان پرونده ایجاد شده بود قرار گرفت.

برخی رسانه های مصری نوشتند حكم متهمان این پرونده از تبرئه تا 10 الی 15 سال حبس و اعدام متغیر است و سنگین تر شدن مجازات بر اساس نوع اتهام های وارده به هر یك از متهمان متفاوت است. متهمان حق دارند پس از صدور حكم طی مدت 60 روز به حكم صادره اعتراض و درخواست تجدید نظر كنند.

حسنی مبارك و دو پسرش به همراه وزیر كشور نظام وی و چند تن از معاونانش به اتهام كشتار تظاهر كنندگان معترض در جریان انقلاب اخیر مصر و نیز به اتهام فساد مالی طی چند ماه گذشته محاكمه شدند. این محاكمه از ماه اوت گذشته آغاز شد و پس از وقفه های متعدد در قالب 45 جلسه صورت گرفت.

۱۳۹۱/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...