نسخه چاپی

سریال‌های آماده پخش شبكه تهران برای نیمه دوم سال

سعید مقیسه مدیر شبكه تهران گفت: این شبكه حدود ۱۷۰ قسمت سریال آماده پخش دارد كه از هفته دفاع مقدس با پخش سریال «۳۹ هفته» پخش می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، عید مقیسه مدیر شبکه تهران به همراه محمودی مدیر گروه فیلم و سریال این شبکه عصر امروز دوشنبه ۱۷ شهریور از لوکیشن سریال «۳۹ هفته» به کارگردانی مرتضی هرندی واقع در دربند رفتند و از نزدیک در جریان مراحل تصویربرداری این اثر قرار گرفتند.

سعید مقیسه مدیر شبکه تهران در حاشیه این بازدید در پاسخ به تسنیم درباره رویکرد شبکه تهران درباره سریال‌های مناسبتی گفت: هدف ما در سریال‌های مناسبتی مرتبط با دفاع مقدس رجوع به آیه شریفه‌ای در قرآن است که خداوند می‌فرماید "چه بسا مواردی را بد می‌پندارید اما به نفع شماست و چه بسا مواردی که شما خیر می‌شمارید اما به ضرر شماست". در زندگی روزمره بار‌ها شاهد این مسأله بودیم و می‌خواهیم این وجه از دفاع مقدس و مشکلات همسران آنان را در سریال «۳۹ هفته» نشان دهیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم درباره اینکه چه اقداماتی برای استمرار پخش سریال درباره مفاهیم جنگ و دفاع در شبکه تهران انجام شده، عنوان کرد: در هفته دفاع مقدس شبکه تهران برنامه‌های متعددی با موضوع دفاع مقدس دارد که از ۳۱ شهریور ماه آغاز می‌شود. اطلاع رسانی‌های شهری از نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و خدمات دیگر نهاد‌ها در استان تهران به وسیله شبکه تهران اطلاع رسانی می‌شود. ما در طول سال یادواره شهدا را پوشش می‌دهیم و برنامه‌ای به نام «آبروی کوچه‌ها» هر هفته جمعه شب‌ها به پخش می‌رسد. در این برنامه به هر محله‌ای که مزین به نام یک شهید شده است، می‌رویم. افرادی که در روز شهادت این شهدا به دنیا آمدند را جمع می‌کنیم و یک فرم هم عهدی را امضا می‌کنند که فعالیت فرهنگی خود را به نام این شهید ادامه می‌دهند.

مدیر شبکه تهران افزود: این شبکه برای زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت و دفاع ساخت برنامه «بر کرانه نور» است. هر روز عکس افرادی که در آن روز مشخص شهید شدند، قبل از اذان نشان داده می‌شود و مردم یک صفحه قرآن می‌خوانند و ثواب آن را به شهیدان هدیه می‌کنند.

مقیسه درباره مناسبتی بودن کار‌ها و تعجیل برای رفتن روی آنتن گفت: این مسأله درباره تولید سریال «۳۹ هفته» اتفاق نیفتاد و زمانبندی تولید این سریال به خوبی پیش رفته است و بیش از ۹۰ درصد تصویربرداری ضبط شده و آنونس‌های آن از امروز پخش می‌شود. این سریال از ۳۱ شهریور پخش و ساعت ۱۹ تکرار می‌شود.

وی درباره سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» بیان کرد: حدود ۲۰۰ قسمت از این سریال پخش شده و ادامه دارد. با وجود متفاوت بودن قصه‌ها تهیه کننده و تیتراژ ثابت است و سعی می‌کنیم متناسب با فضای اجتماعی شهر قصه‌ها طراحی شود.

مدیر شبکه تهران در خصوص رویکرد شبکه تهران برای پخش سریال‌های طنز توضیح داد: سریال «اتاق عمل» مهران مدیری مرحله نگارش و دکورسازی خود را طی می‌کند که یک سریال ۹۰ قسمتی در دو فصل جداگانه به تولید می‌رسد که امسال به پخش می‌رسد. با سریال «آخرین سلطان» و «اتاق عمل» شبکه تهران تا پایان سال سریال طنز دارد.

مقیسه اضافه کرد: ما به جز سریال «۳۹ هفته» سه سریال دیگر را هم آماده پخش خواهیم کرد که «جاده چالوس»، «آخرین سلطان» و «اتاق عمل» از جمله آنهاست. تمام این سریال‌ها حدود ۱۷۰ قسمت است که از ۳۱ شهریور «۳۹ هفته» پخش می‌شود و به ترتیب سریال‌های دیگر هم پخش می‌شوند.

مدیر شبکه تهران درباره برنامه‌های ترکیبی این شبکه گفت: یک جُنگ شبانه ۹۰ قسمتی داریم که فضای طنز دارد و همراه با حضور عده بسیاری از مخاطبان خواهد بود.

«مشاور عالی اعلی حضرت» سریال ویژه دهه فجر
سیدعلی‌اکبر محمودی مدیرگروه فیلم و سریال شبکه تهران در ادامه درباره انجام کار مناسبتی شبکه تهران گفت: با افرادی که در حوزه طنز فعال هستند، گفتگوهایی صورت گرفته که یا طرح‌های خود را می‌نویسند و یا مصوب شده که برای عملیات تولید اقدامی انجام دهند. تفاهم‌های بسیار خوبی در زمینه طنز با گروه‌های جوان طنز نویس انجام شده که زیر نظر قدیمی‌ها کار می‌کنند و سال آینده تعدادی از این سریال‌ها پخش می‌شود.

محمودی درباره سریال‌های دیگر شبکه تهران در ایام خاص تشریح کرد: سریال «آخرین سلطان» ادامه سریال «سه، پنج، دو، یک» به کارگردانی سهیلی‌زاده است و یک طنز ورزشی و اجتماعی است که اواخر پاییز یا زمستان پخش می‌شود. تصویربرداری سریال ۵۲ قسمتی«آخرین سلطان» ادامه دارد و ۱۲ قسمت آن تدوین شده و به پشت پرده فوتبال اشاره دارد.

مدیرگروه فیلم و سریال شبکه تهران افزود: به دلیل اینکه نوروز امسال تداخلی نیز باشهادت حضرت زهرا (س) دارد سریال‌های مناسبتی ما با منحنی متفاوتی از طنز و سرگرمی طراحی شده است. سریال ۱۵ قسمتی «خوشبختی در می‌زند» به تهیه کنندگی اکبر تحویلیان و نویسندگی ندا نوبخت پخش می‌شود. فیلمنامه کامل این سریال نوشته شده و پیش تولید آن آغاز شده است.

وی در رابطه سریال دهه فجر گفت: در این ایام یک سریال طنز ۱۰ قسمتی به نام «مشاورعالی اعلی حضرت» داریم که معصومه فردشاهین تهیه کننده آن است.

محمودی با اشاره به سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» و دیگر سریال‌ها گفت: رویکرد ما پخش روزانه است اما مدنظرمان پخش هفتگی است. برای دهه اول محرم سریال مشخصی نداریم اما سریالی را آماده می‌کنیم که قسمتی از کار در عراق ضبط می‌شود و نیاز به هماهنگی بیشتر دارد. موضوع این سریال درباره پیاده روی اربعین عباس نادران به نام «نشانه‌ها» است و امیدواریم برای اربعین به پخش برسد. این سریال از لحاظ موضوع به روز و درباره گروهی است که داعشی‌ها آن‌ها را اسیر می‌کنند.

مدیرگروه فیلم و سریال شبکه تهران درباره برنامه‌های ترکیبی این شبکه عنوان کرد: یک برنامه ترکیبی ۹۰ قسمتی به نام «سه نقطه» به تهیه کنندگی حامد عقیلی داریم که مراحل نگارش آن در حال انجام است. با بازگشایی دانشگاه‌ها برای دانشجویان رشته بازیگری و تئا‌تر یک فراخوان عمومی داده می‌شود و افرادی را جذب می‌کند که در زمینه طنز بتوانند بازی کنند. این برنامه یک طنز آیتمی است و موضوع‌های مختلفی دارد.

۱۳۹۳/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...