نسخه چاپی

نگرانی مسكو از حملات آمریكا به سوریه به بهانه مبارزه با داعش

وزیر خارجه روسیه با اشاره به تلاش آمریكا برای اقدام علیه سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم، ائتلاف بین المللی برای مقابله با تروریسم را ناكارآمد توصیف كرد.

به گزارش نما ، مهر به نقل از شبکه روسیا الیوم نوشت، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از تلاش آمریکا برای حملات علیه سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم ابراز نگرانی کرد.

وی در نشست خبری با عبدالله دیوب همتای خود از کشور مالی بر مخالفت با دخالت خارجی بدون موافقت کشورها تاکید کرد و افزود: ائتلاف بین المللی که به تازگی در نشست سران ناتو برای مبارزه با تروریسم صورت گرفت، نمی‌تواند فعال باشد؛ زیرا این مسئله بر اساس منافع برخی از کشورها است و برای مهار خطر در یک منطقه صورت می‌گیرد نه همه مناطق.کشورهای غربی به مبارزه با تروریسم به سبب مشغول بودن طرح سرنگونی نظام اسد توجهی ندارند.

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: مباحثی مطرح می شود که واشنگتن خواستار موافقت دولت عراق برای حمله به مراکز داعش است، اما خواهان موافقت دولت سوریه نیست که علت آن تلاش آمریکا برای سرنگونی نظام سوریه است.

لاوروف گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند دست برداشتن غرب از سیاست های دوگانه و معیارهای دوگانه است.تروریسم نباید توجیه شود و همه تلاشهای جامعه جهانی برای مبارزه با دفع این خطر باید باشد.

وی با اشاره به مواضع مطرح شده در نشست ناتو در ولز درباره اینکه خطر اصلی برای کشورهای عضو ناتو، روسیه است نه تروریسم بین المللی، افزود: کشورهای عضو ناتو از این طریق می کوشند بر اساس تفکر جنگ سرد، ناتو را یکپارچه نگه دارند.

درباره روابط با کشور مالی وی تاکید کرد: مسکو از تلاشهای این کشور آفریقایی علیه تروریسم حمایت می کند و آماده حمایت تسلیحاتی از این کشور است.

۱۳۹۳/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...