نسخه چاپی

محرومیت 400 هزار كودك كرد از تحصیل

تبدیل شدن مدارس به مكانی برای پناه دادن به آوارگان حملات داعش، موجب محروم شدن دست كم 400 هزار كودك از تحصیل در منطقه كردستان عراق شده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، " پشتیوان صادق " وزیر آموزش و پرورش در دولت محلی منطقه کردستان عراق گفت: مشکلات اسکان آوارگان و بازگشایی مدارس به روی دانش آموزان ظرف دو ماه آینده و با شروع سال تحصیلی جدید حل خواهد شد.

وزیرآموزش و پرورش دولت محلی منطقه کردستان عراق درافتتاح رسمی مدرسه ای در یکی از مناطق مرفه نشین شهر اربیل به عنوان بزرگ ترین شهر منطقه کردستان عراق، گفت: به محض یافتن پناهگاهی برای این افراد، می توان مدارس را برای تحصیل دانش آموزان بازگشایی کرد.

به دنبال حمله گروه تروریستی داعش به شمال عراق در چند ماه اخیر، صدها هزار نفر از اهالی این مناطق به منطقه کردستان عراق پناه بردند و بعد از تکمیل ظرفیت اردوگاه ها، آوارگان در مدارس اسکان داده شدند.

یک دختر 14 ساله درحالیکه لباس مدرسه بر تن دارد، می گوید: از بازگشت به مدرسه و از سرگیری تحصیل خوشحال است اما از اینکه کودکان آواره نمی توانند به مدرسه بروند، ناراحت است.

بنا به اعلام سازمان نجات کودکان، دراستان دهوک در شمال عراق نیز امکان بازگشایی دست کم 650 مدرسه به علت اسکان آوارگان وجود ندارد.

۱۳۹۳/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...