نسخه چاپی

فتنه 88 مسئله جديدي در طول تاريخ نيست

مصباح یزدی:افراد حتی پشت سر پیامبر(ص) نماز می‌خواندند اما مخالف اسلام بودند

عکس خبري -مصباح يزدي:افراد حتي پشت سر پيامبر(ص) نماز مي‌خواندند اما مخالف اسلام بودند

فتنه 88 مسئله جدیدی در طول تاریخ نیست و این مسئله از صدر اسلام وجود داشته است به طوری كه برخی افراد حتی پشت سر پیامبر(ص) نماز می‌خواندند اما مخالف اسلام بودند.

به گزارش نما به نقل از فارس ، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از سپاهیان در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: خداوند به مسلمانان فرموده است گمان مبرید که همه ایمان‌آورندگان، همواره در این راه ثابت‌قدم خواهند ماند.

وی افزود: بسیاری افراد از صدر اسلام تاکنون با پیامبر و امام بودند اما بعدها فاصله ایجاد کرده و مسیر خود را جدا ساختند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه گروه‌های مختلفی از جمله مارکسیست‌ها در سرنگونی شاه دخالت داشتند گفت: این گروه عقیده داشتند که مارکسیسم مکتبی است که دارای گفتمان مخصوص به خود است.

وی با اشاره به گروه‌های ملی‌گرا و دیگر احزاب شرکت‌کننده در انقلاب بیان داشت: حتی برخی از طلاب و روحانیون نیز به مکتب‌های دیگری اعتقاد داشتند و امام خمینی(ره) را تنها وسیله‌ای برای سرنگونی شاه می‌دانستند.

مصباح یزدی با بیان اینکه در صدر اسلام نیز چنین وضعیتی وجود داشت ابراز کرد: سلسله امویان که خود را جانشین پیامبر معرفی کردند از دشمن‌ترین دشمنان اسلام و حضرت محمد(ص) بودند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: دشمنان گمان می‌کردند که بعد از رحلت پیامبر(ص) به دلیل اینکه ایشان فرزند پسری ندارد، قدرت به آنها منتقل می‌شود و طایفه بنی‌امیه به خلافت می‌رسند به طوری که صریحاً بیان می‌داشتند که مدتی است بنی‌هاشم با قدرت بازی کرده‌اند و اکنون باید از چنگ آنها دزدیده شود و این قدرت مانند توپی است که باید دست به‌دست شود و این، نگرش آنها به اسلام بود.

وی با اشاره به نقشه‌های بنی‌امیه برای به دست گرفتن خلافت گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید «گمان نبرید که اگر قدرت یافتید، اسلام از بین رفته است بلکه ما کسانی را برسر کار می‌آوریم که آنها را دوست داریم و آنها نیز خداوند را دوست دارند».

مصباح یزدی عنوان داشت: دوست داشتن خدا دارای علایمی است و نمی‌توان بدون دلیل آن را به کسی نسبت داد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه نزول انبیا به منظور نشان دادن عزت انسانی به افراد بشر صورت گرفته است اظهار کرد: عزت‌خواهی امری فطری محسوب می‌شود و این امر از کودکی در انسان وجود دارد.

وی افزود: کسانی که امام خمینی(ره) را شناخته و به وی عشق می‌ورزیدند، منتظر گفتار او نمی‌ماندند بلکه هر آنچه را که امام به آن تمایل داشت با سر به سمت آن حرکت می‌کردند و امروز نیز چنین افرادی در گوشه و کنار جهان وجود دارند که یکی از آنها سیدحسن نصرالله است که خود می‌گوید ما منتظر امر رهبری نیستیم بلکه هر آنچه را که احتمال بدهیم آیت‌الله خامنه‌ای دوست دارد انجام می‌دهیم.

مصباح یزدی با اشاره به ویژگی‌های چنین افرادی گفت: این افراد درمقابل دوستی و محبتی که نشان می‌دهند، با دشمنان مخالفتی عمیق دارند زیرا دشمنان به بهانه وحدت، قصد ریشه‌کن کردن اسلام را دارند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دوستان خدا نسبت به مؤمنان خاضع و خاشع هستند بیان داشت: نرمش ناپذیری و مقاومت درمقابل دشمنان و نیز جهاد در راه خدا از دیگر خصوصیات آنهاست.

وی تصریح کرد: دوستان خدا هرگاه که احساس کنند خطری اسلام را تهدید می‌کند، از آبرو و جان و مال خویش گذشته و آرزو می‌کنند که در راه خدا جهاد کنند و این مسئله را برای خود افتخار می‌دانند.

مصباح یزدی با بیان اینکه دوستان خدا دارای ویژگی‌های دیگری نیز هستند گفت: هنگامی که فرزند کسی شهید شود و دشمنان، والدین خود را شماتت کنند چندان تأثیری در انسان نمی‌گذارد اما ملامت دوستان به دلیل انجام وظیفه، بسیار دردناک است و آخرین امتحان برای مجاهدان، همین مسئله محسوب می‌شود.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز کرد: به بیان قرآن، مجاهدان در راه خدا از هیچ ملامتی نمی‌هراسند و راهی را که تشخیص داده‌اند، تا آخر ادامه می‌دهند زیرا رضایت خداوند برای آنها اهمیت دارد.

وی با اشاره به وقایع صدر اسلام افزود: در سوره «منافقون» آمده است که سردسته منافقان قسم یاد کرد در هنگام بازگشت به مدینه، مسلمانان را از این شهر بیرون براند.

مصباح یزدی خاطرنشان کرد: فتنه 88 مسئله جدیدی در طول تاریخ نیست و این مسئله از صدر اسلام وجود داشته است به طوری که برخی افراد حتی پشت سر پیامبر(ص) نماز می‌خواندند اما مخالف اسلام بودند.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر پیروزی نهایی به دست مستضعفان و پابرهنگان گفت: انبیا، پیروان آنها و حزب خداوند در قرآن به عنوان پیروزمندان واقعی و نهایی معرفی شده‌اند بنابراین پیروزی در نهایت به صالحان و یاران حق تعلق خواهد داشت ضمن اینکه مشخصات این افراد نیز در قرآن ذکر شده تا دیگران نیز برای عضویت در جمع یاران امام زمان(عج) به آن تمسک جویند.

وی بیان داشت: برای اینکه جزو یاران ولی عصر(عج) باشیم باید ابتدا خداوند را دوست داشته و در مراحل بعد در مقابل دوستان خدا خاشع و در برابر دشمنان، سرسخت باشیم و علاوه بر این، تحت تأثیر شماتت‌های ملامت‌گران قرار نگیریم.

مصباح یزدی تصریح کرد: من در پیشگاه خداوند شهادت می‌دهم که ملت ایران از مصادیق بارز این آیه شریفه هستید زیرا با وجودی که سال‌ها از رحلت امام خمینی گذشته، گویی همین امروز از دنیا رفته‌اند که این عشق و علاقه در میان شما دیده می‌شود.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه ملت ایران وفادارترین امت هستند گفت: امام خمینی در این زمینه فرمودند «یاران من در گهواره هستند» و این کلام دارای نکته‌ای دقیق است که بسیاری به آن توجه نمی‌کنند.

وی افزود: امام خمینی(ره) قصد داشت با این جمله به همگان بفهماند که جریان و خط انقلاب تمام شدنی نیست ضمن اینکه این نکته نیز استفاده می‌شود که اعتماد ایشان به یاران آینده، بیش از یاران حاضر در کنارشان بوده است.

۱۳۹۱/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...