نسخه چاپی

ساخت رصدخانه ملی متوقف شد

مجری طرح رصد خانه ملی گفت: امیدوار بودیم رصد خانه ملی تا پایان امسال به اتمام برسد اما در حال حاضر این پروژه عملا متوقف شده است و دلیل آن هم عدم تخصیص بودجه است.

به گزارش نما دکتر رضا منصوری در گفتگو با مهر گفت: پیش بینی می شد که تا پایان سال، ساخت رصد خانه ملی به پایان برسد ولی به دلیل عدم دریافت بودجه،عملا این پروژه متوقف شده است.

وی با بیان اینکه ما توان جذب 17 میلیارد تومان را برای اتمام ساخت رصد خانه ملی در سال جاری داشتیم، اظهار داشت: آنچه که دولت در مجلس برای ساخت رصد خانه ملی در نظر داشت، 2 میلیارد و ششصد هزار تومان بود که هنوز این بودجه در اختیار این پروژه قرار نگرفته است.

مجری طرح رصدخانه ملی با توضیح اینکه 3 هزار کار مختلف برای تکمیل رصد خانه باید انجام می شد، عنوان کرد: این بودجه اختصاصی در سال جاری در جهت کارهای عمرانی، ساخت قطعات و کارهایی از این دست بوده تا رصدخانه به اتمام برسد.

منصوری اظهار داشت: در راستای دریافت این بودجه جهت به اتمام رساندن فعالیت های انتهایی رصدخانه ملی مکاتباتی صورت گرفت و برای اجرای آن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری هایی صورت داد که بی نتیجه ماند.

مجری طرح رصدخانه ملی با توضیح اینکه امیدوار بودیم تا پایان امسال پروژه رصد خانه ملی به اتمام برسد، اذعان داشت: رصد خانه ملی طرحی بود که به تصویب دولت رسیده بود و ما امیدوار بودیم تا دست کم این مقدار بودجه ای را که دولت تصویب کرده بود، به این پروژه اختصاص پیدا کند.

وی افزود: تا پایان مهر ماه سال جاری برای بودجه منتظر می مانیم در صورت عدم اختصاص اعلام می کنیم که این پروژه به صورت کامل تعطیل شده است.

مدیریت ساخت این رصدخانه با پژوهشگاه دانش‌های بنیادی است. این طرح از متخصصان متعددی در حوزه‌های مختلف مهندسی و علمی بهره می‌برد. بخشی از مطالعات مرحله اول آن در سال ۸۹ توسط مشاور سازه به اتمام رسیده‌است.

۱۳۹۳/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...