نسخه چاپی

فهم بی‌بی‌سی از كودتا در پرسپولیس

بی بی سی در اقدامی غیرحرفه‌ای و توأم با كج فهمی این اقدام را كودتایی سیاسی -به معنای اقدامی سیاسی از سوی صاحبان قدرت- دانست و سعی داشت تا این موضوع را به عنوان مسئله نخست در فضای سیاسی ایران قلمداد كند.

به گزارش نما به نقل از جام‌نیوز، بخش فارسی شبکه بی بی سی (BBCPersian) در بخش خبری خود به موضوع تغییر در مدیریت و کادر فنی تیم فوتبال باشگاه پرسپولیس پرداخت.

پس از برکناری مدیرعامل و سرمربی باشگاه پرسپولیس با تصمیم "حمیدرضا سیاسی" رئیس هیئت مدیره این باشگاه، و مخالفت "علی دایی" و برخی هواداران این تیم با تصمیم هیئت مدیره، رسانه های داخلی با تیترهایی نظیر "انقلاب سیاسی در پرسپولیس"، کودتای سیاسی پرسپولیس" و " بمب سیاسی پرسپولیس را ترکاند" به استقبال این خبر داغ ورزشی رفتند.

اما در این بین شبکه بی بی سی که مدعی است رسانه‌ای حرفه‌ای در تراز جهانی می باشد، با فهمی وارونه و غلط از تیترهای جراید و رسانه‌های داخلی، به تحلیل و بررسی عبارت کنایه‌آمیز "کودتای سیاسی"(!) در فوتبال ایران پرداخت.

بخش فارسی شبکه بی بی سی در اخبار امروز، پنجشنبه 20 شهریور ماه، این اقدام مسئولان باشگاه پرسپولیس را کودتای سیاسی خواند و "محمد تقوی" بازیکن پیشین تیم استقلال که به عنوان کارشناس مهمان در این برنامه حضور داشت، این اقدام را کودتای سیاسی در فوتبال و ورزش ایران(!) دانست.

این در حالی است که مطبوعات و رسانه‌های ورزشی با الهام‌گیری از نام رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس (حمیدرضا سیاسی) اقدام وی در برکناری علی دایی را کودتا و یا انقلابی از سوی حمیدرضا سیاسی دانسته اند.
اما بی بی سی در اقدامی غیرحرفه‌ای و توأم با کج فهمی، این اقدام را کودتایی سیاسی -به معنای اقدامی سیاسی از سوی صاحبان قدرت- دانست و سعی داشت تا این موضوع را به عنوان مسئله نخست در فضای سیاسی ایران قلمداد کند!

شایان ذکر است که در شرایط کنونی موضوعاتی چون مذاکرات هسته ای، بحران عراق و داعش، ائتلاف بین المللی علیه تروریسم، عدم دعوت از ایران در ائتلاف جهانی تروریسم، عمل جراحی رهبر انقلاب اسلامی و سفرهای منطقه ای دکتر حسن روحانی، از مسائل مهمی هستند که رسانه های سیاسی را از هرگونه حاشیه سازی های بی‌جا مستغنی می سازد و نیازی به خبرسازی هایی چون تغییرات در مدیریت یک باشگاه ورزشی وجود ندارد.

اما موضوع فوق از این منظر قابل تأمل می باشد که سخنان علی دایی که گفته بود: «افتخارم این است که در دولت قبل توسط رئیس جمهور و در این دولت توسط وزیر ورزش برکنار شدم» در ایجاد این حواشی و کج فهمی رسانه دولتی انگلیس بی تاثیر نبوده است.

۱۳۹۳/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...